Verslagje uit down under - Reisverslag uit Monto, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Verslagje uit down under - Reisverslag uit Monto, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Verslagje uit down under

Door: michieldownunder

Blijf op de hoogte en volg Michiel

27 April 2011 | Australië, Monto

G'day mate,

Eigenlijk wilde we na 10 dagen vertrekken uit Monto, maar er was tijdens de paasdagen een (groot) cowboy feest in Monto wat we niet mochten missen!
Aangezien Joan haar kinderen op bezoek kreeg moesten we het paas weekend ergens anders slapen.
Wij dus in ons camping boek kijken of er een gratis of goedkope camping in de buurt van Monto is.
Die middag gingen we met Joan naar het Cania Gorge national park.
Het was die dag echt Hollands weer! Binnen 48 uur was er 64 mm regen gevallen.
(En ik maar denken dat het altijd mooi weer is in Australië)
Maar wij laten ons niet uit het veld slaan door een beetje regen, dus we hebben een lange wandel tocht gemaakt door het park, en daarna even een hengeltje uitgegooid omdat we toch wat moesten eten die avond!
Op de terug weg gingen we even verse melk bij de buurvrouw halen. (die woont 20 km vanaf het huis van Joan)
Die buurvrouw vertelde ons dat ze nog wel een slaap plaats had voor het paas weekend.
Toen we op donderdag naar haar boerderij reden, hadden we een klein probleempje met de auto toen we de onder water gelopen creek wilde oversteken.
Er zat een enorm gat in de weg, dus stonden we met onze auto half in het water en wilde de auto niet meer starten.
Gelukkig is Jaap auto monteur, dus die mocht een rondje om de auto zwemmen en de schade repareren!
Na wat sleutelen en wat benzine erbij konden we weer verder.
Aangekomen bij de buren van Joan, bracht die man ons naar hun 2e huisje.
Het was 10 minuten rijden van hun eigen huis, maar moesten we weer over smalle en door onder water gelopen wegen.
Bij het huisje aangekomen, bleek het een aardig huisje te zijn.
Alle voorzieningen waren aanwezig, zoals een keuken, badkamer, TV enz.
Maar aangezien hier bijna nooit iemand in leeft, moesten we eerst op jacht naar muizen en ander ongedierte.
Op 1e paasdag zijn we naar het cowboy feest geweest, maar dat viel behoorlijk tegen.
Er was een kermis, er waren wat shows mat paarden, maar het enige hoogte puntje was de auto race waarbij oude auto’s tegen elkaar aan moesten botsen.
Dit duurde echter maar 10 minuten aangezien 1 van de auto’s in brand vloog en de bestuurder droeg geen brandwerend pak, dus toen hij uit zijn auto kroop stond hij in de fik.
Gelukkig was de ambulance en brandweer snel ter plekke, maar de race was voorbij, dus toen zijn wij ook maar weer terug naar ons huisje gegaan.

Op 2e paasdag zijn we in de middag op zoek gegaan naar voedsel. We hebben onze hengel gepakt en gingen kijken of we een lekker visje konden vangen. Veel verder dan een paar kleine stekelbaarsjes zijn we niet gekomen!
We waren bang dat het weer noedels zouden worden, maar toen kwamen we plotseling de buurvrouw van Joan tegen, en ze zag aan ons dat we wel wat vitamines konden gebruiken, en ze zei dat we maar even langs de boerderij voor wat verse groenten moesten komen.
We hebben daar de tuin omgeploegd en vertrokken met verse eieren, sweet patatoes, sinaasappelen, en andere gezonde lekkernijen!

Ik ben enorm trots op het feit dat H. Compagner zich aan zijn woord heeft gehouden en Zeewolde 5 kampioen heeft gemaakt. Ik reken erop dat hij zich altijd aan zijn woord houd en dat ik met spoed zijn beloofde financiële bijdrage tegemoet kan zien!

Aangezien we hier midden in de outback zitten, heb ik al 3 weken geen bereik met m’n telefoon, en af en toe hebben we internet maar dat is enorm traag.
Ik hoop dat ik Beppie en Chris weer even gerustgesteld heb met dit berichtje!
Gelukkig hebben jullie nu weer kunnen horen dat alles goed gaat, en de planning is dat we volgende week op Fraser Island zitten!!!

Jullie horen van ons!

xxx Michiel en Jaap.




  • 27 April 2011 - 12:21

    Johan:

    Ben ik weer.... Voel me gelijk geroepen wederom als eerste wat te roepen.

    Chiel...... Waar zijn de vrouwen die je mij beloofd had? Buiten Joan heb ik geen vrouwennaam horen langskomen? Gaat er iets niet goed, zit je niet lekker in je vel?
    Volgens Companger heeft het met Jaap te maken. Ik geloof dat natuurlijk niet. Heb je onze foto in Volendams kostuum doorgekregen?

    Maar goed, het nieuws;
    Feyenoord blijft maar oprukken. Zondag FC Twente de titel geschonken, door hun laatste (serieuze)overgebleven rivaal PSV compleet te vernederen.
    Wat een voetbal, wat een spel! Als de competitie 65 wedstrijden had geteld, stonden wij op de coolsingel.

    Zeewolde 5 haalt volgende week dinsdag in tegen Zwart-Wit en haalt zaterdag 7 mei de titel binnen. Ik reken op een leuke ludieke foto en een sms voor je beste vriend.

    Wanneer ga je weer is werken?
    Het aanklooien moet nu weer is afgelopen zijn! Bep en ik maken ons zorgen, zo kom je nooit aan een baan.

    De mussen vallen hier ondertussen van het dak. het is hier iedere dag 35 gr. Wat doe je daar toch nog?

    Zie ik je snel?

    xxx

  • 27 April 2011 - 16:51

    Bep En Chris:

    Hoi Chiel en Jaap,Weer een geweldig verhaal, we zijn blij dat we weer nieuws van jullie hebben.Gisteren belde Jaap zijn moeder toen jij later een berichtje stuurde heb ik haar even terug gebeld.hartstikke gezellig even elkaar gesproken te hebben .vanmorgen na jou bericht met het telefoon nummer van Joan heb ik dat door gebeld toen kreeg ik Jaap zijn vader dus die ook gesproken niet over jullie geroddelt hoor. of is geroddeld met een D, nou ja niet belangrijk toch.Volgende keer maar niet meer door diepe plassen rijden ha ha wat een bak ,maar het is weer goed afgelopen.Gisteren Arjan en Suus tegen gekomen moest groetjes doen Zaterdag kwam ik Ilonka van Harderwold tegen ook groetjes.Morgen gaan pa en ik even naar oma Brabant het hartje met de vinger afdruk is klaar en kunnen wij ophalen in Roosendaal.zijn we gelijk weer even 2 dagen bij oma altijd gezellig.Over 11 dagen vacantie naar Portugal met Henco en Jennie, we hebben er zin in.maar wat vliegt de tijd.Nu jongens heel veel plezier op Frazer Island daar is het echt geweldig 12 jaar geleden toen wij er waren teminste wel. Michiel feliciteer Jaap van ons Vrijdag en maak er een FEEST van. we horen gauw van jullie. DIKKE KUS BEP en CHRIS,xxxxxxxxx

  • 27 April 2011 - 17:32

    Stephan:

    Hey chiel jongen. goed te horen dat het goed met je gaat. maakte me ook al een beetje zorgen.... Als ik je verslagen lees moet ik aan het TV programma how to stay alive denken, daar overleven ze in de outback van USA. Maar goed dat Jaap een automonteur is anders was je echt de sjaak. Goed te horen dat zeewolde 5 kampioen gaat worden, toch ook mede dankzij de 3 wedstrijden die ik heb meegedaan! met Wolderwijd 2 hebben we zaterdag op glorieuse wijze spakenburg weten te kloppen! hiermee zijn we ook volgend seizoen verzekerd van de 3e klasse!

    Ajax gaat over 3 weken kampioen worden thuis tegen twente! zal dit feest aanschouwen op het leidse plein. Dus neem mijn advies aan en ga 2,5 week vollop genieten in een 5sterren park, knal al je geld erdoorheen en kom dan weer terug zodat we flink kunnen feesten!

    spreek je! grtz stef


  • 27 April 2011 - 17:36

    Realist:

    Chieltje,

    Het zijn zeker weer allemaal vrouwelijke dieren die op de foto staan en je was zeker aan het vissen op vrouwelijke snoekbaars.
    JIJ houd je niet aan je woord! Waar zijn de bikini's? Pak toch anders een H&M folder en neem daar een foto van, doe niet zo moeilijk......
    Ik vind Jaap een hunk, heb ik dat even gezegd!
    Ik heb geregeld dat er een container Japanse sla afkomstig stukkie boven Tokio niet naar Europa komt maar naar jou, kun je eindelijk de komende mnd vitamines binnenkrijgen, ben je daar niet veel blijer mee dan dat ordinaire geld.
    Het is nu zelfs zover dat ik speler/ coach ben geworden, een coach moet toch immers verstand van voetbal hebben: Henkes en Sippie zijn op non-actief gezet.

    Ik ben blij dat je het naar je zin hebt en blijf hopen op echt mooie foto´s.

    Ik zag Buidel gister, nou echt hoor pannekoekie rond is die gozer

  • 27 April 2011 - 19:39

    Bart En Chris Van Dr:

    In Nederland is het hartstikke spannend wie kampioen wordt. Ajax, Twente of PSV. Er kan nog van alles gebeuren. En Johan Cruijf wordt bestuurslid bij Ajax.
    Oom Bart zit nu naar Real-Madrid tegen Barcelona te kijken. Het is nu rust en hij vindt er niet veel aan.Stand 0-0.
    Zo dan weet je wat zich hier afspeelt.
    Dag dappere mannen!

  • 27 April 2011 - 22:10

    Tiger:

    Even een bericht vanuit Miami FL. Goed om te lezen dat het goed met je gaat. Volgens mij is het een feit van algemene bekendheid dat een auto zonder benzine niet rijdt . . .

    Vrijdag baantje lopen met de neef van Jessica. Key Biscane heeft een mooie baan, maar ik weet nog niet wat hij uitgekozen heeft. Ik wilde ook nog naar The Blue Monster, maar daar ben je voor een greenfee, een verplichte caddy en alles erbij, zo'n USD 400,- kwijt. Dat wordt een beetje te gek.

    Chiel, kom maar gauw weer terug achter de gebreide broek van Bep, want we moeten deze zomer naar de single hcp!!.

    Groet, Tjip

  • 29 April 2011 - 17:57

    Bep En Chris:

    Lang zal Jaap leven............??????
    Ik hoop dat jullie een gezellige dag hebben gehad.
    Lijkt mij apart om zo je verjaardag te vieren, ver weg van familie en vrienden.

    Ik zou zeggen, neem er een van ons en veel plezier verder.

    Bep en Chris

  • 03 Mei 2011 - 19:41

    Opa En Oma:

    Lieve Michiel. Jullie beleven wel veel hoor! En de foto`s zijn weer heel mooi. Jullie ontmoeten ook heel aardige mensen . Hebben jullie nog werk kunnen krijgen?Of redden jullie het nog? Wij hebben hier heel goed weer. Ik ben met tante Chris ,op koninginnedag naar Amsterdam geweest. Het was echt zomerweer en ontzettend druk in Amsterdam. Iedereen liep met oranje T.shirts aan of andere oranje spullen, Het was heel gezellig. Wij hebben de hele dag rond gelopen en ook op een terras gezeten. Overal was muziek. Wat heerlijk dat je maatje automonteur is. Jullie zitten gebakken als er iets aan de auto mankeert. Lieve jongens. Tot morgen! Kus opa en oma.

  • 04 Mei 2011 - 18:04

    Pieter :

    Hey Chiel,
    Leuk man al die foto's en je verhalen! We zijn idd bijna kampioen alleen gister was het weer een laffe 0-0 tegen zwart wit dus bij winst zaterdag zijn we kampioen! Ook mede dankzij jou natuurlijk, we zullen er 1(of meer meer) op je drinken. Jammer dat je niet kan speechen maar mail iets leuks en ik zal de honneurs voor je waarnemen.
    Verder gaat alles lekker hier, en nee nog geen Jaap jr. Nog een week of 7 dus het schiet wel al goed op!

    have fun nog en ik blijf je verhalen volgen!

    xx

  • 06 Mei 2011 - 14:38

    Oma De Wit:

    Hallo jongens.
    Jullie maken toch wel wat mee hoor
    erg zeg met die muizen en zo .
    Omazou echt niet meer durven slapen. Maar jaik ben ook niet een avonterier he. IK ben heel blij dat jullie het zo goed met elkaar kunnen vinden ,
    Vorige week is je pa en ma drie dagen bij mij geweest. heel gezellig. michiel en Jaap veel liefs van Oma dewit gr.

  • 07 Mei 2011 - 19:11

    Chris En Bep:

    Vanmorgen even ge-skyp-ed, was goed om je even te zien en te horen.
    Je moeder en ik liepen vanavond nog een rondje door het dorp, en wat treffen we aan???
    Een gelukkig elftal aan de bbq op het terras van het kantoor.
    Het was niet goed mogelijk om ongemerkt door te lopen en werden vrolijk verwelkomt door de boys en getrakteerd op een biertje.
    Helaas hadden we al gegeten anders konden we zo aanschuiven.
    Ik heb even wat foto's op de site geplaatst.
    Ik wil de wereld niet de overpeinzingen onthouden van Michiel aan het kampioenselftal:

    Eind februari maakte ik een grote blunder, door te vertrekken naar down under.
    Nu ik hier zit en enorm baal, droom ik over die platte kar en een glimmende schaal.
    Helaas mis ik dit leuke feest, maar nog erger ik mis mijn Buideltje het meest.
    Hoe is het eigenlijk met Elmer van der Klei, want ondanks zijn visa problemen is hij er zeker wel bij.
    Waar ik eigenlijk nog het meeste van baal, is het team uitje naar de Johan Cruijff schaal.
    Even voor Pieter Minnee, ik mis jouw ook, en ik heb enorme heimwee.
    Helaas mis ik de geboorte van jouw kleine aap, doe me 1 plezier en noem hem JAAP!
    Ik heb hier veel moeite met het zoeken van een baan…. O ja Jantje houd je broekje dit jaar AUB aan.
    Ik heb dit seizoen niet veel voor het 5e kunnen doen, maar hierdoor worden jullie wel kampioen.
    Tegen DVS had ik 2 maal een inval beurt, dus daarom heb ik wel recht op een kampioenen shirt.
    Veel plezier vanavond in de bar, na de rondrit op Pleun zijn platte kar.
    Hopelijk wordt het een feest van wat je er van verwacht, maar geloof mij, het wordt nooit zo mooi als
    10-05-08!!!

    Ik geloof dat de mannen elkaar over en weer missen, maar 2012 kunnen ze samen feesten als ze weer kampioen worden.

    Bep en Chris

  • 10 Mei 2011 - 04:27

    Ernesto Hoost:

    Zoals je ziet Chiel, het gaat niet zo goed met onze Sipkes....

  • 11 Mei 2011 - 15:06

    Ingang Oost:

    onze sipkes heeft inderdaad zijn eerste kuur gehad

    nog 8 te gaan en hij is weer helemaal boven JAN

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Monto

Mijn eerste reis

1 jaar backpacken in Australia.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Thuis

22 Februari 2012

Laatste verslagje vanuit brisbane / taipei

16 Februari 2012

New-Zealand part 2

08 Februari 2012

New-Zealand part 1

23 Januari 2012

Verslagje uit down under
Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 729
Totaal aantal bezoekers 77942

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: