Aan het werk - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Aan het werk - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Aan het werk

Door: michieldownunder

Blijf op de hoogte en volg Michiel

03 April 2011 | Australië, Brisbane

G'day mate,

Even een kort verslagje uit Brisbane.

We hebben een baantje gevonden!

Dinsdag gaan we beginnen met appels plukken.
Het is in Stanthorpe. Een stadje 300 km van Brisbane.
Gisteren hebben we (Syd en Jaap) een tent gemaakt.
Onder deze tent kunnen we lekker biertjes drinken en Barbecueën.
Vandaag hebben we onze auto ingeladen, en gelukkig paste alles erin!

Hartstikke bedankt voor de extra foto ruimte.
Ik zal er snel wat mooie dames opzetten!

Hopelijk bevalt het werk en kunnen we er een paar weken blijven werken.
Vanaf morgen eten we weer elke dag noodles of pannenkoeken.
We vonden het erg gezellig bij de familie In Brisbane.

Het volgende verhaaltje komt uit??? Wanneer ik weer internet heb.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn avontuur!

xxx Michiel en Jaap.


  • 03 April 2011 - 13:09

    Wllmn:

    Super dat jullie een baan gevonden hebben Michiel! Lang geleden heb ik dat ook een poosje gedaan. Hartstikke leuk werk vond ik het toen. De hele dag buiten, en appels in overvloed.
    Veel plezier en succes.
    Grtn
    B&W

  • 03 April 2011 - 14:16

    Anneke:

    Dat zijn goede berichten!
    Ziet er goed uit, jullie onderkomen! Biertjes drinken, barbequen, klint allemaal erg naar, haha!
    Ik zou zeggen:"plukze, en maak er een carriere van!!"
    Liefs, en tot lezens weer;-)

  • 03 April 2011 - 15:43

    5e:

    De volgende foto's moeten zijn om een tent in je broek van te krijgen.....

  • 03 April 2011 - 16:57

    Hans En Marja:

    Hoi Chiel,

    Top dat jullie werk hebben gevonden. En je weet, wie appelen vaart, die appelen eet (Appeltaart??). Dus, jullie kunnen je maaltijd gezond aanvullen. En dat zou ik zeker doen. Een paar vitamientjes meer of minder maakt een wereld van verschil. Ik ben helemaal jaloers op al jullie avonturen en wilde dat ik weer jong was (hoewel niet altijd natuurlijk). Dit wordt voor ons een lastige week want onze druktemaker gaat het huis uit en jij weet wel wat dat betekent!!!!! Dus Chiel, als je weer thuis bent, kom ons ook eens opvrolijken.

    Veel plezier met plukken en see you,

    Liefs,
    Hans en Marja

  • 03 April 2011 - 18:12

    Stef:

    hey chiel, veel succes met appels plukken!ik vlieg er vannacht ook even tussenuit voor een midweekje St'Barth. spreken elkaar volgende week wel weer even. grtzz.

  • 03 April 2011 - 18:50

    Bart En Chris Van Dr:

    Helemaal geweldig mensen, dat jullie een baantje hebben. In ieder geval weer een belangrijke aanvulling van je slinkende kapitaal. Neem af en toe een appeltje dan heb je in ieder geval iets vers in je body.
    Sterkte en in gedachte bij je.
    Chris.

  • 03 April 2011 - 20:01

    Optmist:

    hey chiel, veel succes met appels plukken!ik vlieg er vannacht ook even tussenuit voor een midweekje St'Barth. spreken elkaar volgende week wel weer even. grtzz.

    gossie wie interesseert dit wat, Chiel in ieder geval niets...Sint Bart versus Aussie is Stef Budel versus Roger Federer

  • 04 April 2011 - 06:00

    Gert Jan:

    Zo ziek is de optimist dus niet...

    Het gaat je goed Chiel!
    XXX

  • 04 April 2011 - 07:55

    Johan:

    Chieles,

    Goed bezig ouwe appelboer.
    Kom gewoon weer een uurtje skypen, wordt zo moe van het typen!

    Zaterdag het derde opgerold, Companger heeft longonsteking zodoende konden wij in de sterkste opstelling spelen. Zeewolde 3- Zeewolde 5= 1-5, eitje.

    Feyenoord heeft wederom een volledig onverdiende nederlaag geleden. Dit keer werd het 0-1 tegen het Waagplein uit Alkmaar.
    Zo dominant spelen en steeds punten morsen, ik snap het niet meer. Met afstand het beste elftal van de competitie, de punten zullen snel komen (2014).
    Je raad het al, Amsterdom weer mazzel! Compleet weggespeeld in de poel des verderfs door Heracles. Met moeite een 3-0 overwinning. Positieve was wel dat men steed mijn naam scandeerde, deed me goed (Sta op als je voor Johan bent.....)

    Nick Nuyens wint Vlaanderen's mooiste, Djokovic geeft Nadal pakkie in Miami.

    Je bent weer bij op sportgebied.

    Heb je jouw rekeningnummer nog doorgegeven aan Hennie?
    Heb hem een fruitmand gebracht, begreep dat hij wel openstond voor een donatie.

    Voor nu, knuffel voor Bep en voor jou een x.


  • 04 April 2011 - 20:19

    Leo En Tiny Kroon:

    Nou jongens de tent ziet er goed uit en dat geheel selfmade, geweldig.
    We hopen dat jullie er veel plezier aan zullen beleven. Enne Jaap als er geen orkaan of aardbeving aan te pas komt dan komt het wel goed.
    Veel plezier en succes met jullie nieuwe avontuur.
    Lieve groetjes .

  • 04 April 2011 - 21:56

    Opa En Oma:

    Wat heerlijk voor jullie dat jullie werk hebben.Neem af en toe een hapje van een appel. ,dat is heel gezond! De foto`s zijn weer erg leuk hoor. Wij genieten van je verhalen Veel groeten voor jullie allebei, van opa en oma. En een kus.

  • 05 April 2011 - 09:33

    Ron:

    Hey Michiel,

    Het feit dat je werk hebt gevonden, betekent dus dat je ons heren 2 team niet komt versterken op korte termijn.
    Afgelopen zondag de eerste competitiewedstrijd gehad en helaas verloren. Nunspeet was met 11-7 de betere maar het was erg close. Na de ochtend 3-3, maar helaas 's middags slechts 2 gewonnen singles waarbij 1 van ons een voorsprong van 5 up nog wist te verspelen. Wie dat was, zeg ik niet want ik ben geen verrader.
    Komende zondag de "topper" tegen Dorhout Mees op Lelystad. Het weer ziet er goed uit, nu de resultaten nog. Ik houd je op de hoogte.

    Verder wens ik je veel succes met je nieuwe carriere als appelplukker en zorg dat je het zo lang mogelijk volhoudt.

    Grtn.

  • 05 April 2011 - 17:19

    Tjalling:

    Chiel,

    Hoe laat heb je vlucht geboekt?
    We hebben dit jaar echt kans op een kampioenschap. Alleen degene die een 5UP voorsprong nog weggeeft is rijp voor een WISSEL!!

    Groeten van een teleurgestelde doch positief gestemde captain!

  • 06 April 2011 - 13:31

    Bep En Chris:

    Hoi Chiel hartstikke leuk dat je vanmorgen even belde.zal wel tegenvallen werken, ben je niet meer gewent hahaha na bijna zes weken.wat zullen jullie goed slapen,en uit gehongerd zijn vandaar even langs de mac geweest, een appeltje op z ' n tijd kan ook geen kwaad hoor.fijn dat het zo goed gaat met jullie auto. nou jongens geniet ervan en tot horens.
    Dikke kus mam. veel liefs Bep en Chris

  • 07 April 2011 - 18:10

    Pieter:

    Goed bezig Chiel,
    An die Arbeit! Niet teveel werken hoor dat kan in nederland natuurlijk altijd nog.

    Werkze en have fun nog!

  • 09 April 2011 - 14:20

    Oma De Wit:

    Lieve Michiel,

    Van daag zijn wij met z''n allen naar Roermond geweest om opa uit te strooien.
    Het is prachtig weer.
    Hoe gaat het met jou lieve schat?
    Al veel appels geplukt? Oma wil wel een mandje van je hebben.
    Heel veel liefs van oma de Wit.

  • 14 April 2011 - 07:53

    Leviene :-):

    Ha Michiel!

    Je leeft nog en volgens mij heb je het ook behoorlijk naar je zin!
    Ben benieuwd of je nog steeds appels aan het plukken bent. Is weer eens wat anders dan voor golf- of tennisleraar spelen, niet.
    Leuke foto's, leuke verslagen :-)

    Hier is de competitie begonnen. Mijn eerste twee wedstrijden gewonnen!

    Ik zie dat ik me kan aanmelden voor je reisverslagen. Doe ik bij deze.

    Have fun mate!
    Groeten, Leviene

  • 14 April 2011 - 09:18

    Arjan:

    Michiel,

    Wanneer krijgen we je nieuwe reisverslag? Ik zit al een aantal dagen met Smart te wachten.

    En ohja, voor de mensen die het niet weten. De luilak is gestopt met Appels plukken. Een letterlijke citaat van Chiel:

    Appels plukken is kut werk, ik ga maar wat anders zoeken. Hier stop ik mee!

    Chiel...... Gaat het goed daar?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

1 jaar backpacken in Australia.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Thuis

22 Februari 2012

Laatste verslagje vanuit brisbane / taipei

16 Februari 2012

New-Zealand part 2

08 Februari 2012

New-Zealand part 1

23 Januari 2012

Verslagje uit down under
Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 77953

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: