Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

16 Mei 2011 | Australië, Hervey Bay

G'day mate,

Als eerste wil ik de jongens van VV Zeewolde 5 feliciteren met het behalen van de titel!!!
Johan Henkes vertelde mij een aantal maanden geleden dat ik met een gerust hart down under kon gaan, en dat hij persoonlijk het 5e kampioen zou maken! Hulde voor Johan en zijn kornuiten!

Na een aantal weken wooffen, zijn we afgelopen week richting Hervey Bay gegaan omdat we een aantal dagen naar Fraser Island wilde.
De eerste dag in Hervey Bay regende het pijpenstelen!
Toen we de trip naar Fraser Island gingen boeken vroegen we aan een mevrouw van het informatie centrum wanneer het goed weer werd.
Zei vertelde ons dat het de afgelopen 4 maanden slecht weer was op Fraser.
De weersvoorspelling was dat het vanaf woensdag wel beter weer leek te worden.
Wij besloten om een 3 daagse trip te boeken.
Aangezien we maandag al in Hervey Bay waren gingen we op zoek naar een camping.
We kwamen bij een gezellige camping waar we 2 dagen bleven voordat de trip kon beginnen.
Op dinsdag gingen we even een potje tennissen om even wat aan de conditie te werken.
Aangezien de tennisbanen op het park van een niet al te beste kwaliteit zijn stapte ik een richeltje en ging ik vol door mijn enkel.
Mijn enkel werd dikker en dikker dus gauw maar wat ijs erop gedaan.
Aangezien ik die avond amper kon lopen ben ik maar vroeg naar bed gegaan, in de hoop dat het de volgende dag beter voelde.
De volgende morgen ging de wekker om 6:15 om dat we om 7:15 opgehaald werden voor de trip naar Fraser!
Toen ik uit mijn bed stapte voelde mijn enkel al een stuk beter aan. (een sportman hersteld snel hé)

Om 8 uur stapte we op de ferry.
Het duurde ongeveer 1 uur voordat we op Fraser aankwamen.
Tot onze grote vreugde was het stralend weer en een graad of 24!
De reisleider stond op ons te wachten, en ging uitleggen wat we de aankomende 3 dagen gingen doen.
Na wat uitleg, stapte we in een 4 WD bus en gingen we op pad.
Aangezien Fraser Island het grootste zand eiland van de wereld is, kan je hier niet met een gewone auto op maar moet je een 4 WD hebben.
Na de 1e meters was het meteen duidelijk dat je hier niet met je gewone auto kan rijden.
We werden door de hele auto geschud, zoveel hobbels en kuilen zijn hier.
De 1e dag hebben we een wandeltocht gemaakt door het regenwoud.
Na een heerlijke lunch zijn we naar Lake McKenzie gegaan.
Dit is een meer, waar het water zo helder en zuiver is dat je het kan drinken!
’s Avonds hebben we wat biertjes gedronken met de andere mensen van de groep.
We waren met een groep van 20 personen. Alle nationaliteiten waren aanwezig, van Italianen tot Amerikanen.
De volgende dag weer vroeg op pad om dit schitterende eiland te bekijken!
Als eerste zijn we naar het Maheno Schip wrak geweest. Dit is een oud scheeps wrak wat hier al jaren midden op het strand ligt.
Daarna zijn we naar Indian Head gegaan. Dit is een berg waar je een prachtig uitzicht hebt!
Aangezien de snelweg hier het strand is rijden de auto’s hier met 80 km p/h over het strand.
We hebben de dag afgesloten met een verkoelende duik in Eli Creek.
We hadden na 2 dagen heel veel gezien alleen nog geen dingo’s.
Dingo’s zijn de wilde honden die op Fraser leven.
Deze honden zijn best gevaarlijk en 1 maand geleden is er nog een meisje zwaar gewond geraakt omdat zei een dingo wilde voeren.
Aangezien hier allemaal wilde dieren leven moet je ze niet voeren en geen eten laten slingeren.
De volgende dag hebben we wederom prachtige dingen bezocht zoals Lake Wabby, en de Hammerstone Sandblow.
Toen we na de lunch weer op het strand kwamen zagen we dan eindelijk een dingo.
Toen we aan het einde van de dag terug naar het dorpje gingen stopte de tour guide en vroeg ons even uit te stappen.
Toen we uit de wagen waren zagen we een slang van ongeveer 2 meter op de weg liggen!
Na wat foto’s maken heeft hij de slang terug in het bos gelegd.
Fraser Island is echt 1 van de mooiste plekken waar ik ben geweest in mijn leven, en ik heb enorm genoten van deze 3 dagen.
Met het weer, hadden we ook alle geluk van de wereld, want het was 3 dagen prachtig weer!

Nu zijn we weer in Hervey Bay en gaan we weer opzoek naar werk.
Aangezien er veel backpackers in Australië zijn is het vinden van een baan erg lastig.
We geven de moed niet op, en als we hier niets kunnen vinden gaan we richting Cairns.

Gisteren wilde ik de kampioenswedstrijd van Ajax volgen via internet bij de mac.
Maar helaas was die dicht, toen Buntje maar even gebeld met de vraag of hij me op de hoogte wilde houden.
En wat ik verwachte gebeurde, hij stuurde 4 mooie sms’jes!!!
Kampioenuhhhhhhhh

xxx Michiel en Jaap.







  • 16 Mei 2011 - 05:14

    Wllmn:

    Ha die Michiel,
    Fijn dat je ons even op de hoogte hebt gebracht van je trip. Samen met je foto's een prachtig verslag weer.

    Op dit moment regent het pijpestelen hier in Zeewolde. Kan geen kwaad de aarde smacht hier naar water.

    Maandag tijd om weer naar het werk te gaan. Veel plezier en succes met het vinden van een baan.

    Hartelijke groeten,
    Ben en Willemien

    PS: je pakketje met vuile was is in goede orde ontvangen.

  • 16 Mei 2011 - 06:20

    Realist:

    Heeft Henkes je dst echt wijs gemaaky?
    Wat een onzin zeg, ondanks Henkes zijn we toch nog kampioen geworden!
    Dankzij Henkes'cluppie heeft 020 de titel gepakt.

    Bedankt voor de bikini foto, kon je nou echt niet even je arm om die linker slaan? Of is dit een lesbisch stel?

    Er moet een nw uitdaging komen voor een foto. Ik wil je nu al zoenend op de plaat hebben, gaat dit lukken?

  • 16 Mei 2011 - 07:48

    Johan:

    Lieve chiel, mijn held.

    Dank voor de complimenten, ik moet zeggen volledig terecht.
    Heb het team bij de hand genomen en niet meer los gelaten.

    Amsterdom is kampioen, wist je dat al?
    Pisvee kon het weer niet bolwerken in Groningen, waardoor er in Amsterdam totaal geendruk op het potje stond. Twente had al de belangrijkste prijs van het jaar (JC-schaal en de Beker + het vooruitzicht op de CL aangezien de Boertjes uit Eindhovn het toch lieten afweten.

    Feyenoord daarintegen was genieten! Laatste wedstrijd van Rob van Dijk! Je kent het wel, applauswissels, vuurwerk, kortom spektakel. Trots op de 10e stek, volgend jaar gaan we voor plekkie 9, als legioen eisen we namenlijk wel wat!

    Ik heb je gemist op onze platte kar! Diep in mijn hart was je er toch bij. Heb nu maar feest gevierd met Henry C. Was ook leuk, maar toch anders......

    Zag ik nou vrouwen op de foto? Je maakt me gelukkig chieles! potverdikke, zal het er toch van komen. Bep, onze droom gaat uitkomen!

    Bel je me snel, heb nog veel meer geheimpjes.

    xxx Jouw Johan en vrind

    Ps; Chris of Bep, wil een van jullie met mij golfen, ik verveel me......

  • 16 Mei 2011 - 08:45

    Leo En Tiny Kroon:

    Hoi jaap en michiel.
    wat een leuk verslag van jullie. wat een mooie foto's kan me voorstellen dat jullie erg van Fraser hebben genoten.Wat een prachtige natuur. Wat jammer dat jullie plan om bij de mac voetbal te gaan kijken is mislukt en jullie je hamburger hebben gemist. Jaap had nu de soep van de aldi maar opgegeten! Jongens het ga jullie goed.
    Lieve groetjes van ons.

  • 16 Mei 2011 - 09:29

    Bart En Chris:

    Wat geweldig. Je schrijft zo beeldend dat ik de dingen voor me zie, de hitte voel en in mijn gevoel kan ik zo'n dingo best aaien. Maar mijn gevoel heeft plaats gemakt voor de realiteit. Uiteraard is vooral Bart vol van de Ajaxprestatie. We kijken altijd met een groepje vrienden en iedereen was dolenthousiast. Tot schrijvens, dag Jaap en Michien.

  • 16 Mei 2011 - 13:26

    Buntje :

    Chiel!!

    Ik stuurde je die smsje`s met liefde! Vond het prettig om je weer is een keer aan de telefoon te hebben! Moet zeggen dat je behoorlijk wat te klagen had!!

    Je had het koud, (ongeveer 0 graden). Een kratje bier kos €25,- de sigareten zijn onbetaalbaar. En je kunt geen werk vinden.... CHIEL WAT DOE JE DAAR NOG??? KOM NAAR HUIS!

    Hier is het 5de (oftewel het G elftal) kampioen geworden! Wij zijn zeker van handhaving in de 3de klasse, en de mooiste club van het land is kampioen geworden!!!!

    Tegen de tijd dat jij terug komt, spelen wij 5de klasse, is het 5de van zeewolde opgeheven, en speelt Ajax 3de klasse voetbal...... en dat komt allemaal omdat we JOUW support missen!!

    Maar we proberen het beste ervan te maken, hou nog even vol....

    Gr. Buntje

  • 16 Mei 2011 - 15:03

    Anneke:

    Heerlijk verhaal weer, Michiel!!!
    Ben stiekum best jaloers op je;-)

    Nog een heel mooie tijd!!!

    XXXXX
    Anneke en Ruud.

  • 17 Mei 2011 - 23:37

    The Real Bun:

    Chiel, heb je een andere Bun gevonden???

    Ik ben niet boos, alleen een beetje teleurgesteld...

    Blijf maar daar. Onze wegen scheiden hier. Die dingo zag er nogal eenzaam uit, dus veel plezier...

    Liefs,

    Bun

  • 27 Mei 2011 - 10:57

    Bep En Chris:

    Hoi Chiel en Jaap.

    Eindelijk weer eens geluid uit Zeewolde van Pa en Ma, na een heerlijke vakantie in Portugal nu terug in het regenachtige koude kikkerland. de vakantiewas weer schoon in kast, en dan nu jullie even schrijven.Het was harstikke lekker in Portugal mooi weer en bijna iedere dag de zee in.we hebben 4 dagen een auto gehuurd en rond getoerd daarnaast lekker eten,drinken en geluierd.we kunnen er weer helemaal tegenaan. Fijn je even gesproken te hebben afgelopen Woensdag is toch anders dan schrijfen.Pa is druk met de keuken van Merijn af te maken er moesten nog wat dingetjes gebeuren daar, die ook weer blij. Maandag komen tante Chris oom Bart en opa en oma bij ons naar de tuin kijken hoop dat het een beetje mooi weer is kunnen we lekker buiten zitten.We hopen dat het een beetje gaat lukken met werk zou fijn zijn als er af en toe wat centjes binnenkomen. maar wat een gave fotos van Frazer heel herkenbaar voor ons Ik denk dat wij de film maar weer eens te voorschijn moeten halen kunnen ook weer genieten van dat mooie eiland. Nu jongens jullie zijn een beetje op de hoogte van de ouwe luidjes uit de polder,heel veel plezier doe voorzichtig en geniet tot gauw horens .Dddddikke Kkkkkus Mam

  • 03 Juli 2011 - 10:09

    Opa En Oma:

    Lieve Michiel Wat heb ik genoten van je telefoon en ik je stem weer hoorde. Jullie hebben het echt naar je zin hoor. Het is alleen jammer dat jullie nog geen werk hebben. Maar jullie zijn doorzetters, dus houd de moet erin hoor! Vandaag,zondag, gaan opa ei ik naar je ouders toe. Ik ben blij dat ik ze weer zie. En kijken hoe het met Bep is. Het is gelukkig droog, maar niet echt warm hoo! Houd de auto zich goed?Lieve schatten, ik schrijf gauw , hoe het met je moeder is en met je vader natuurlijk ook. Dikke kus voor jullie beiden , Opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Mijn eerste reis

1 jaar backpacken in Australia.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Thuis

22 Februari 2012

Laatste verslagje vanuit brisbane / taipei

16 Februari 2012

New-Zealand part 2

08 Februari 2012

New-Zealand part 1

23 Januari 2012

Verslagje uit down under
Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 77947

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: