New-Zealand part 1 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Michiel Wit - WaarBenJij.nu New-Zealand part 1 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

New-Zealand part 1

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

08 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

G’day mate,

Op vrijdag 27 januari ben ik naar New-Zealand gevlogen.
Toen ik ’s avonds aankwam in Auckland heb ik snel even wat gegeten, en daarna ben ik vroeg naar bed gegaan.
Ik werd de volgende dag om 07:00 uur opgehaald.
Ik reis in NZ met de Stray bus.
Dit is een backpackers organisatie die door heel NZ rijd.
Je kunt op en af de stappen wanneer je maar wilt.
Aangezien ik niet heel erg veel tijd heb, kan ik niet in teveel plaatsen blijven hangen.
Ik zal van elke dag een klein stukje schrijven van mijn belevenissen.

Dag 1: Nadat Junod (onze tour guide) mij ophaalde van mijn hostel zijn we naar het kantoor van Stray gereden.
Aangezien dit Junod zijn eerste trip in NZ is, zei hij van te voren al dat wij meer van NZ zouden zien dan andere groepen.
In Auckland was hij al een aantal keren verdwaald.
Daarna zijn we naar Hahei gereden. Dit is een klein dorpje aan de oost kust.
Het was die dag prachtig weer, en we hebben daar een lekkere wandeling langs de kust gemaakt, en genoten van de prachtige omgeving.
’s Avonds hadden we een BBQ, en onder het genot van een paar biertjes was het dus goed vertoeven!

Dag 2: Deze dag zijn we naar Raglan gereden.
Die dag was het een stukje kouder dan de dag ervoor.
Eind van de middag zijn we naar het strand geweest waar de ‘hot water pools’ zijn.
Hier moet je zelf een soort kuil graven, en het water van de zee stroomt dan in deze kuil maar aangezien het onder het zand zo warm is wordt het water binnen 2 seconden heerlijk warm.
’s Avonds hebben we op een motorboot een harbour cruise gedaan.
We hebben daar lekkere fish and chips gegeten en genoten van de zonsondergang.

Dag 3: ’s middags hebben we een wandeling door een regenwoud gemaakt.
Daarna zijn we naar een boerderij gereden, waar we die nacht bleven slapen.
’s Avonds hadden we een culturele avond. We hebben daar de Haka (traditionele NZ dans) geleerd.

Dag 4: Die dag ben ik wezen wild water raften.
Dit was echt super gaaf!
Er waren watervallen van ongeveer 6 meter hoog waar wij met onze boot vanaf storten.
Het was best gevaarlijk want toen 1 van de boten omsloeg bleek 1 van de jongens zijn schouder uit de kom te hebben.
Toen wij later van 1 van de hoge watervallen naar beneden storten, bleek 1 van de meiden uit onze boot overboord te zijn gevallen.
Gelukkig konden we haar weer snel aan boord brengen.

Dag 5: Toen we die ochtend door de bergen reden, reed Junod iets te dicht langs de stoeprand van een brug. De velg en band waren helemaal kapot. Aangezien we daar geen telefoon bereik hadden bleek er niets anders op te zitten dan te wachten tot een voorbijganger ons kon helpen.
Gelukkig kwam er na een uurtje een man langs rijden, die voor ons materialen kon halen zodat we de band weer konden repareren. Na ongeveer 1 uurtje sleutelen konden we weer door.
Na wat vertraging kwamen we aan in een National park omdat op die dag de Tongariro alpine crossing op het programma stond.
Dit is een oude vulkaan waar je overheen kunt lopen.
Het is een wandel tocht van 21 km. Het was best zwaar aangezien de 1e 8 km alleen maar bergop is.
Helaas was het die dag mistig en regenachtig, dus hadden we niet echt een mooi uitzicht op de top.

Dag 6: We hadden een lange bus rit voor de boeg naar de hoofdstad van NZ.
Aangekomen in Wellington bleek het erg druk te zijn aangezien de 7 nations rugby wedstrijden daar waren.
Alle nationaliteiten waren aanwezig en die maakten er 1 groot feest van.
Wij hebben dus ook maar gezellig biertjes zitten drinken op een terrasje!

Dag 7: We stonden al om 6 uur op omdat we met de ferry naar het zuid eiland gingen.
Het was een boot tocht van ongeveer 4 uur.

Dag 8: Die dag zijn we naar het Abel Tasman National park gegaan.
We hebben hier 2 nachten gekampeerd.
’s Avonds hadden we wederom een BBQ dus dat was weer erg gezellig.

Dag 9: Die dag ben ik wezen zeilen op een catamaran.
Helaas was het slecht weer. Het was koud en het grootste deel van de dag regende het.
Dat viel dus behoorlijk tegen.

Dag 10: Die dag hadden we een lange busrit van ongeveer 7 uur.
We reden langs de westkust. Aan de westkust regent het bijna het hele jaar. Zo ook die dag was het weer niet echt geweldig.
Onderweg hadden we een paar korte stops waar we even konden wandelen.
We kwamen op een plaats waar allemaal zeeleeuwen waren. Die lagen daar lekker te chillen op de rotsen.

Dag 11: We zijn naar het dorpje Franz Jozef gereden waar er de volgende dag iets super gaafs op het programma stond.

Dag 12: We zijn met een helikopter naar een gletsjer gevlogen waar we met een guide over de die gletsjer konden lopen.
We kregen speciale schoenen aan, waarmee we makkelijker over het ijs konden lopen.
Gelukkig was het die dag prachtig weer! De tour was wel erg duur, maar het was echt 1 van mijn mooiste tours dit jaar.

Ik ben nu halve wegen mijn trip in dit prachtige land.
Over 15 dagen zit mijn jaar erop en zet ik op 23 februari om 9 uur weer voet op Nederlandse bodem.
Ik zet aan het einde van mijn NZ trip weer een verslagje op de site want er staan nog een paar gave dingen op het programma!!!

xxx Michiel.



  • 08 Februari 2012 - 07:37

    Jelmer :

    Nice Michiel!

  • 08 Februari 2012 - 08:52

    Jantje:

    Klinkt geweldig allemaal Purrel!

    Ik hoop dat je snel terug komt. Het zesde heeft jou nodig om alsnog kampioen te worden. Alex wacht op ons!

    x Jan

  • 08 Februari 2012 - 10:23

    Stef:

    Super allemaal man! geniet er nog van 2 weken! daarna weer het normale leven in het altijd pitoreske Zeewolde!

  • 08 Februari 2012 - 11:48

    Pessimist:

    geen toeval dat al leuke foto's er niet op komen. Zeg mij nou eens welke foto's leuk waren, Chieltje!
    Hoe zijn de chickies in NZ? Ga ervan uit dat ik binnenkort daar wel foto's van zie. Even 1 opmerkelijk dingetje uit het Zeewoldense: Lotte heeft zonder spiegel haar haar laten kleuren bij de kapper en ze lijkt nu op inge de bruijn zegt vriendlief.... Hij vindt het een verbetering, wat jij Chiel?

  • 08 Februari 2012 - 13:40

    Arjan:

    Chieltje!!

    Ziet er allemaal weer erg gaaf uit! mooie verhalen weer.

    Ben benieuwd of ik je nog herken als je terug bent?

    TOt snel!!

  • 08 Februari 2012 - 15:46

    Wllmn:

    Hoi Michiel, NZ in vogelvlucht. Wat een afwisselende en spannende dingen beleef je daar. Veel plezier!
    tot binnenkort.
    Wllmn

  • 10 Februari 2012 - 19:08

    Anneke:

    Schitterende foto's!!!!
    Gaat nu snel aftellen, nog even volop genieten!!
    Xx An en Ruud.

  • 10 Februari 2012 - 21:14

    Mascha:

    Wat een schitterende foto's Chiel; ben echt weer TE jaloers! Gelukkig kom je snel weer terug, naar het vlakke Hollandje. xx

  • 11 Februari 2012 - 08:00

    Johan:

    Lieve Chiel

    Mijn muur is vol....

    Het is mooi geweest!
    Ik kan niet meer.

    Xxx

  • 11 Februari 2012 - 09:16

    Henco En Jenny:

    Wauw Wauw en nog eens Wauw!!!!
    Echt geweldig!
    Liefs Henco en Jenny

  • 11 Februari 2012 - 11:20

    Jopy:

    Wat een geweldige foto's
    dat varen lijkt me ook wel wat geniet er nog maar flink van joh de tijd gaat zo ontzettend snel.
    Liefs Jopy

  • 11 Februari 2012 - 14:31

    Leviene:

    Wat ontzettend stoer allemaal man! Prachtige foto's! Geniet nog er nog maar lekker van :-) Het saaie Zeewolde staat je straks weer te wachten.... Enjoy!

  • 14 Februari 2012 - 11:56

    Leo En Tiny:

    Hallo Michiel. Zo te zien geniet je onwijs in nz. Mooie foto's heb je gemaakt, maar jij had toch ervaring met een lekke band! Had je niet even je kennis hierover kunnen tonen! Hup alle passagiers aan een kant en rijden maar. Maar alle geheid op een stokje goed dat je nz heb gedaan. Wat een mooi land he. Maar aan alles komt een einde en straks ben je weer in het koude Holland. Met Jaap gaat het goed, kreeg net bericht hij zit hu in Vietnam, daarvoor zaten ze in Laos en over 3 weken zijn ze weer in thailand.
    Michiel geniet nog van je laatste weken.
    Lieve groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

1 jaar backpacken in Australia.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Thuis

22 Februari 2012

Laatste verslagje vanuit brisbane / taipei

16 Februari 2012

New-Zealand part 2

08 Februari 2012

New-Zealand part 1

23 Januari 2012

Verslagje uit down under
Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 77969

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: