Aussie summer - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Aussie summer - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Aussie summer

Door: Michiel de Wit

Blijf op de hoogte en volg Michiel

26 Januari 2015 | Australië, Jurien Bay

G’day mate,

In de week voor kerst begon hier de schoolvakantie, dus zou het lekker druk worden op het werk!
Op 2e kerstdag en de dagen daarna was dat ook het geval.

Op New years eve kwam er een band spelen.
Zei zouden ’s middags alles klaar zetten maar om 6 uur waren zei er nog steeds niet.
Om half 7 kwamen ze eindelijk binnen.
Ze hebben alles snel neer gezet en toen gingen ze weer weg en zouden ze om 9 uur beginnen te spelen.
De tent zat behoorlijk vol tijdens het diner, maar om 9 uur was er nog steeds geen band te zien.
Bill was ’s middags al chagrijnig dat die band maar niet kwam, en toen ze ’s avonds weer te laat waren werd iedereen er niet vrolijker op.
Toen ze dan eindelijk gingen spelen werd de sfeer er niet veel beter op.
Het was echt een drama. Ik heb nog nooit zo’n slechte band gezien.
En 1 voor 1 liepen mensen de deur uit.
Het enige wat ik om me heen hoorde was ‘wat een funeral muziek’
En om 2 minuten over 12 melde de zangeres dat ze was vergeten af te tellen naar 12 uur!
Daarna heeft Bill de radio aangezet en de band verteld dat ze konden vertrekken.
Om half 2 waren we allemaal thuis.
Dit was echt de slechtste oudejaars avond in mijn leven.
Geen champagne, geen vuurwerk, geen oliebollen…..

Op Nieuwjaars dag wilde ik meedoen aan de traditionele Nieuwjaars duik van Jurien Bay!
Ik stond om 10 uur klaar op het strand, maar de opkomst was niet geweldig.
Dutchy was de enige die te water ging op 1 januari.
Ik denk dat die Aussies het water nog te koud vonden.
Maar vanaf half december zijn de temperaturen hoog genoeg voor mij om een duik te nemen.
Een paar weken geleden hadden we een aantal dagen van 40+ graden.
Normaal staat hier altijd wel een lekker briesje, maar uitgerekend als het 44 graden is staat er geen zuchtje wind!
Nu is het weer lekker rond 35 graden.
En ik zag van de week op het nieuws dat er hier al 65 dagen geen regen meer is gevallen.
Volgens mij is dat in Nederland precies andersom.
Nee, de regen en sneeuw sla ik even over dit jaar!
Voor het klimaat zou ik echt nooit meer terug willen naar Nederland!!!
Maar ja, familie, vrienden, golf, werk etc….

Een paar weken gelden was er een man in de zaak waar ik even mee stond te praten.
Hij was geïnteresseerd om de zaak te kopen.
En hij wil dat ik dan zou blijven om de zaak te runnen.
Na een tijdje zei ik dat hij die avond maar terug moest komen om met Bill en Coralea te praten.
Ik had toen al in de gaten dat het maar een praatjesmaker was.
Die avond was hij er weer, en ging in gesprek met Bill. Coralea had het ook snel in de gaten, maar Bill dacht dat hij wel serieus was.
Hij wilde alles zien en hij ging overal foto’s van maken.
En hij had al allerlei wilde plannen!
Aan het eind van de avond stond wij even te overleggen hoe het ging die dag en wat de plannen waren voor de volgende dag, en toen kwam die vent er weer bij staan met zijn grote bek.
Coralea heeft hem toen verzocht om maar even weg te gaan.
En jawel, de volgende dag was hij er weer.
Ik zei die avond tegen Bill dat zijn vriend weer was geweest.
Welke vriend zei Bill.
Ik zei die man van gisteren.
O PITA zei Bill.
Ik zei wie is PITA……
Pain in the ass zei Bill.

Maar gelukkig is hij na een paar dagen vertrokken en niet meer terug gekomen!

Bill was laatst even naar Perth gereden om de vlees bestelling op te halen.
Er was iets verkeerd gegaan dus hadden we geen levering gehad.
De volgende dag ging Bill golfen met wat vrienden.
Dus in 2 dagen is hij even 2x op en neer Perth gereden

Na 2 drukke weken werd het weer een stuk rustiger.
Het hele dorp is veel rustiger vergeleken met de laatste jaren.
De accommodatie is het laatste jaar met 40% duurder geworden.
En volgens iedereen is dat de reden dat het een stuk rustiger is.

Afgelopen weekend was het wel weer redelijk druk, omdat iedereen een lang weekend vrij is.
Het is namelijk Australia day vandaag.
Een beetje vergelijkbaar met koningsdag in Nederland.
In Perth en de andere grote steden zijn grote feesten en veel vuurwerk vanavond.
Ik vroeg aan Bill wat er in Jurien Bay te doen is???
FUCK ALL zei Bill.
En inderdaad zijn gisteren en vanmorgen de meeste toeristen weer vertrokken.
Dus ik ben vandaag lekker een dagje vrij.
Vanmorgen maar even wat baantjes getrokken in de Indian ocean!
Heerlijk, een heel strand en groot zwembad voor mij alleen!!!
Vanavond mezelf maar even trakteren op Fish & chips en een lekker biertje!

Ook is er hier veel sport op tv.
Zoals de Australian open (tennis), de Asia cup (voetbal)
En cricket uiteraard.
Er is hier elke dag cricket op tv.
En al die aussies vinden het geweldig maar ik vind er helemaal niets aan.
De socceroos spelen dinsdag de halve finale van asia cup maar voetbal interesseert ze helemaal niets.
Het is allemaal cricket en footy (Aussie rules) hier.

Nog 1 maandje werken en de vakantie kan beginnen!
Hoe wat en waar weet ik nog niet, maar waarschijnlijk krijg ik in maart nog bezoek uit Nederland van een goede vriend!
Ik kijk er naar uit, maar eerst nog maar even een maandje die bankrekening spekken!


Groetjes Michiel







  • 26 Januari 2015 - 10:26

    Hannie Hollaardt:

    Weer een leuk verslag.Op Scheveningen ong. 10000 met de nieuwjaar duik en dan om het vriespunt. Wat een watjes die Australias.Groeten Hannie en Frans

  • 26 Januari 2015 - 10:30

    Robert:

    Bankrekening spekken??
    Werk je niet op provisiebasis? Geen zak te doen lees ik.

    Overigens ging mijn oud en nieuw net zo als die van jou, alleen dan zonder band!

    Hier is het lekker groeizaam weer. Veel regen.

    De competitievoorbereing loopt als een dolle. Zelfs bertje nooittekort is in vorm. Traingskamp is geboekt en polo's worden besteld. Zeewolde bevalt tot op heden erg goed.

    Robert

  • 26 Januari 2015 - 10:54

    Bert:

    Hoi Chiel.
    Leuk verslag, zoals je misschien had gelezen worden de polo's besteld!
    Kan je mij je maat even doorgeven dan kan ik ze bestellen!
    Verder alles goed hier, nat en koud.
    Ik zie het antwoord wel verschijnen!

  • 26 Januari 2015 - 19:28

    Tiger:

    Chielemans, zo te zien haal jij het grote geld niet binnen daar zonder alle toeristen, weinig fooi. Ik zou het Maar rustig aan doen met die vakantie. Kun je een huisje inrichten als je terugkomt . . :-) :-) Nog veel plezier.

  • 27 Januari 2015 - 10:45

    Japilon:

    Hoi Michiel,

    Heel leuk om af en toe zo'n verhaal van je te ontvangen! Ik heb nooit begrepen waar PITA broodjes naar zijn genoemd, maar nu weet ik het. Hoe gaat het inmiddels met je Engels? Spreek je al vloeibaar Australisch? Je hebt inmiddels vast al wel ontdekt wat Dutch courage is...

    We horen wel weer van je,

    Jaap en Ilonka

  • 28 Januari 2015 - 07:44

    Bun:

    Wat een k*t oud en nieuw inderdaad Chilles! In Zeewolde was het echt groots, beste vuurwerk en oliebollen ever! :D

    Ga zo door pik, ik blijf je volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 77969

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: