Aussie christmas - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Aussie christmas - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Aussie christmas

Door: Michiel de Wit

Blijf op de hoogte en volg Michiel

25 December 2014 | Australië, Jurien Bay

G’day mate,

Hier even een verslagje uit Jurien bay op chrissie day!
Vandaag is de tent dicht omdat de wet in Australie zegt dat je op 1e kerstdag alleen alcohol mag schenken als je ook een maaltijd nuttigt. Dus het is niet mogelijk om naar de pub te gaan en alleen een biertje te drinken.
Maar afgelopen 2 weken heb ik elke dag gewerkt, dus het is wel lekker om vandaag even een dagje vrij te hebben.

3 weken geleden moest Coralea onverwacht (eventjes) naar Perth.
Ze heeft een schouder blessure dus ze moest even langs de dokter.
Perth is ongeveer 3 uur rijden maar ja dat is niets voor die Aussies.
Dus was die avond de vraag wie gaat er koken???
Jawel, de bar werd voor een avondje ingewisseld voor de keuken!
Dat was wel weer leuk om te doen.
Bill stond die avond achter de bar en bij de 2e bestelling van een tafel bestelde 2 mensen een seafood platter for 2.
Dit is een grote schaal met allerlei soorten vis.
Waaronder een halve kreeft.
Ik haalde de vis uit de schaal van de kreeft en sneed het in stukjes en legde het weer terug.
Bill stond erbij te kijken en zei dat ik het verkeerd deed.
Hij zei, je moet zo en zo doen.
Ik zei, die meiden en Coralea doen het ook altijd zo.
Nadat hij nog 2x zei dat het verkeerd was, heb ik het aan Bill gegeven en zei tegen hem, veel plezier doe het dan maar zelf.
Verder ging het die avond allemaal prima!
Aan het einde van de avond belde Coralea op vanuit Perth.
Op een gegeven moment gaf Bill de telefoon aan mij en zei, Coralea gaat je vertellen hoe je die kreeft moet opdienen……
Coralea vroeg mij hoe ik het deed en ze zei dat ik het goed had gedaan.
Ik zei, volgens Bill moet het zo en zo.
Het enige wat ze zei was (tell him to fuck off!!!)
De keuken moet hij zich niet mee bemoeien!
Zo gezegd zo gedaan! En aan het einde van de avond zei Bill wel 3x bedankt en dat ik het zo goed had gedaan.

Ook had ik laatst weer een stel Nederlanders in de zaak.
Ik hoorde het al toen ze binnen kwamen, en toen ze bij Bill een biertje gingen bestellen heb ik me er maar even mee bemoeid.
Die man wilde een gewoon lager biertje hebben maar Bill begreep niet wat hij bedoelde.
Dus ik vertelde die man dat hij het beste een Carlton dry kan nemen.
Dat is wel een lekker biertje.
Toen hij eten ging bestellen kwam hij naar mij en vroeg om mayonaise bij zijn frietjes.
Ik zei tegen hem dat in Australië niemand mayo bij zijn frietjes eet. Alleen maar tomaten ketchup.

Afgelopen week had ik ook 2 meiden uit zweden in de zaak.
(denk dat ik volgend jaar maar in Zweden ga backpacken!!!)
Was gezellig en ze zagen er ook bepaald niet verkeerd uit!

Bill vroeg laatst hoe het met het onderhoud van m’n tuintje staat.
Ik vertelde hem dat het gras inmiddels 30 cm hoog staat!
Toen ik hier aankwam zei Bill dat ik het huis van binnen schoon moet houden en dat de eigenaar van het huis de tuin zou doen.
Een paar dagen later kwam de eigenaar van het huisje een biertje drinken.
Hij vertelde mij dat hij het gras die middag zou gaan maaien.
Toen ik om 6 uur klaar was met werken, kwam ik thuis en was de eigenaar met een mate druk bezig met de tuin.
Maar het gras stond zo hoog dat hij er bijna niet doorheen kwam met de maaimachine.
Ik pakte een biertje en stond er even naar te kijken.
Ik hoorde regelmatig die gasten boven het lawaai van de maaimachine uitkomen.
Fuck dit en Fuck dat!
Op een gegeven moment was hij het zat dat die maaimachine er mee stopte omdat er te veel gras in zat, en gooide dat ding aan de kant.
Hij riep ‘for fuck sake, we get on the piss mate’ we komen morgen wel terug om het af te maken.
De volgende ochtend stonden ze al om 7 uur op de stoep om het af te maken.

2 weken geleden hebben Bill en ik nog even een rondje gegolft op maandag.
Het was die ochtend regenachtig dus ik dat ik me niet hoefde in te smeren met zonnenbrand crème.
Toen we in Dongarra aankwamen scheen de zon volop.
En die avond voelde ik wel dat ik best wel verbrand was.

De eerste 2 weken van december was het een beetje rustig op de zaak.
Ook was het weer niet geweldig. Het was ongeveer tussen de 18 en 23 graden.
Dus liepen die gasten hier uiteraard te klagen dat het zo koud was.
Inmiddels wordt het steeds drukker, en afgelopen maandag zijn de schoolvakanties begonnen dus aankomende 2 maanden wordt het wel druk.
Ook over het weer hebben we inmiddels weinig klagen.
Het is de laatste week elke dag tussen de 30 en 35 graden!
En het wordt alleen nog maar warmer!!!

Afgelopen week kreeg ik een pakje vanuit Nederland!
Chris en Bep hadden een pakje opgestuurd met wat spulletjes zoals wat boekjes, dvd’s, golfers magazine en jawel een pakje shag.
Scheelt mij weer $50,- deze week!
Echt niet normaal hoe duur sigaretten en drank hier is.
Dus als jullie nou vanuit Holland om de beurt een pakje shag op sturen scheelt het mij weer €35,- per week!

Ik ga zo nog maar even een biertje onder de palmboom drinken!
Is toch wel vreemd om zo de kerst door te brengen met Bier, BBQ en 35 graden!!!

Ik wil iedereen een fijne kerst en een gelukkig 2015 wensen!!!

Groetjes Michiel


  • 25 December 2014 - 10:51

    Anna:

    Lieve Chiel,

    Bedankt voor weer een boeiend verslag!
    Wij wensen je ook heel fijne kerstdagen en een bere goed 2015!
    Gaan er daar ook oliebollen gebakken worden?

    Veel liefs,
    Anneke en Ruud.
    Xxx

  • 25 December 2014 - 11:45

    Tjip:

    Hey mate, leuk om te lezen. Ik zou dan maar naar Zweden gaan om te werken . . . Meer jouw types dan die ruige aussies.

    En wat die shag betreft, er is nog een goedkopere oplossing, STOPPEN!!!

    Fijne kerst nog een tot in 2015

  • 25 December 2014 - 12:49

    Johan:

    Haha ouwe lobster king!
    Goed bezig

  • 25 December 2014 - 13:39

    Henco En Jenny:

    Ha Michiel,

    Jij ook hele fijne kerstdagen. Jammer van de 35 graden, de BBQ en het bier onder de palmboom...haha heeft ook wel weer iets en klinkt zeker niet als een straf. Het is hier in Nederland lekker weer voor de tijd van het jaar. Vanaf zaterdag voorspellen ze hier winters weer, kunnen we misschien sleetje rijden met Finn en Liam.
    We halen oma vanmiddag op en dan gaan we vanavond gourmetten. We zullen oma jouw verslag en de foto's wel even laten zien (als we het niet vergeten).

    Michiel lekker genieten en we wachten op het volgende verslag.

    Liefs vanuit Friesland,
    Henco en Jenny


  • 25 December 2014 - 13:59

    Leo En Tiny Kroon:

    Hoi michiel,dat was weer een leuk verslag.
    Een heel gelukkig kerstfeest wensen we jou.
    we gaan een beetje terug in de tijd,drie jaar geleden was jaap bij je en mocht hij de borden wassen.
    Wat hij geweldig vond!
    .Zo te lezen heb je het erg naar je zin maar moet er wel gewerkt worden.
    voor het nieuwe jaar wensen je alles wat goed is je gelukkig maakt.
    Groetjes van leo en Tiny.

  • 28 December 2014 - 00:30

    Bun:

    Chieltje, lekker bezig weer! -x- Bun

  • 30 December 2014 - 21:36

    Truus En Andre :

    Hoi Michiel,
    Super leuk je Nieuwjaarsgroet. Wij wensen jou nog een leuke tijd toe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 77960

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: