Verslagje uit down under - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Verslagje uit down under - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Verslagje uit down under

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

23 Januari 2012 | Australië, Brisbane

G'day mate,

Vorige week was de laatste week dat Jaap en ik samen waren.
We hebben nog een aantal leuke dingen gedaan.

Donderdag en vrijdag zijn we even op Melbourne park geweest om naar de kwalificaties van de Australian open te kijken. We hebben een hoop Nederlandse tennissers zien spelen.

Op zondag hebben we lekker een potje voetbal gekeken.
Het was een wedstrijd van de Melbourne hearts tegen Perth.
Het nivo was niet echt geweldig.
Ik denk dat het nivo in Australia een beetje te vergelijken is met de jupiler league in Holland.
Overigens was het wel erg gezellig in het stadion. Veel ouders met kinderen, en onder het genot van een biertje is voetbal kijken altijd leuk.

Maandag zijn we naar de Australian open geweest.
We hadden een ground pass gekocht, en met deze pass konden we op alle banen kijken behalve in de grote stadions.
We hebben genoten van de 1e ronde partij van Jesse huta Galung.
Helaas verloor hij.
Aangzien Jaap dinsdag ging vertrekken, zijn we maandag avond lekker uit eten geweest.
Jaap is nu naar azie, en omdat hij daar de aankomende 3 maanden alleen maar rijst en noedels eet,wilde hij nog 1 keer een lekkere steak eten.
We hadden een lekkere mixed grill gegeten. Ook de biertjes gingen er weer lekker in!
Toen we moesten betalen zeiden we tegen elkaar, dat er wel eens tijden zijn geweest dat we voor dat bedrag 2 weken eten konden kopen.

Dinsdag ochtend hebben Jaap en ik afscheid van elkaar genomen.
Het was wel even een emotioneel moment,omdat we samen toch een hoop hebben meegemaakt dit jaar.
Ik ben daarna wederom naar de Australian open geweest.
Dit keer had ik een kaartje voor de Hisense arena.
Dit is 1 van de grote stadions.
Gelukkig had ik mijn tubetje zonnebrand creme bij, want in het stadion was het net een oven!(geen wind en 38 graden.)
Ik heb een paar mooie wedstrijden gezien. Vooral de wedstrijd van Maria Sharapova was het aanzien waard!!!
Daarna heb ik de wedstrijd van Andy Murray gezien.
Tussendoor ben ik naar 1 van de kleine banen gelopen om Misha Krajicek te zien spelen.
Aan het einde van de middag was de wedstrijd tussen Robin Haase en Andy Roddick.
Ondanks dat de 10 Hollanders die er in het stadion waren, en de Nederlander luidkeels aanmoedigden, verloor Haase.
Maar ondanks dat, was het erg gaaf om hier bij te zijn!

Woensdag ben ik naar Brisbane gevlogen.
Syd en Ger kwamen mij ophalen van het vliegveld.
Na al die weken van steaks, Japans en ander fast food, krijg ik nu gelukkig weer wat vitamine binnen.
Maar ook hier bij de familie kunnen ze het niet laten om af en toe de BBQ aan te steken.

Deze week ben ik druk met alle voorbereidingen voor mijn tripje naar New-Zealand.
Vrijdag vertrek ik voor iets meer dan 3 weken naar NZ.
Vanmiddag ben ik gezellig met Syd naar de stad geweest.
Ik moest daar wat dingen regelen om mijn belasting terug te krijgen.
Daarna lekker een biertje gedronken en wat gegeten.

Ik heb er veel zin in om naar New-Zealand te gaan!!!
Ik zal mijn best doen om halverwege de trip een verslagje te schrijven.
En mocht dat niet lukken.......
Over 32 dagen ben ik weer thuis, en dan kan ik jullie alles vertellen over mijn geweldige jaar Down Under!!!

xxx Michiel.


  • 23 Januari 2012 - 10:31

    Arjan:

    Michiel!

    Wat een foto`s. Gaaf. Nog 32 dagen en dan is het eindelijk feest in Nederland.

    Geniet in NZ.

    Tot snel!

  • 23 Januari 2012 - 17:14

    Henco En Jenny:

    Ha Michiel,

    Je kan aftellen... zullen wel dubbele gevoelens zijn. Voor het zover is heb je nog een prachtige reis voor de boeg. Geniet en doe de groetjes aan de familie. Tot gauw.
    Henco en Jenny

  • 24 Januari 2012 - 12:50

    Bep En Chris:

    Volgens mij heb je alles goed geregeld.
    Je "vakantie" naar NZ, daar ben je volgens mij wel aan toe. Je second year visum is ook onderweg, je tax teruggave, alleen je reis naar huis is nog even afwachten, ik zie dat je op een wachtlijst geplaatst bent. Ik zie dat het in NZ volgende week goed weer wordt, zo'n 20 graden, mooie temperatuur om rond te reizen.
    Beter dan hier, de verwachting is vorst! Nu geniet nog even van de laatste maand, nog 30 dagen, 19 uur, 1 minuten en 06 seconden en dan sta je weer op Schiphol. En Jaap, vermaakt die zich nog een beetje in Azië??
    Die is niet zo schrijverig geloof ik.

    XXX Pa en Ma

  • 24 Januari 2012 - 15:59

    Leo En Tiny:

    Hoi Michiel, wat mooie foto's. Volgens mij is het heel bijzonder om bij de australian open aanwezig te zijn. Is helemaal jou ding.Nu nog een mooie trip naar nz. Komt helemaal goed. Volgens mij tellen je ouders de minuten af tot je weer thuis komt. Met Jaap gaat het goed in Thailand.
    Ik geloof dat het afscheid even moeilijk was. Maar jaap zal wel zeggen, dat is het leven van een backpackker.Michiel heel veel plezier in nieuw zeeland.
    Lieve groetjes van ons.

  • 29 Januari 2012 - 16:19

    Hans En Marja:

    Hoi Chiel,

    Heel veel plezier nog in NZ. We hebben tot nu toe erg genoten van al je belevenissen maar verheugen ons ook heel erg op een biertje met elkaar.
    Nog een hele fijne tijd daar en gauw tot ziens.

    Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

1 jaar backpacken in Australia.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Thuis

22 Februari 2012

Laatste verslagje vanuit brisbane / taipei

16 Februari 2012

New-Zealand part 2

08 Februari 2012

New-Zealand part 1

23 Januari 2012

Verslagje uit down under
Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 77969

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: