Vakantie!!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Vakantie!!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Vakantie!!!

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

03 Januari 2012 | Australië, Perth

G’day mate,

Allereerst wil ik iedereen een gelukkig en gezond Nieuwjaar wensen!!!

Toen ik het vorige verslag schreef op 6 december was ik een beetje bedroefd.
Ik had namelijk op 5 december niets in mijn schoentje gevonden.
Toen ik 2 dagen later ’s avonds thuis kwam, stond er een grote doos met allerlei sinterklaas/ kerst en verjaardag cadeaus op mij te wachten!
Toen pas begreep ik dat de sint nadat hij in Nederland was geweest, hij nog een stukje om moest varen om in Australië te komen.
Er zaten allerlei lekkernijen in zoals pepernoten, een chocolade letter, echte Hollandse drop!
Ook zaten er wat nieuwe onderbroeken en andere kleren in.
Dat had de sint goed bedacht want van al dat harde werken slijten mijn kleren ook meer.
Dank u sinter BEPPIE en CHRIS!!!

Op vrijdag 23 december was het zover. Ik mocht 27 kaarsjes uitblazen!
Ik had als cadeau van Bill en Coralea een gratis skydive gekregen!!!
Toen ik die ochtend wakker werd was het erg bewolkt. Ik zat dus flink te balen, zeker omdat het de afgelopen weken elke dag prachtig weer was.
Mijn parachute sprong stond gepland om 08:30, maar omdat het bewolkt was liep alles een beetje uit.
Uiteindelijk werd het weer steeds beter en toen ik om 10:00 ging springen waren er gelukkig nog maar een paar wolkjes.
Ik sprong samen met 1 van mijn vrienden hier.
Chris werkt bij de skydive en ik vroeg of ik met hem mocht springen.
Het vliegtuig vloog ongeveer 30 minuten over de geweldige omgeving hier.
Toen we op 14.000 feet, volgens mij is dat is iets meer dan 5 km vlogen ging het dan echt gebeuren.
Het was echt super gaaf om zo’n sprong te maken!
Je hebt een vrije val van meer dan 1 minuut!
En met een prachtig uitzicht over de oceaan, de kustlijn en Jurien bay was het een geweldige ervaring om te doen!!!

’s Middags kwam Jaap aan in Jurien bay.
Zijn 4 maanden werken zaten erop.
Coralea had een lekkere cake voor mijn verjaardag gebakken, en ‘s avonds hebben we met een groepje gezellig wat biertjes gedronken!

Aangezien het tijdens de feestdagen erg druk was vroeg Coralea aan mij of ik nog een paar dagen langer wilde blijven.
Op 1e kerstdag was het restaurant dicht, en hadden Bill en Coralea ons uitgenodigd voor een BBQ.
Het was erg gezellig, maar wel een beetje vreemde kerst voor ons.
30 graden, Lekker barbecueën, biertje erbij en daarna lekker naar het strand!!!
Jaap heeft tijdens de week dat hij in Jurien Bay was ook bij ons gewerkt. Hij was onze chef afwas!!!
Vorige week hadden wij 1 van onze warmste Australië dagen. Het was ongeveer 42 graden!
Dat was dus flink zweten toen we aan het werk waren.
De laatste weken was het ook lekker druk in ons huisje.
Shannon is vorige week vertrokken, maar ik kreeg daarvoor in de plaats 2 andere meiden.
Ik woonde samen met een Duits en Canadees meisje.
Vorige week is er ook een nieuwe kok gekomen.
Travor is een Engelsman die mijn werk over gaat nemen.
Ik heb hem een beetje wegwijs in de keuken gemaakt.
Met oudjaar avond was het ook lekker druk, dus tijd om oliebollen te bakken was er niet.
Op 2 januari was het moment daar om te vertrekken.
Het afscheid nemen was best lastig, want ik heb een geweldige tijd in Jurien Bay gehad.
Jaap en ik zijn nu weer in Perth.
We moeten hier wat dingen regelen voor ons vervolg van het avontuur.
Ik ga nog naar New Zealand, en Jaap gaat nog een aantal maanden door Azië reizen.
Vanaf morgen gaan we samen naar Melbourne rijden.
Dat is ongeveer 3000 km rijden, dus we hebben nog een lekker tripje voor de boeg.

De laatste 6 weekjes nog even lekker rondreizen en vakantie vieren!!!

xxx Michiel en Jaap.


op de link hieronder is het filmpje van het skydiven te zien!

http://www.youtube.com/watch?v=vhaJiaMGwro

  • 03 Januari 2012 - 05:56

    Wllmn:

    Hoi Michiel,
    Bedankt weer voor je verhaal. Veel plezier bij je nieuwe avonturen. Geniet van je vakantie.
    Grtn Wllmn

  • 03 Januari 2012 - 08:09

    Tiger:

    Hey luchtvaartpionier, ik heb de film gezien. Top en inderdaad awesome. Geniet nog lekker van je welverdiende vakantie en daarna maar weer gezond en wel terug naar dit landje, waar momenteel een zuidwesterstorm woedt.
    T.

  • 03 Januari 2012 - 08:12

    Jaap+Ilonka:

    Hi Michiel,
    Gave foto's! En: geniet er nog even van.
    Time also flies...

    Jaap

  • 03 Januari 2012 - 09:42

    Dennis 1/4musketiers:

    Hee Maik,

    Gelukkig nieuwjaar nog man!
    Wat vet dat je gewoon ff zo'n gratis skydive kreeg aangeboden man! De foto's zien er ook allemaal goed uit. Goed om te horen dat je ook weer samen met Jaap bent man, geef hem maar een nieuwjaarszoen van me:) Nu nog een aantal weken mooi genieten daar he! Jullie hebben tenminste lekkr weer, wij kijken hier alweer uit naar de wintersport. Ik ga samen met Fa op pad naar Oostenrijk over anderhalve week, dus wij hebben ook weer een beetje vakantie straks!
    Veel plezier nog man, groeten Dennis (1 van de vertrouwde 4 musketiers)

  • 03 Januari 2012 - 09:59

    Johan:

    hahahah die foto's fantastisch!
    Koning Chieltje in de lucht.... Die vrije val van jou werd neem ik aan gereduceerd tot 15 seconden ;)

    Hier nog steeds the usual things; Regen Regen en Hennie vermaken.

    Nog een paar streepjes en 2012 is voor mij al compleet!

    - xxx- en Beppie, ik mis je!

  • 03 Januari 2012 - 13:58

    Realist:

    nog bedankt voor je sms rond nieuwjaar, schrok me de pleuris!!!! lag te slapen oen! Hoe kan het in vredesnaam dat je meer foto's van jaap hebt dan van de 2 nieuwe schone? Heb je sharon gedumpt?
    Nog veel plezier daaro en ik streep niets af.....2012 niets veranderd: nog steeds Johan aan het pushen om te gaan trouwen (gelijk aan mijn Buideltje)

  • 03 Januari 2012 - 18:08

    Kos:

    Jaap is weer op het toneel

  • 03 Januari 2012 - 20:55

    Leo En Tiny:

    Michiel bedankt voor de foto's, wat is het toch een lekker ding he.
    Ik ben helemaal blij.Nogmaals veel plezier en goed reis naar Melbourne.
    Lieve groetjes van ons.

  • 05 Januari 2012 - 20:34

    Buidel:

    LAat die Kos maar uit zijn nek lullen. En die Henkes gaat het echt nooit voor elkaar krijgen wat ik el voor elkaar heb gekregen. Geniet er nog even van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

1 jaar backpacken in Australia.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Thuis

22 Februari 2012

Laatste verslagje vanuit brisbane / taipei

16 Februari 2012

New-Zealand part 2

08 Februari 2012

New-Zealand part 1

23 Januari 2012

Verslagje uit down under
Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 77969

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: