Tassy - Reisverslag uit Hobart, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Tassy - Reisverslag uit Hobart, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Tassy

Door: michieldownunder

Blijf op de hoogte en volg Michiel

20 Maart 2011 | Australië, Hobart

G'day mate,

Eindelijk weer eens een berichtje uit Downunder!
Na 10 dagen leven in de Bush Bush heb ik eindelijk weer eens een telefoon en internet verbinding.

Afgelopen 10 dagen hebben Jaap en ik een auto gehuurd.
We hebben heel Tasmanie rond gereden en een hele hoop beleefd!
De 1e kilometers links rijden was even wennen. Af en toe reden er auto’s toeterend langszij omdat we aan de verkeerde kant van de weg reden!!!
Onze 1e bestemming was het Tasman National park.
Het park lag ongeveer 50 km buiten de (bewoonde wereld!)
Toen we onze tent opzetten kwamen er meteen al wat kangaroos kijken wat wij daar kwamen doen.
Toen ik wakker werd besloot ik dat kamperen niets voor mij is! Aangezien ik alleen maar een slaapzak had en geen luchtbedje of iets dergelijks deed alles me zeer!
Ik besloot de volgende nachten maar in de auto door te brengen.
Nadat we een lekkere uitsmijter op ons eigen gas stelletje hadden gebakken zijn we naar Port Arthur geweest.
Port Arthur was een straf kolonie in de 18e eeuw.
We kregen daar een rondleiding en hebben goed kunnen zien hoe het er in die tijd aan toe ging.

Onze volgende bestemming was friendly beach.
Een camping pal aan het strand van de oostkust.
Ons diner bestond uit noodles soep.
Als backpacker eet je 7 dagen per week noodles (lekker goedkoop)
Ik heb die nacht doorgebracht in de auto. Stukken beter, maar vergeleken met m’n eigen bedje thuis nog steeds dramatisch!
De volgende camping was er weer 1 in een national park.
Dit was een gratis camping in de middle of now here.
Toen we er aan kwamen zagen we dat wij de enige waren.
Nadat we ons kamp hebben opgezet hebben we wat hout gesprokkeld om een kampvuur te bouwen.
Die nacht was het ijs koud +1 graden!
De geluiden die er uit het bos kwamen van slangen, kangaroos en andere dieren zorgde er ook voor dat je niet echt rustig kon slapen.
Bij het afbreken van de tent zagen we dat er een grote spin op de tent zat!
Snel de camping verlaten en op zoek naar plekken waar een beetje leven is.
Op zich is dat best lastig aangezien tasmanie 2 x zo groot is als Nederland maar er wonen maar een ½ miljoen mensen.

Na wat uurtjes rijden kwamen bij een camping waar ook een douche aanwezig was! Geen overbodige luxe na 4 dagen zonder!

De volgende dag naar Corina gereden, dit is een oude goud vindt plaats.
Toen we hier aankwamen was het prachtig weer, maar binnen een kwartiertje kwam een donkere lucht tussen de bergen. We vroegen aan iemand of er een buitje aan zit te komen maar zij vertelde ons dat er een stuk bos in de brand staat.
Na een paar uur was het weer helder en hebben we er niets meer over gehoord.
Toen we de volgende ochtend een lekkere tosti als ontbijt maakte, kwam er opeens een Walibi (kleine kangaroo) en die vond die tosti er ook wel lekker uitzien dus voor we het door hadden zat onze kleine vriend aan ons ontbijt.
Dus ipv een tosti moesten we het doen met een broodje pindakaas.

Daarna zijn we richting bothwell vertrokken.
Ik had in een boekje gelezen dat daar een golf museum is.
Na een lekkere cappuccino met een stukje arretjes cake zijn we naar het museum gegaan.
Na een tijd met een man van het museum gesproken te hebben vertelde hij ons dat de oudste golf baan van Australië in bothwell ligt.
Hij vertelde ons waar wij clubs konden huren en waar de baan ligt.
Vlakbij de baan was een winkeltje die clubs verhuurde.
Het was een oud winkeltje en die man maakte ook zelf clubs.
Hij gaf ons een setje mee en deed daar nog wat oude houten clubs bij.
We hebben 9 holes gespeeld.
Na wat instructies van mij mocht Jaap ook zijn eerste holes gaan lopen.
Aan de kwaliteit van de baan was te zien dat het een oude baan is.
De fairways zijn kaal hard en droog.
De greens waren wel van een goede kwaliteit!

Na een lekker rondje golf zijn we richting Hamilton gereden.
We hebben daar een camping gezocht en zijn daarna lekker luxe uit eten geweest in een bruin café!
De volgende dag zijn we naar een wild life park geweest.
We kregen daar een rondleiding over mombats, tasman devils, koala's, etc.
Bij de ingang hadden we een zakje voer gekregen, want in het park loop je tussen de kangaroos dus die beesten aten gewoon uit je hand!

Vrijdag was de laatste dag de we de auto hadden, dus hadden we een camping vlakbij Hobart gezocht.
Er stonden 2 tentjes op de camping, en toen ik ’s morgens wakker werd kon ik goed verstaan wat de buren tegen elkaar zeiden.
Ik vroeg me af of mijn Engels al zo goed is, maar het bleken (gewoon) Nederlanders te zijn.

Momenteel zijn we weer in Hobart.
Gisterenavond toen iedereen in bed lag behalve wij, ging het brand alarm af.
1 of andere Japanner had zijn nasi aan laten bakken dus de hele keuken stond blauw van de rook.
Iedereen moest het hostel direct verlaten dus terwijl wij gezellig buiten aan een biertje zaten, stond de rest in zijn pyjama buiten te wachten tot ze weer naar binnen mochten. Na een kwartiertje was dit het geval.

Verder hebben we afgelopen 12 dagen niet hoeven klagen over het weer, overdag was het elke dag rond de 22 graden. ’s Nachts was het af en toe wel koud maar zo gaat het leven van een backpacker.

Dinsdag vertrekken we naar Brisbane.
Kijken of we daar wat kunnen werken.
Hopelijk kunnen we daar een auto kopen en de rest van dit prachtige land bekijken!!!

Ik geniet met volle teugen van alle leuke reacties van jullie!!!
Fijn dat jullie zo meeleven, en ik houd jullie op de hoogte van al mijn gebeurtenissen.

xxx Michiel en Jaap.

• 20 Maart 2011 - 08:21

Optimist:

zit er ook een weegschaal in je bagpack? Van al die noodles zal je straks als een god met een sixpack terugkomen, toch?

• 20 Maart 2011 - 09:43

VVZ 5:

Wij staan bovenaan, wij staan bovenaan! vvz-putten 5-3

• 20 Maart 2011 - 10:12

Hulshorst 2:

wij worden kampioen, wij worden kampioen, wij worden kampioen!!!!

• 20 Maart 2011 - 10:23

Rick En Ivon:

Hi Chiel, je zal je hotelletje in Zeist wel missen maar aan de andere kant maak je een hoop mee ook al doet dat soms pijn, en waar zijn de fotos, want het lijkt me harstikke mooi allemaal in Tas,maar goed misschien gaan we zelf wel backpacken als we met pensioen zijn.Geniet maar lekker verder xxx

• 20 Maart 2011 - 10:34

Stef:

Gozert. mooi om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt! Denk dat ik bij het zien van die spin direct uit de jungle was gevlogen! heb al een paar keer die klote voice mail van je ingesproken maar je had natuurlijk geen bereik in de Bush Bush. zal je snel even bellen. vanmiddag de topper Ado-Ajax op het programma! hou je op de hoogte en veel plezier in Brisbane! dikke x stef en ook jeem.

• 20 Maart 2011 - 10:51

Jaap&Ilonka:

Hoi Michiel,
    Ontzettend leuk om je reisverhalen te lezen! Je schrijft heel beeldend en geestig: we kunnen er ons van alles bij voorstellen... Hopelijk vind je leuk werk in Brisbane!
    (Btw, zou je er niet een pastarestaurantje of -kraampje voor backpackers kunnen beginnen?)
    We horen van je

• 20 Maart 2011 - 11:35

Anneke:

Heerlijk verhaal weer, Chiel!! :-)
    Enne... die kangoeroes kan je ook eten, he? (Haha!)
    Een kraampje voor backpackers, dat is toch leuk?? Er staan genoeg makkelijke recepten op KookJij! :-)
    Nog een heel fijne tijd, bikkel!!
    Liefs van ons.
    XX

• 20 Maart 2011 - 13:51

Chris Van Driel:

Ik kijk al helemaal uit naar je ongelooflijk leuke verslagen. Wat schrijf je boeiend. Ik zie het voor me, hoe je in the middle of nowhere kampeert. Maar ook weer golft. En wat goed dat je Jaap de eerste beginselen van golf hebt kunnen uitleggen.
    Het is hier nu ook heel mooi weer. Geen 22 graden, maar toch: het wordt lente.

• 20 Maart 2011 - 17:06

Chris:

Vanochtend ook even gebeld met Michiel,
    Buiten hetgeen wat hij schreef vertelde hij ook dat hij het kappersvak aan het verkennen is, sinteklaas jaloers is op zijn baard en dat zijn maatje Jaap er voor schut bijloopt. Hij heeft beloofd om vanuit Brisbane foto's te plaatsen.
    Als moderator moet ik Anna waarschuwen geen sluuk reclame te plaasten. Als je reclame vor je eigen web site of bedrijf plaatst moet je een sponser bijdrage leveren.

Veel plezier, pas goed op jezelf.

Liefs pa en ma

• 20 Maart 2011 - 19:22

Mascha:

Hee Chiel; je klinkt al helemaal ingeburgerd als backpacker. Ben benieuwd naar de foto's! xxx

• 20 Maart 2011 - 20:42

Oma En Opa:

Lieve Michiel. Wat een enig verhaal heb je weer geschreven. Wij genieten er heel erg van. Je beleeft zo veel leuke dingen. En al die verschillende beesten die jullie zien. Het is geweldig hoor! Gisteren waren wij bij Tob en Bernadet en dan horen wij weer verhalen over Bas. Maar die zijn niet zo uitgebreid als jouw verhalen hoor! Dag lieve Michiel, doe de groeten aan Jaap. En blijf genieten! Kus van opa en oma.

• 21 Maart 2011 - 08:30

Roos:

hey schatje, wat geweldig iedere keer je verhalen te lezen ..... wat goed dat je het zo naar je zin hebt.
    Wij hebben gister de opening van het seizoen gehad, en van de par 3 baan, het was gezellig, maar niet zo gezellig als dat jij erbij was geweest!

vooral genieten verder he! liefs van mij

• 21 Maart 2011 - 17:09

Pieter:

Hey coach,
    Goed om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt! Ik ben jaloers!
    Hier gaat alles goed met Joon en de kleine ........(????) Voetbal gaat ook goed sinds je weg bent zoals je wel kunt lezen!
    Have fun en ik ben benieuwt naar je volgende verhaal!!
    x de enige echte Jaap!

• 21 Maart 2011 - 19:34

Ernesto Hoost:

Goed bezig daar Gilles! Ik maak ondertussen vvz 5 kampioen voor je!

Neem een Walibi (of een Japannertje) voor ons mee als je terug komt!

-x-