Verslagje uit down under - Reisverslag uit Monto, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Verslagje uit down under - Reisverslag uit Monto, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Verslagje uit down under

Door: michieldownunder

Blijf op de hoogte en volg Michiel

14 April 2011 | Australië, Monto

G'day mate,

Na 6 weken vakantie werd het toch echt tijd om te gaan werken!
Vanuit Brisbane zijn we naar Stanthorpe gereden.
Het was ongeveer 3 uur rijden.
Aangekomen in Stanthorpe gingen we naar een uitzendbureau waar we wat papieren moesten invullen.
De volgende ochtend konden we om 06:30 beginnen met appels plukken!
We sliepen deze week op een gratis camping, 15 minuten vanaf de appel velden.
De eerste dag kregen we wat uitleg over de techniek van het plukken.
Na zo’n 9 uur werken mochten we stoppen. Aangekomen op de camping hebben we wat pannenkoeken gebakken en lagen we al om 19:30 in bed!
Toen ik mijn ogen dicht deed zag ik alleen maar appels voor me.
De volgende morgen gingen we weer met frisse moed aan het werk.
Aangezien Stanthorpe 300 km het binnenland in is, en een paar honderd meter boven zee niveau ligt leek het net een herfst in Nederland. Het was nat en koud 14 graden!
De 2e dag hadden we 6 bakken gevuld met appels.
De 1e dag hadden we er 4 gedaan, dus we waren trots op onze prestatie.
Toen ik de volgende morgen wakker werd had ik enorme spierpijn in mijn rug en schouders.
Aangezien de appel bomen ongeveer 3 a 4 meter hoog zijn moet je veel boven je hoofd werken en vaak in een ladder klimmen.
Na de 3e dag hadden we 7 bakken gevuld, maar of we het nog lang vol zouden houden was maar de vraag.
Het is zulk saai, hard en kansloos werk dat het moeilijk is om de motivatie te vinden.
Toen we de 4e dag wederom in de zeikende regen naar nieuwe appel velden werden gebracht, zagen we bomen die nog groter waren en waar minder appels in hingen.
Na 8 uur plukken en 3 gevulde bakken hadden we het helemaal gehad.
We besloten de appel industrie vaarwel te zeggen en ons geluk elders te zoeken!

We zijn in de auto gestapt en op zoek gegaan naar warmere oorden.
Na een paar uurtjes rijden kwamen we bij een camping en hebben daar de nacht doorgebracht.
De volgende morgen zijn we naar de gold coast gegaan om een achter neef van Jaap op te zoeken.
Na herhaaldelijk bellen en een paar uur zoeken hebben we hem niet kunnen vinden en zijn we weer verder gegaan.
Na een lange rit van ongeveer 8 uur kwamen we in Beerwah aan.
We besloten om naar een camping te gaan waar ze ook een douche hadden. (best lekker na 5 dagen zonder douche)
De volgende morgen stonden we vroeg op en zijn we naar Australia zoo geweest.
Dit is het dierenpark van Steve Irwin.
We hebben genoten van allerlei shows met als hoogtepunt de krokodillen show!!!

De 5 dagen daarna reden we elke dag zo’n 2 uur langs de kust in de richting van Cairns.
Toen we op een camping vlakbij Maryborough kwamen waren we enorm blij! (deze gratis camping was voorzien van een douche, wat een luxe)
Ondertussen keken we of we ergens kunnen werken of Wooffen (werken tegen kost en inwonen)
Na een paar dagen BBQ’en op ons nieuwe gas fornuisje hebben we die avond maar eens een gezonde salade gegeten!
Af en toe is een beetje gezond eten geen overbodige luxe.
Aangezien mijn foto toestel plotseling is overleden kan ik de foto’s van alle mooie vrouwen die ik heb gespot niet op de site zetten.
Binnenkort maar even een nieuw toestel kopen.
Als alles een beetje meezit, willen we binnenkort een paar dagen naar Fraser Island gaan!

Woofen:
Nadat ik het 1e stuk van het verslag heb geschreven, hebben we een wooff adres gevonden!
Toen we hier heen reden was duidelijk te merken dat we de kust verlieten.
De dorpjes werden kleiner en kleiner en de kwaliteit van de wegen werd er ook niet beter op.
Na 5 uur rijden kwamen we op onze bestemming aan.
We verblijven bij een vrouw van 65 in een prachtig huis in de middle of now here 50 km vanaf Monto.
Bij deze vrouw komen al 14 jaar regelmatig backpackers wooffen.
We helpen Joan met allerlei klusjes zoals het gras maaien, de tuin harken enz…..
Vanavond heb ik mijn kook kunsten vertoond.
Aardappel gratin, groenten uit de eigen moestuin en worstjes van de BBQ!
Het is interessant om te zien hoe dit soort mensen leven!
We doen elke dag een uur of 4 wat klusjes, en de rest van de dag genieten we van de omgeving, het mooie weer, lekker eten, een douche en een echt bed!
Gelukkig geven we nu helemaal geen geld uit dus ik op deze manier kan ik nog een tijdje blijven.

Al begin ik Nederland al wel een beetje te missen!
Volgende maand moet ik 4 leuke feestjes missen. Het kampioenschap van Ajax, de plattekar van zeewolde 5, Harderwold 2 heeft na een stroeve start alles in eigen hand om de titel binnen te slepen, en Stephan vertelde mij dat het tennis team na 2 wedstrijden al kampioen is!
Ik ben trots op jullie, en had nooit verwacht dat jullie dit kunnen presteren zonder mijn aanwezigheid!!!


xxx Michiel en Jaap.




  • 14 April 2011 - 11:32

    Johan:

    Beste Chiel,

    Waar moet ik beginnen......
    Het woord doorzettingsvermogen? 4 dagen plukken en er dan al de brui aan geven? Zo heb ik je dit nooit aan jou meegegeven! Je SMSjes maken dan weer een hoop goed, daarnaast ga ik er vanuit dat je goed bent voor Joan. Heb je de centen van Companger binnen? Hij is het aan zijn stand verplicht aangezien hij een tijd thuis heeft gezeten met een "longontsteking" Ander woord voor je baas oplichten en geen zin hebben in werken........
    Zeewolde 5 ziet inderdaad de titel in het vooruitzicht. 4e klasse onderbond is met 2 wedstrijden in ons bezit, we zijn de festiviteiten aan het plannen! Uitje wordt laatste weekend juni, gezellig dat jij er ook bij kan zijn. We houden allemaal rekening met je, we gaan namelijk naar Duinrell.......
    Feyenoord gloreert momenteel in de eredivisie. Utrecht uit compleet vernederd (0-4) Ajax steelt thuis wederom de punten tegen Groningen, maar dat hadden we kunnen verwachten. Mis je me al?
    Mooi! Ik jou nog niet :)

    We bellen, skypen, smsen snel, heb wel behoefte aan je stem.

    xxx, vooruit ook een voor Jaap x

  • 14 April 2011 - 14:47

    Truus De Roode:

    Hoi Michiel,
    Hier de buuf,we genieten van je verhalen.
    Je kan geen appel meer zien zeker.
    Of het moet een appeltje voor de dorst zijn.Ik heb je moeder mee genomen naar
    damesfitnes en ze doet het goed hoor.
    Geniet nog van al het mooie.
    Groetjes en xxxx Truus en André.

  • 14 April 2011 - 15:44

    Pessimist:

    Wat ben jij toch een ongelofelijke slapjanus!!!!!!!!!!!!!!!! Ben jij nou een vent met ballen. Wie zijn idee was het om te stoppen na 4 dagen Jaap of van jou. Ook Jaap is dus een ongelofelijke slapjanus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik heb nu al spijt dat ik je ken.....
    Wat een lulverhaal over je camera.
    Zet je die woofvrouw toch in een bikini en schiet je een foto, wat mij betreft zet je Jaap in een bikini....

    Ik ben enorm in je teleurgesteld!
    En nog bedankt dat je me sterkte hebt gewenst!

  • 14 April 2011 - 16:28

    Ernesto Hoost:

    Jij verdient toch iets in bikini??? Met je ontstoken rechterwenkbrouw.... Geen kar voor jou over 2 weken, vetspons!!!

    Chiel ik ben trots op je!!! Als je iets niet wil dan moet je daar gewoon tantoehard ''NEE" tegen kunnen en vooral durven zeggen!!! F*ck die appeltjes!!!

    Blijer die vrouwen op de 1e foto!!! Maar ik wil serieus die wooff madame in lingerie op de foto (ik verdien dat meer dan die lutser, dus regel dat)...

    -x- je konijntje

  • 14 April 2011 - 17:40

    Stephan:

    leuk om weer een verslag van je te lezen! toch teleurstellend dat je als echte polderboy het niet langer uithoudt dan 4 dagen appels plukken! echt niet te geloven! man 15 jaar terug maakten we de landen van Boer Boersma al onkruidvrij! enige verschil was dat we dat liggend op een bedje deden.... dus 4 meter hoge bomen moet dan toch ook wel lukken! En had je geen leuker adresje kunnen vinden om heitje karweitje te doen? denk aan lekker blond australische schone wonend aan een mooie kustplaats??? maar goed wat dat betreft zijn we wel verschillend. any way veel plezier daar en hou me op de hoogte.'grtz.

  • 14 April 2011 - 20:40

    Arnold:

    Hey Jood

    Prachtig verhaal werderom... miss liggen daar je talent wel. Bij de appels iig niet. Zal komende dagen bij elk appeltje wat ik tegenkom aan je moet denken. Maar 4 dagen hmmm jammer. Ajax doet weer volop mee met de titelstrijd. Zal het dan toch aan jou hebben gelegen dat het niet lukte. Succes en geniet. :D


  • 14 April 2011 - 20:44

    Leo En Tiny Kroon.:

    Zo te lezen hebben jullie het goed voor elkaar mannen, goed eten en een bed en dat voor niets! De knip blijft dicht. En wat betreft het appelsplukken jullie zijn toch weer een ervaring rijker. Veel plezier en bedankt voor je leuke verslag.
    Lieve groetjes van ons.

  • 14 April 2011 - 22:18

    Bep En Chris:

    Hoi Chiel en Jaap.
    Nou een verslagje zeg maar gerust een hele pagina, jongens wat maken jullie een hoop mee wij zijn echt wel een beetje jaloers. Super dat het zo goed gaat met jullie,Harstikke leuk om veel verschillende dingen te doen appels plukken,vrouwtjes helpen, Ik ben benieuwd wat het volgende project word.Hier is het nog niet zo lekker weer vandaag 14 graden en 's nachts rond het vriespunt brrrr.Nou jongens heel veel plezier en tot gauw we spreken jullie veel liefs dikke kus.Mam en Pap.

  • 15 April 2011 - 05:33

    Tiger:

    Chiel, je hebt helemaal gelijk hoor om te stoppen met die appels. Je kunt beter pruimen plukken, misschien staan die wel in Joan haar tuintje. :)
    Hier alles even druk druk druk. Vanmiddag golfles van Peter, leer veel van hem. Single hcp is een kwestie van weken . . . . Nwe driver besteld via internet, TM R11. Kon niet uitblijven, aan de spullen mag het immers niet liggen.
    Kom maar gauw weer terug, mis de rondjes enorm. Je kunt me ook bij Joan uitnodigen natuurlijk, lopen we daar wel wat met Jaap als caddy.

    Gr. T.

  • 15 April 2011 - 10:39

    Jelmer :

    Chiel !

    Je bent lekker bezig ! Mooie verhalen en misschien moet je boeken gaan schrijven later ! Geniet er nog even van, en dat kampioenschap mag je volgend jaar helpen verdedigen! Enjoy ! x

  • 16 April 2011 - 20:25

    Opa En Oma.:

    Lieve Michiel. Wat een leuke foto`s heb je weer gestuurd! Lopen deze beesten nou in het bos rond? of is het een afgeschermde plaats? Maar het is toch een hele belevenis hoor dat je de beesten zo kunt benaderen en aaien!De foto van de auto is ook mooi. Het is echt fijn voor jullie dat je een auto hebt. Je kan nu gaan en staan waar jullie willen. Het is hier op het moment ook heerlijk weer. Lekker om buitrn te zitten. Vandaag hebben wij plantjes gehaald bij het tuincentrum, en in plantenbakken op-gehangen aande railing van ons balcon. Het staat heel gezellig, want wij zien de planten ook als wij binnen zitten. Dat was juist de bedoeling.!Lieve jongens, blijf genieten van alles wat jullie zien en beleven. Kus van opa en oma.

  • 17 April 2011 - 15:04

    Zij KenBart En Chris:

    Appelige jongens (mannen). Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je ermee wilde stoppen. Maar wat verdiende je met plukken, want daar ging het tenslotte om. Werd je per appel of per kist of per uur betaald. Nou ja, verleden tijd en nu vriendelijk opgevangen door een backpackergastvrouw. zij kent dus
    het klappen van de zweep want ze heeft meer te maken gehad met zulke ijverige klusjesmannen. Houd haar hoog (niet letterlijk!). Geniet!
    B en C.

  • 24 April 2011 - 12:42

    Bob Hesselmann:

    hey michiel, nu is het wel weer leuk geweest.... wanneer kom je terug?
    groeten vanuit een heeeeeel zonnig harderwold, ook van Marco en de rest

  • 26 April 2011 - 08:10

    Chris En Bep:

    G'day mate,
    How's live.

    Al een poosje niets van jullie gehoord, alles goed? Waar zitten jullie nu al onderweg naar Fraser Island?
    Hoe staat het met foto's of maken jullie die niet meer?
    Voor het weer hoeven jullie niet weg, het is hier al 2 weken hoog zomer, vandaag een stuk minder als afgelopen week, de verwachting voor vandaag is 21 graden C.
    Horen snel van je
    Liefs Pa en Ma
    We horen snel even wat van jullie??!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Monto

Mijn eerste reis

1 jaar backpacken in Australia.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Thuis

22 Februari 2012

Laatste verslagje vanuit brisbane / taipei

16 Februari 2012

New-Zealand part 2

08 Februari 2012

New-Zealand part 1

23 Januari 2012

Verslagje uit down under
Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 77945

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: