1e weekjes in Australia - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu 1e weekjes in Australia - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

1e weekjes in Australia

Door: Michiel de Wit

Blijf op de hoogte en volg Michiel

20 Oktober 2014 | Australië, Jurien Bay

G’day mate,

Zo de eerste weekjes in Australie zitten er alweer op.
Toen ik na een reis van ongeveer 28 uur in perth aankwam stond Bill al op mij te wachten.
We zijn naar hun huis gegaan in perth en hebben daar een paar biertjes gedronken en een bordje spaghetti gegeten. Heerlijk na al dat vliegtuig voer! Ik vloog met Singapore airlines maar het maakt niet met welke maatschappij je vliegt, het eten blijft niet geweldig.
Ik ben die avond vroeg naar bed gegaan want het is en blijft een behoorlijke reis.

De volgende morgen zijn we nog even naar de winkel gegaan voor een telefoon kaart.
Daarna zijn we naar Jurien bay gereden.
Dit dorpje ligt ongeveer 300 km boven Perth.
Daar aangekomen stond Coralea al op ons te wachten. Ze ontving mij als een verloren zoon!
Ze is ook als een moeder voor mij…….. maar natuurlijk niet zoals mijn eigen moeder!!!
Ik moet mijn eigen was doen, mijn eigen eten koken, mijn huisje schoonmaken etc…
Nadat we een biertje hadden gedronken heeft Bill mij naar mijn huisje gebracht.
Althans huisje…. Het is een huis voor wel 6 personen. 3 slaapkamers en alles erop en eraan!
Die dinsdag avond ben ik meteen aan het werk gegaan.
Het was die week schoolvakantie dus meteen vol aan de bak!
Ik ben nu fulltime bar man.
Er werken 2 meiden althans meiden het zijn 2 potten van allebei 120kg, inclusief tatoeages, piercings etc in de keuken dus ik mag als barkeeper werken.
Overigens zijn die meiden wel heel aardig!

Het werk als barkeeper valt overigens niet mee in Australië.
Ze hebben hier ongeveer 20 verschillende soorten bier! (fair dinkum)
En dan korte ze alles af, bijvoorbeeld gisteren kwam er man binnen en hij vroeg om een stubby off ted….. ik denken wat bedoeld hij nauw…. Maar toen ik in de koelkast keek zag ik wat hij bedoelde. “tooheys extra dry’’
Maar na een weekje ging het prima en kan ik de bar prima in mijn eentje runnen.

Op maandag is de tent dicht, dus zijn Bill en ik meteen gaan golfen.
We gingen naar Dongarra een plaatsje 1 ½ uur rijden van Jurien bay.
Voordat we gingen golfen hadden we alweer een paar biertjes op.
Ongelooflijk hoeveel die gasten hier zuipen. En vooral de tijdstip dat ze beginnen. 9 uur in de morgen.
Het was super leuk om een rondje te golfen!
Ik speelde met Coralea haar clubs en dat ging nog best goed aangezien zei met heren clubs speelt. Bill speelt zo rond de handicap 30. Met z’n swing is niet zoveel mis maar vooral mentaal heeft hij het zwaar. Af en toe vlogen de clubs door de lucht en hoorde ik weer fuck dit en fuck dat.
In elke zin roepen ze hier overigens fuck.
Uiteraard ging er tijdens het golfen een koeltasje mee voor de biertjes.
Na het spelen nog even naar de pub, en daarna reed Coralea ons weer naar huis.

De eerste paar dagen was het ’s avonds nog best koud, maar dat is inmiddels ook veranderd.
Afgelopen week was het al tussen de 30 en 35 graden. En dat in de lente! Dat belooft wat voor de zomer.

Na een paar dagen kwam ik erachter dat ik geen wasmachine in huis had.
Dus ik met een vuilnis zak naar het dorp om het daar te wassen in de wasserette.
Inmiddels heeft Coralea al een wasmachine via via voor mij geregeld.

Tussen het werken door zit ik een beetje buiten in de tuin, of kijk ik een beetje tv.
Er is niet zoveel te doen in dit dorp dus buiten dat er prachtig strand is moet je jezelf een beetje vermaken.
Maar dat komt allemaal wel goed!
Ook qua internet verbinding is het allemaal een beetje behelpen. Ze hebben hier niet zoals in Nederland wifi op elke hoek van de straat.
Ik heb een internet stickje gekocht maar dat is ook niet echt goedkoop.
Ook heb ik weer een Australisch telefoon nummer en dat is +61477790251.
Berichtje ontvangen vind ik altijd leuk!

Wel nu, jullie zijn weer op de hoogte hoe het met me gaat, en ik zal snel weer een berichtje sturen als ik weer wat heb meegemaakt!

Groetjes Michiel.




  • 20 Oktober 2014 - 10:59

    Hannie Hollaardt:

    Hallo Michiel , leuk reisverslag.Je moet weer een beetje Je draai vinden ,maar dat komt allemaal weer goed. Groeten Hannie en Frans

  • 20 Oktober 2014 - 21:46

    Annek:

    Hoi Michiel,

    Leuk je verslag weer te lezen! En fijn dat je zo'n warm onthaal heb gehad, doet altijd goed!
    De dochter van mijn vriendin is momenteel aan het backpakken in Aussie en heeft de tijd van haar leven.

    Hier is de zomer nu écht aan zijn eind, lijkt het. Morgen wordt het nog maar zo'n graadje of 12.


    Liefs,

    An en Ruud.

  • 21 Oktober 2014 - 23:35

    Wllmn:

    hoi Michiel,
    Mooi dat je je draai inmiddels al hebt gevonden.
    Niks warm weer hier. de storm raast om het huis. Ook wel weer gezellig :)

    Veel plezier daar. Zie uit naar je volgende bericht.
    liefs Wllmn

  • 23 Oktober 2014 - 02:23

    Ron Kars:

    Hi Michiel

    Leuk om je ervaringen weer te lezen. Dat heb jij weer, werk je eindelijk met 2 meiden zijn het 2 potten van 120 kilo. Maar goed, je hebt nog 5 maanden. Zelf ben ik momenteel lekker op vakantie in Amerika en geniet hier ook van heerlijk weer.
    Bert Vork en ik hebben inmiddels ook opgezegd en zijn bij Dronten lid geworden. We spelen daar volgend jaar ook competitie in heren 2. Zou leuk zijn in 1 poule met Harderwold en Zeewolde.
    Geniet ervan daar en ik blijf je volgen.

    Groeten
    Ron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 77967

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: