Robinson Crusoe - Reisverslag uit Ayr, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Robinson Crusoe - Reisverslag uit Ayr, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Robinson Crusoe

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

03 Juni 2011 | Australië, Ayr

G'day mate,

Na de trip naar Fräser Island zijn we naar de Town of 1770 gereden.
In dit stadje kwam Captain Cook in 1770 als eerste aan in Queensland.
Toen we hier aankwamen zagen we in een winkeltje een advertentie voor een Robinson Crusoe avontuur naar een onbewoond eiland!
Wij besloten deze trip te boeken en de volgende dag konden we vertrekken naar het eiland.
We vlogen met een klein vliegtuigje naar het eiland, en tijdens de vlucht had de piloot nog een paar leuke stunts voor ons in petto.
Hij liet ons de G krachten voelen, door af en toe even de motor op stand-by te zetten waardoor we een stukje gewichtloos waren.
Op het eiland aangekomen zaten we met 8 andere backpackers, en waren we 3 dagen afgesloten van de buiten wereld.
Die avond stonden er verse oesters op het menu.
Met een mesje en een stukje citroen zijn we naar de rotsen gelopen, op zoek naar oesters.
Na een paar minuten vonden we de eerste oesters en ik was de eerste die ze mocht proeven.
De meiden in de groep hadden na het zien van een oester geen trek meer!
Ik liet de oesters stuk voor stuk naar binnen glijden, en heerlijk dat ze waren!!!
’s Avonds hebben we een kampvuur gemaakt en onder het genot van een paar glaasjes goon hebben we gezellig zitten praten.
We sliepen in kleine tentjes, maar aangezien we geen luchtbedden hadden maar alleen een slaapzak was ik de volgende dag om 6 uur al wakker.
Ik ben maar direct vanuit de tent de zee ingedoken, om me een beetje op te frissen!
Daarna hebben we een lange wandeling gemaakt, en het hele eiland verkend.
De volgende dag hebben we veel spelletjes gespeeld zoals honkbal en voetbal.
Aan het einde van de dag werden we weer opgehaald en zat ons tripje er al weer op.

De volgende dag zijn we vroeg de auto ingestapt omdat we richting Cairns wilde.
Toen we na 8 uur rijden even moesten stoppen omdat we de grote gele M tegen kwamen, en we konden de verleiding niet weerstaan om even een hamburgertje te halen!
Toen we bij de Mac zaten, zagen we op internet dat Erwin en Frank (2 jongens van de groep waarmee ik begon in Sydney) in Ayr zitten.
Ik heb die jongens even opgebeld met de vraag wat ze daar doen en of ze al werk hebben.
Ze zeiden dat ze al 2 weken zitten te wachten tot de groenten volgroeid en dat ze kunnen beginnen met plukken.
Wij zijn de volgende dag naar Ayr gereden, en hebben ons tentje ook op die camping gezet.
Jaap en ik hebben een mail naar de boer gestuurd of wij ook daar ook kunnen werken.
De boer mailde ons terug dat we eerst minimaal een week naar een hostel moeten verblijven.
In Australië hebben bijna alle boeren afspraken met hostels, dat als je in een hostel verblijft het hostel werk voor je regelt op de boerderij.
Jaap en ik zijn naar een hostel gegaan met de vraag of ze werk voor ons hadden.
Er is wel werk, maar dan moeten we eerst een week in het hostel zitten, en daarna kunnen we wel wat werken.
Ons gevoel was niet goed, en hebben besloten om nog maar even verder te kijken.
Die avond spraken we wat Nederlandse jongens die net uit het hostel kwamen waar wij die middag zijn geweest.
Zei vertelde ons dat ze bedrogen waren door het hostel. Zei hebben daar 3 weken gezeten en in totaal hebben ze maar 2 dagen mogen werken.
Wij zijn dus blij dat we niet in dat hostel zijn gaan zitten.
Maar tijdens onze zoektocht naar werk zijn we er achter gekomen dat het behoorlijk lastig is om werk te vinden in Australië.
Er zijn teveel backpackers en er is te weinig werk!
Jaap en ik hebben besloten om weer te gaan wooffen.
We zijn nu druk bezig om een leuk adresje te vinden en hopelijk kunnen we zondag verder.
Ondanks de problemen met het vinden van een baan, vermaken we ons nog prima.
We gaan regelmatig vissen (zonder succes overigens.)
Ook spelen we veel kaart spelletjes, drinken goon ….. het echte leven van een backpacker dus!!!
Aangezien ons haar alweer behoorlijk was gegroeid, hebben we de tondeuse er maar weer eens bijgehaald, en hebben we elkaar weer lekker kort gewiekt!

Hopelijk vinden we snel een wooff adres, en kunnen we nog een tijdje in Australië blijven!
Lekker zuinig leven, en verder zoeken naar een baan.

xxx Michiel en Jaap.

• 03 Juni 2011 - 06:21

Maarten De Wit:

Man jaloers op je wat je daar allemaal doet en meemaakt is toch wel iets waar je later met veel plezier op terug kijkt.
    Geniet ervan en kijk uit naar je volgende verslagen.

Groeten uit Leusden

• 03 Juni 2011 - 06:38

Tjip:

Net toen ik een bericht aan het typen was, klapte de PC er uit . . . Het klint goed, maar ik mis de Blue Lagoon foto's met de meiden. Die zullen nog wel komen. Hier alles goed, alleen golf ik te weinig . . . . Groet, Tiger.

• 03 Juni 2011 - 07:01

Bart En Chris Van Dr:

Het gaat nog steeds helemaal geweldig met jullie. Jaloersmakend en een herinnering voor je hele leven. Hopelijk vinden jullie wel een baan want een baan betekent in Australië blijven met alle leuke, goede ervaringen van dien.
    Mannen, succes.
    Chris.

• 03 Juni 2011 - 08:30

Pessimist:

"De meiden in de groep hadden na het zien van een oester geen trek meer!"

Lul maar lekker raak, waar op de foto staan ze dan. En wilde er echt geen 1 met je tongzoenen voor de foto?

Even een update:
    Henkes is door vrouwlief Lotte gedwongen een huis te kopen op een echte bud lokatie! Kun jij vanuit Aussie hier wat aan doen

Veel plezier daar.

• 03 Juni 2011 - 09:44

Henco En Jenny:

Ha Bofkonten!!

Jullie hebben daar maar een lekker leventje zeg. Wij hopen dat jullie werk vinden en nog lang van dit leventje kunnen genieten.
    Wij hebben ook een heerlijke vakantie gehad met Bep en Chris in Portugal. Helaas was bij ons het geld na 2 weken al op, dus een jaar zat er voor ons niet in.
    Michiel het kapsel staat je prachtig dus wat mij betreft mag je de tondeuse vaker gebruiken.
    Geniet en wij kijken uit naar het volgende reisverslag.

Liefs Henco en Jenny

• 03 Juni 2011 - 10:46

5e:

Waar zijn die vrouwen nou????

• 03 Juni 2011 - 14:55

Johan:

Chieltje,

Lekkere vent van me, ben ik weer!
    Nieuws; heb een huis gekocht op een A- locatie in Zeewolde. Henry helpt met schilderen, we kunnen er daarna zo in! Tevens staat de logeerkamer gereed voor terugkomst......

Waar zijn de Australische lekkerbekjes? Ik begin ze steeds meer te missen. Zie nu in plaats van Jaap, 4! kale mannen op de gevoelige plaat, aan Jaap niet meer genoeg?

Het is hier 25+ in graden, echt Aussie weer! Kom je terug?

Bel je snel.....
    xxx jouw J

• 03 Juni 2011 - 21:41

Anneke:

Ha neef!!
    Leuk weer je verslag te lezen!
    Mooie foto's ook weer!
    We hopen dat je weer snel een jobje kan vinden om weer het een en ander te kunnen bekostigen. Jeetje, je bent al weer ruim 3 maanden weg.
    Ach, als er maar af en toe een grote M in de buurt is......;-)
    Veel plezier nog, mannen!
    Liefs van Ruud en An.
    xxxx

• 04 Juni 2011 - 09:14

Optimist:

Chiel,
    Henkes is begonnen met de eerste stappen in het "huisje, boompje, beestje - verhaal".
    Als je terug komt moet je maar eens goed naar Lottes buikje kijken.
    Maar hoe zie jij dit verhaal; heb je al iemand gescout in Aussieland die het beestje mag dragen?

• 09 Juni 2011 - 20:22

Leo En Tiny Kroon:

Hallo Jaap en Michiel, wat zien de foto's er prachtig uit wat een mooie natuur.
    En wat maken jullie een leuke dingen mee. Jaap dat onbewoonde eiland is helmaal jou ding. En als jullie geen werk kunnen vinden kunnen jullie altijd nog als kapper aan de gang!
    Ben net terug van een weekje griekenland vandaar een wat late reactie.
    Jongens heel veel succes en lieve groetjes van ons.

• 16 Juni 2011 - 15:40

Katinka:

Hee neef,
    Hoe heb je het daar?.. Vast wel leuk daar twijfel ik niet aan ;-) Als ik alles lees, is het met jou dik in orde daar! Ik ga in november die kant op, maar dan voor 3 weken! Ik wil of vanuit alice spring richting cairns..Of vanuit alice springs richting Adelaide.. Dus als jij nog tips of ideeën hebt..Hoor ik het graag! Have fun and enjoy!!! X Katinka

• 18 Juni 2011 - 08:22

Hans En Marja:

Hoi Chiel,

Wat een fantastisch leven daar zeg. Hoe hou je het vol? Jammer dat er zo weinig werk te vinden is. Ik hoop wel dat het allemaal gaat lukken, want hoewel we je missen, je wil je jaartje graag vol maken. Nou veel succes met zoeken en tot mails.

• 11 Juli 2011 - 20:18

Oma En Opa:

Lieve Michiel, Wat beleef jij toch veel. Het is wel jammer dat het zo moeilijk is om werk te vinden. Dat hele verhaal vinden wij vreselijk voor jullie. Die boeren buiten al die jongens en meisjes uit. Gelukkig zijn jullie met z'n twee en. Bas is gisteren weer thuis gekomen. Hij heeft het erg leuk gevonden die trektocht door zuid Afrika. Maar hij had geen geldproblemen. Hij had gewerkt in een ziekenhuis en vroeg af en toe geld aan zijn ouders. Nu moet hij zijn afstudeerscriptie schrijven, dan is hij arts en moet een baan zoeken. Dat is even anders dan jullie doormaken. Heel avontuurlijk maar veel zorgen om geld te verdienen. Wij hopen dat het jullie gauw lukt. Dag lieve jomgens. Een dikke kus van opa en oma.