Verslagje uit down under - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Verslagje uit down under - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Verslagje uit down under

Door: michieldownunder

Blijf op de hoogte en volg Michiel

30 Maart 2011 | Australië, Brisbane

G’day mate,

We hebben een auto gekocht!
Het is een Ford Falcon uit 1992.
Het is een oude wagen maar hij rijd (nog) als een zonnetje!
Gisteren hebben we de auto opgehaald.
Met het registreren en het regelen van de verzekering zijn we de hele dag bezig geweest.

Zaterdag zijn we met Syd op stap geweest. We zijn naar Surfers paradise geweest (het Scheveningen van de East coast)
Gezellig wat gegeten en gedronken, en een verfrissende duik genomen in de zee.

Zondag hebben we na al dat Australische eten, weer eens wat Hollands gegeten.
Jaap en ik hebben pannenkoeken gebakken!

Bij het zoeken naar een baantje hadden we bijna een baan als aardbeien planter.
Maar helaas was dit baantje net vergeven aan 2 andere backpackers.
Dus gaan we weer verder zoeken!

In de tussentijd blijven we geld uitgeven aan kampeer spullen en dingetjes voor de auto.
Zolang er nog geld uit de muur komt, gaat het goed.
Zeewolde 5 is al begonnen met een inzameling voor mij!!!
De teller staat al op €6,-
Ik wil graag wat meer foto’s op mijn site zetten maar mijn ruimte is bijna op!
Voor €10,- heb ik weer ruimte om 100 foto’s te plaatsen.
Ik stel voor dat optimist H. Compagner zaterdag nogmaals met de pet rond gaat, het bedrag weet te verdubbelen en mij wat foto ruimte cadeau doet!

Toen ik gisteren avond even een bezoekje aan het kleine kamertje deed sprong er plotseling een dikke vette pad op mijn voet!
Ik zei tegen Syd dat er een pad in de WC zat.
Ik stond al met een stoffer en blik klaar om beestje het te verwijderen.
Syd kwam even helpen en hij pakte eerst de pad, toen zijn schep, en toen had de pad denk ik vreselijke hoofdpijn.
Hij vertelde dat die beesten giftig zijn, dus elke dag slaat hij er een paar kapot!!!

Vandaag hebben we even aan onze swing gewerkt.
200 meter van Syd zijn huis ligt een driving range.
We wilde eigenlijk een baantje gaan lopen maar het heeft de hele dag geregend. Het is de laatste dagen wel rond de 23 graden maar de zon is niet vaak te zien.

Verder vermaken wij ons prima in Brisbane.
Morgen gaan we weer verder zoeken naar een baantje en hopelijk kunnen we binnenkort gaan werken!

xxx Michiel en Jaap.







  • 30 Maart 2011 - 11:32

    Arjan:

    DIKKE BAK!!!

    Ik stel voor dat iedereen een euro doneert. Zodat jij weer nieuwe foto`s kan uploaden. Iedereen mee eens?

    Chiel, waarnaar kunnen we het geld overmaken?;)

  • 30 Maart 2011 - 11:51

    Michiel De Wit:

    Op de begin pagina van mijn site kan je onder het kopje shop, foto ruimte doneren!
    Het is erg, maar ja, ik ben toch backpacker he!
    Ik hou van jullie en ik mis jullie!!!
    xxx Chiel

  • 30 Maart 2011 - 11:56

    Bep En Chris:

    Mmmm aardig auto tje.
    Leuke foto's heb je geplaatst.
    Maar wat zie ik nou!~!!!!!!! heb jij een schroevendraaier in je hand ???
    Het zal toch niet waar zijn dat je ook nog talent hebt als auto monteur.
    Heb je die cane toad nog wat paracetamol gegeven of hielp dat niet meer. Arjan, je kan via de site foto ruimte kopen, ga naar het menu, fot0's en dan onderaan de pagina.
    De rest wijst zich vanzelf.
    Vanmiddag komen ze een nieuwe tafel brengen, kan je even komen helpen sjouwen?? Mamma heeft Arjan al gestrikt, als hij komt met een paar maten zal ik zorgen dat het bier koud staat.
    Hou ons op de hoogte en veel foto's plaatsen, vinden wij leuk.
    Veel liefs,
    Pa en ma.

  • 30 Maart 2011 - 13:28

    Wllmn:

    Ha die Michiel,
    Net je bericht gelezen en raad eens wat... springt er een kikkertje voorbij over het terras. Gelukkig een van het onschuldige soort. Inmiddels zijn 't er twee. Ze willen zeker graag douchen... de regenbuien komen naderbij.

    Veel plezier en succes met het vinden van een baan(tje).
    Wllmn

  • 30 Maart 2011 - 15:03

    Realist:

    Nu eis ik wel bikini's op de gevoelige plaat anders kom ik persoonlijk die 11,50 euro terughalen!

  • 30 Maart 2011 - 18:12

    5e:

    Werken voor je geld!

  • 30 Maart 2011 - 18:36

    Bas(ex-collega):

    He kalf, fijn dat ik ook weet dat je in Aussie zit.
    Surfers paradise schijnt goed te zijn, moet je even gaan leren surfen.
    Have fun!

  • 30 Maart 2011 - 19:32

    Bart En Chris Van Dr:

    Gefeliciteerd met de aanschaf van een Ford en sterkte met het vinden van een baan.
    En weer bedankt met je leuke verslag.

  • 30 Maart 2011 - 21:39

    Tiny En Leo Kroon:

    Hallo Michiel, je kent ons niet maar wij zijn de ouders van Jaap.
    Wat leuk dat wij via jouw site onze lieve Jaap weer zien! We hadden al even geen foto van hem gezien. Hij heeft jou zo mooi geschoren kan je hem ook niet even behandelen!!! En inderdaad je lijkt op Arjen Robben. Volgens ons hebben jullie het goed met elkaar en veel plezier. Het is ook heel fijn dat hij zo gastvrij is ontvangen door jouw fam. onze dank. We hopen dat het zoeken naar werk gaat lukken en jullie daardoor langer in australie kunnen blijven. Wat zien jullie en beleven jullie veel, leuk hoor.. De auto ziet er goed. We hopen dat jullie er veel rijplezier mee beleven. Liefs en groetjes van ons. Leo en Tiny Kroon.

  • 31 Maart 2011 - 07:24

    Arjan:

    Chiel,

    Gister zowat mijn rug gebroken. Je ouders hadden het geniale idee, om een tafel in de tuin te zetten van 2 bij 1,5 meter ofzo.

    En wat denk je???? Dat tafelblad is van Steen!!!!!

    Dus Bunt Junior en Ik mochten op komen dagen om dat blad even een meter of 20 te versjouwen. (je ouders konden het niet) Je merkt dat ze oud worden (geintje Bep) We deden het met plezier!

    We gaan gauw even geld voor je overmaken, dan kun je wat meer foto`s plaatsen!

    Gr.

  • 31 Maart 2011 - 07:39

    Henco En Jenny:

    Ha Michiel,

    Wat ben jij een bofkont zeg. Ik (Jenny) ben stik jaloers. Het lijkt mij nl. ook geweldig om eens zo'n reis te maken alleen....... al die beesten...brrrr.
    Wij hebben nog niet eerder gereageerd op je verslagen maar kijken er altijd naar uit om het te lezen. Ook genieten wij van alle humoristische reacties van je vrienden. Veel succes met het vinden van een geldkraantje. De groetjes van ons allemaal en doe de groetjes aan de rest van de familie.
    Liefs Henco en Jenny

  • 31 Maart 2011 - 10:40

    Chris De Wit:

    Hoi Tiny en Leo,

    Jullie kennen ons niet, maar wij zijn de ouders van Michiel.
    Ik heb de indruk dat ze het wel met elkaar kunnen vinden.
    Ik begrijp dat de auto is aangekleed met gordijntjes en zo.
    Ik heb de indruk dat Jaap ook niet te ver van de tondeuse heeft afgestaan.
    Is alleen maar makkelijk, weinig haar te wassen zo.
    Mij benieuwen wat ze gaan doen met die auto. Verder trekken of alleen maar wassen en poetsen bij Syt en Annette.

    MVG
    Chris en Bep

  • 31 Maart 2011 - 11:03

    Tip:

    tipje, op je facebook kun je net zoveel foto,s zetten als je wilt.

  • 01 April 2011 - 19:54

    Oma En Opa:

    Lieve MichielJe hebt weer heel leuke foto`s gestuurd. en een enige brief geschreven.En wat een mooie auto hebben jullie nu. Het is voor jullie natuurlijk makkelijker om ergens heen te gaan. Ik hoop dat je gauw een baantje hebt. Want blijf nog even genieten hoor.! En wij genieten van jullie verhalen en foto`s. Dag jongens veel liefs van opa en oma.

  • 17 April 2011 - 08:18

    Oma De Wit:

    lieve jongens vandaag Zondag straks komen claudia richard corne anja en de hele aanhang bij mij koffie drinken .met een lekkere bossenbol .hebben jullie daarook zo zin in ? gaat alles goed daar/?en al werk gevonden? Michiel het word weer tijd voor wat geld in de beurs. nou jongensveel plezier daar he.eneen dikke kusvan Omade wit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

1 jaar backpacken in Australia.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Thuis

22 Februari 2012

Laatste verslagje vanuit brisbane / taipei

16 Februari 2012

New-Zealand part 2

08 Februari 2012

New-Zealand part 1

23 Januari 2012

Verslagje uit down under
Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 77969

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: