New-Zealand part 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Michiel Wit - WaarBenJij.nu New-Zealand part 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

New-Zealand part 2

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

16 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

G'day mate,

Hier weer een verslagje van mijn gebeurtenissen in New-Zealand.
Toen ik het vorige verslag schreef was ik in Queenstown.
Ik ben daar 3 dagen gebleven omdat dat een erg leuk stadje is.
De 1e avond zijn we naar een bier brouwerij gegaan omdat we daar verschillende biertjes mochten proeven!
En voor slechts $10,- 12 verschillende biertjes mogen proeven… dat is dus erg aantrekkelijk voor een backpacker!
De volgende dag hebben we rond gewandeld in de stad, en even lekker op een terrasje in de haven gezeten.
’s Avonds hebben we een hamburger gegeten, maar niet zomaar 1.
In Queenstown is een zaak die de grootste en lekkerste hamburgers van NZ verkoopt.
Ik had voor de big all gekozen.
Dit is een hamburger die net zo groot is als mijn vader zijn hoofd! FAIR DINKUM!!!
Hij was heerlijk, maar misschien was hij iets te groot.

De volgende dag heb ik een jet boat tour gedaan.
Het was en boot tochtje van 1 uur maar niet zomaar een boot tochtje...
We gingen met een speedboot met 85 km/ph door een smalle rivier.
Soms is het wel een beetje spannend als je volgas naar een stel rotsen vaart, en dan op het laatste moment toch nog die rotsen ontwijkt.
Op een gegeven moment voeren we volgas en toen maakte de bestuurder van de boot een 360 graden spin.
Dit was echt een super gaaf avontuurtje!

’s Middags was er een rugby wedstrijd in Queenstown.
Er is daar geen groot stadion, maar langs het veld zijn er genoeg zitplaatsen in het gras om naar de wedstrijd te kunnen kijken.
Het was erg mooi weer (25 graden) dus veel mensen kwamen kijken, en al die mensen nemen hier hun eigen koelbox met biertjes mee.
Ik dacht dat die aussies veel drinken, maar die kiwi’s kunnen er ook wat van!

De volgende morgen hebben we Queenstown verlaten en zijn we richting Mount Cook gereden.
Tussendoor stopte we in een klein dorpje voor een korte pauze.
In dit dorpje is niets te beleven, maar elk jaar zijn hier de Nieuw-Zeelandse kampioenschappen gumboot throwing.
Er is werkelijk een officieel kampioenschap laars gooien.
Wij hebben dus ook maar even een wedstrijdje gedaan, wie een laars het verste kan gooien.

’s Avonds hebben we in een hostel geslapen waar wee een prachtig uitzicht hadden over Mount Cook.
Dit is de hoogste berg van NZ (bijna 4000 meter)
De volgende dag zijn we naar een oude boerderij gegaan in de middle of nowhere waar we die nacht zouden slapen.
’s Middags hadden we de mogelijkheid om paard te rijden, of te kleiduif schieten.
Ook gingen een paar jongens van onze groep op geiten jacht.
Zij gingen een geit schieten om die ’s avonds lekker op de BBQ te leggen.
Het was een heerlijk stukje vlees wat we die avond voorgeschoteld kregen.
Maar het meest lekkere gedeelte van de geit waren zijn ballen!
Heerlijk zacht en smakelijk!!!
De volgende dag zijn we naar Christchurch gereden.
In dit stadje heb ik de bus verlaten om vanuit hier weer terug te gaan naar Auckland.
Aangezien ik een beetje in tijd nood kwam heb ik deze beslissing genomen.
Vanaf Christchurch ging de bus ongeveer dezelfde route als op de heen weg, terug richting Auckland, maar die bus doet er dan nog 5 dagen over.
Ik ben vanaf Christchurch naar Auckland gevlogen.
2 dagen geleden ben ik hier aangekomen.
Ik hoorde dat Shannon, het meisje met wie ik in Jurien bay samen werkte ook hier in Auckland is.
Wij hebben gisteren de hele dag gezellig op een terrasje biertjes gedronken en geluncht.
Het was erg leuk om haar na 2 maanden weer te zien!
De rest van mijn tijd besteed ik met het bezichtigen van de stad.
Morgen zit mijn NZ avontuur er alweer op en vlieg ik terug naar Australia.

Het aftellen is nu echt begonnen.
A.s. donderdag 23 februari om 9 uur zet ik weer voet op Nederlandse bodem.

Tot gauw!

xxx Michiel.







  • 16 Februari 2012 - 10:41

    Bep En Chris:

    Nog 6 dagen, 21 uur, 19 minuten en 57 seconden voordat hij weer op schiphol staat.

  • 17 Februari 2012 - 14:54

    Bun:

    Verdomme, krijgt Henny alsnog z'n zin...

    Gefeliciteerd hoor, ouwe draak...

  • 18 Februari 2012 - 17:56

    Opa En Oma:

    Lieve Michiel, wat een leuk verslag heb je weer geschreven. .Wij zijn inmiddels verhuisd naar Purmerend de mannen zijn de hele dag bezig geweest. Wij zullen blij zijn als wij je weer zien en al je verhalen horen Veel liefs van opa en oma

  • 20 Februari 2012 - 07:31

    Truus.:

    Hoi Michiel,wat een leuk verslag weer.
    Wat beleef je veel leuke en mooie avonturen.Volgens André kan je hier in
    dit landje niet meer wennen.
    Wij wensen jou een goede terugreis!!!!!
    En tot ziens op de Kwelder.

    André en Truus.

  • 20 Februari 2012 - 09:29

    Bart En Chris:

    Nou we zullen je best missen met je leuke en soms spannende verslagen. Iedereen om je heen verwelkomt je met warmte. Niet de warmte die jij gewend bent in je heerlijke Australië en Nw Zeeland, maar toch...Ook belangrijk en fijn. Dit is de laatste mail onzerzijds maar ik zie je vast wel weer eens in eigen persoon. Dag Michiel en sterkte met je thuisreis.

  • 20 Februari 2012 - 14:20

    Optimist:

    BRAVO!!!!!!!!!!!! je hebt het hele jaar goed gemaakt voor me, ik neem alles en dan ook alles terug van wat ik zei (behalve de opmerkingen over Bundy, Henkes en Buidel). Fantastische foto's, superlatieven tekort. Vooral de 2e dame is bruidswaardig, komt ze gelijk al mee as donderdag? Waarom is er voor deze foto-uitsnede gekozen, had ook iets anders gekund. Ik ben blij voor je en zie je graag weer terug op NL bodem. Hopelijk met een ring om...............Chiel: ik HOU VAN JE!

  • 20 Februari 2012 - 19:17

    Leo En Tiny Kroon:

    Michiel, jongen, het zit erop!!!!
    Een jaar volgemaakt,fantastisch.
    Veel levenservaring opgedaan die niemand je ooit af kan nemen.
    We wensen je een hele goede terugreis en een geweldige thuiskomst.
    Als Jaap thuis is komen we bij je op bezoek want ik wil je nu weleens in levende lijve zien. De laatste lieve groetjes van ons en natuurlijk geweldig bedankt voor alle verslagen die je hebt geschreven. Bay

  • 21 Februari 2012 - 20:08

    Anneke:

    Ha die Chiel,
    Ga je verslagen nog missen, we hebben er een jaar lang van mogen genieten!
    In ieder geval: een behouden thuisreis!!!
    Lieve groetjes,
    Anneke en Ruud.
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

1 jaar backpacken in Australia.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Thuis

22 Februari 2012

Laatste verslagje vanuit brisbane / taipei

16 Februari 2012

New-Zealand part 2

08 Februari 2012

New-Zealand part 1

23 Januari 2012

Verslagje uit down under
Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 77969

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: