Laatste dagen Tassy en eerste dagen in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Laatste dagen Tassy en eerste dagen in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Tassy en eerste dagen in Brisbane

Door: michieldownunder

Blijf op de hoogte en volg Michiel

24 Maart 2011 | Australië, Brisbane

G'day mate,

Maandag 21 maart de laatste dag dat we in Tasmanië waren.
We zijn naar de Cascade bier fabriek geweest!
Het was een leuke rondleiding, en na afloop mochten we 6 verschillende biertjes proeven.
We dachten lekker goedkoop dronken te worden, maar de glaasjes waren te klein!
Aangezien de plaatselijke Piet Paulusma vandaag 15 graden en buien had voorspeld, had ik lekker een lange broek en m’n zomerjasje aangedaan.
Uiteindelijk was het 1 van de warmste dagen die wij in Tassy hadden ( volop zon en 26 graden)
Als de Aussies iets niet kunnen, dan is het een juiste weersvoorspelling maken!

Op dinsdag 22 maart zijn Jaap en ik naar Brisbane gevlogen.
Ger en Syd kwamen ons ophalen op het airport….. uh wat is dat ook alweer in het Nederlands….. o ja vliegveld!
Ik kan bijna geen Nederlands meer, nee hoor Syd lult genoeg Nederlands tegen ons!!!
De eerste avond in Brisbane hebben we lekker de BBQ aangestoken.
Annette had heerlijke salades gemaakt dus we kregen na al die hamburgers en friet weer eens wat vitamines binnen.
Jaap en ik slapen samen in de caravan.
Na alle koude en slapeloze nachten voelde dit als een 5 sterren hotel!

De volgende dag, zijn we naar Mount Coot-tha geweest.
Dat is een hoge berg waar je over heel Brisbane kan kijken!
We hebben daar een heerlijk ijsje gegeten en een tijdje met een stel Nederlanders staan praten.
Het is ongelofelijk, maar je komt die Hollanders overal tegen.
Daarna zijn we naar ome Douwe en Ger gegaan.
Ik vond het erg leuk om ome Douwe te ontmoeten.
We hebben daar wat spullen van Syd opgehaald. Hij had daar wat waardevolle spullen opgeslagen toen de hier de overstroming was.
Er zijn nog wel wat dingen van de overstroming te zien.
De Brisbane River is erg vies, het water is helemaal bruin.
Syd en Annette vertelde ons dat het nog wel 1 jaar kan duren voordat het water weer schoon is.
In sommige wijken zijn de mensen weer bezig om hun huis op te knappen. In die hele wijk hadden mensen een Australische vlag buiten hangen, en die hing op de hoogte hoe hoog het water stond tijdens de overstroming.
Het is voor ons ongelofelijke dat hier 2 maanden geleden zo’n grote ramp was.

Vandaag zijn we met Syd naar het bedrijf van Steven (zijn zoon) geweest.
De piano van Annette stond daar nog.
Daarna zijn we op zoek gegaan naar een auto.
We hebben (nog) niets gevonden.
We gaan nu op internet kijken of we een goedkope Ford of Holden kunnen vinden.

Na 3 weken geen scheermes gezien te hebben, heb ik mijzelf maar eens goed onderhanden genomen.
M’n baard is eraf en boven op het bolletje hebben we ook maar even goed onderhanden genomen.
Jaap vind dat ik nu op Arjen Robben lijk!
Aangezien het hier elke dag minstens 30 graden en volop zon is, moet ik niet vergeten mijn hoedje op te zetten!
Voor de verkoeling duiken we af en toe het zwembad in!
Jullie begrijpen wel dat ik me niet verveel!
Ik zat vanmiddag te bedenken dat ik eigenlijk helemaal geen tijd heb om te werken.
Maar het zal wel moeten anders ben ik volgende maand weer thuis.

xxx Michiel en Jaap.





  • 24 Maart 2011 - 13:00

    Tjip:

    Hi Mate, als ik niet beter wist, dan zou ik denken dat jij je levensmaatje wel gevonden hebt. . . . .

    Je lijkt inderdaad op Arjen Robben, alleen wat meer talent en een dikkere bankrekening.

    Veel plezier daar en kom maar gauw terug. Ik heb nog niet 1 rondje gelopen.

    T.

  • 24 Maart 2011 - 13:35

    Jelmer:

    He ouwe levensgenieter !

    Leuke reisverhalen schrijf je ! heb je er niet aan gedacht ooit schrijver te worden ;)... Mooi dat je het naar je zin hebt ! veel plezier nog en enjoy! 2 weekjes hard werken en fooi vangen in de horeca, dan kan je weer een maandje door ;) !

    gr Jelmer

  • 24 Maart 2011 - 16:53

    B&W Zeewolde:

    Ha die Michel,
    Wat schrijf je toch mooie verslagen! Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Hoop dat je snel een leuke job vindt waar bij nog voldoende tijd overblijft voor leuke dingen.
    We zien uit naar je volgende verhaal.
    Hartelijke groeten,
    B&W

  • 25 Maart 2011 - 02:11

    Jeroen:

    Hee Michiel,
    Leuke verhalen man, maar dat mooie weer mag je ook wel richting Adelaide sturen hoor :) kunnen we wel gebruiken hier. Mag trouwens wel hopen dat je je scheermesje ook even hebt uitgeleend aan jaap! Zo krijgt hij het nooit voor elkaar he met zijn tijgertje ;)
    Nou geniet er nog lekker van, doe ik ook nog even mijn laatste 3 weken.
    groetjes jeroen

  • 25 Maart 2011 - 08:03

    Ron Kars:

    Hey Michiel,

    Klinkt allemaal leuk wat je daar meemaakt en je kan beter op Arjan Robben lijken dan op zijn ploegmaatje Ribery.
    Het weer begint in Nederland ook op te knappen, de lente is begonnen. Moet ook wel want de eerste Pluma staat voor de deur. Kortom het seizoen gaat weer van start. Volgende week de eerste competitiewestrijd op de Sallandsche. Komende maandag gaan we met bijna het gehele team voorspelen.

    We houden je op de hoogte en zorg dat je werk vindt. Het zou zonde zijn als je daardoor terug moet komen.

    Groeten
    Ron

  • 25 Maart 2011 - 08:26

    T. Chris:

    De temperatuur is in Nederland nu ook wat gezelliger geworden. Niet meer dikke jassen, wanten, mutsen aantrekken/opzetten als je de hond moet uitlaten. Gisteren had ik mijn kleine kleinzoon om op te passen, zoals elke donderdag. Jouw oma en ik zijn toen heerlijk gaan wandelen met hem en uiteraard op een (overvol) terras neergestreken. Kortom genieten. Dag Michiel sterkte met het zoeken van een baan, want niet al terugkomen , hoor! Je hebt het veel te fijn. Blij dat je ons op de hoogte houdt. Liefs van ons. t. Chris.

  • 25 Maart 2011 - 10:29

    Johan:

    Chieles, je kan terugkomen. De 20 gr. hebben wij al meerdere keren aangetikt. Terassen lopen vol en de vrouwen zijn weer schaarser gekleed.
    Arjan Robben mag jouw schoenveters niet eens strikken. Hij mocht willen dat hij z'n actie en splijtende eindpass had..... Werken kun je overigens nog wel even uitstellen, Henry Companger zal je voorzien van een extra zakcentje. Dit zal hij doen uit schaamte voor zijn wanvertoning in het veld. Je hebt zijn e-mail, geef even zsm je bankrekening door voor een donatie.
    Amsterdom is net als de Rotterdams glorie ook uitgevoetbald in 2011.
    Kansloze nederlaag in Den Haag, Lex Immers zong er nog een liedje over.
    Feyenoord ging volledig onterecht de boot in, het was een spannende pot (3-0). Europa zit er nog in!
    Om af te sluiten, ik mis je. wanneer bel je me weer?

    Als nabrander; ik zie te weinig vrouwen in je verhaaltjes terugkomen. Jaap staat wel erg centraal. Moeten wij ons zorgen maken?

    -xxx-

  • 25 Maart 2011 - 14:00

    Arjan:

    Chiel.....

    Je schrijft leuk! Dit had ik niet van je verwacht, ik denk daar komen per week 5 zinnen op die pagina te staan, and thats it! Maar het valt mee.

    Over die baard gesproken, tering zeg! Je hebt zoieso al een oude kop, maar dit slaat echt werkelijk waar alles! Goed dat je jezelf even onderhanden hebt laten nemen! :)

    Wanneer gaan we skypen?

  • 25 Maart 2011 - 21:30

    Opa En Oma:

    Lieve Michiel. Wat een enige foto`s heb je weer gemaakt. Je beleeft wel heel erg veel hoor! Wat leuk dat je nu bij je familie bent. Ik hoop voor jullie dat je een baantje vindt, Het is jammer als je daarom al naar huis moet. Maar ik denk wel dat het zal lukken. Bij jou lukt toch alles!!!! Die foto`s met de kangaroes zijn heel erg leuk. Het is enig dat zij zo dichtbij komen . Dag lieve Michiel. Blijf genieten hoor..

  • 26 Maart 2011 - 09:34

    Bep En Chris:

    Hoi Chiel even een berichtje terug van ons, gisteren ben ik naar Amsterdam geweest voor kussens voor de bank buiten toen ik Pa belde zat hij net met jou op skyp ik hoorde je een beetje op de achtergrond.Jullie hebben het harstikke leuk daar in Brisbane lekker naar het strand ,op autojacht geweest en lekker gegeten en een beetje gezocht naar werk.nu dat gaat vast helemaal goed komen, nog heel veel plezier en tot gauw. dikke kus Mam en Pap

  • 26 Maart 2011 - 13:38

    Realist:

    is er een totaal andere mode in Aussieland dan hier; die foto bij de golfclub slaat echt alles!
    Dit had ik niet van je verwacht.
    We zijn bezig met een actie om je voor een paar dagen terug te laten komen naar Zeewolde voor de platte kar. Tot nu toe hebben we 5,75 euro opgehaald, dit betekent dat je nog 1500 euro moet bijleggen, is dit een probleem. Wat ikzelf niet begrijp is dat grote bedrijven uit Zeewolde, noem een Dotcomsport totaal geen inspanningen verrichten jou over te laten vliegen, dat moet je toch aan het denken zetten.
    Al met al leuk dat je het zo leuk heb en als je nog een wijze les nodig hebt weet je me te vinden..Kusjes

  • 28 Maart 2011 - 09:23

    Robert:

    Hoi Michiel,
    Wat fijn voor jou dat jij wel een leuk leven hebt.
    Hier is het triestigheid ten top, immers: Over 1 week begint de competitie en niemand is in vorm. Wellicht dat je een paar van die houten clubs voor ons mee kan nemen.
    Nederland verandert drastisch tijdens jouw afwezigheid.
    Bij terugkomst is Blind ontslagen bij Ajax, is Johan TD geworden en zijn we inmiddels ongeslagen op weg naar het kampioenschap.

    Veel plezier daar.

    Robert

  • 30 Maart 2011 - 07:42

    Hans En Marja:

    Hoi Chiel,

    Eventjes achter jouw schermen gekeken. Fantastisch daar zeg!! Ik kan me voorstellen dat je helemaal niet wilt werken maar ja.........
    als je lang wilt blijven, zal het wel moeten.
    Jammer dat je het scheermes gebruikt hebt. Ik vind je veel sexier met dat baardje. Dus mocht je ooit terugkomen dan met!!!

    Veel plezier daar.
    Groetjes,
    Hans en Marja

  • 15 April 2011 - 06:45

    Oma De Wit:

    wat leuk michiel geniet er maar van jongen.We zijn vorige week zaterdag Opauit wezen strooien .was heel mooi .Ik mis hem wel hoor .maar jou mis ik ook . michiel hier gaat alles als van ouds. veel liefs oma de wit dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

1 jaar backpacken in Australia.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Thuis

22 Februari 2012

Laatste verslagje vanuit brisbane / taipei

16 Februari 2012

New-Zealand part 2

08 Februari 2012

New-Zealand part 1

23 Januari 2012

Verslagje uit down under
Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 77951

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: