Aan het werk - Reisverslag uit Perth, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Aan het werk - Reisverslag uit Perth, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Aan het werk

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

02 September 2011 | Australië, Perth

G'day mate,

Tijdens de laatste week dat Dennis en Moreno hier waren, hebben we nog een aantal leuke dingen gedaan!
We zijn even gaan kijken bij Pink Lake.
Doordat er in dit meer 1 of andere bacterie zit kleurt dit meer helemaal roze.
Daarna zijn we doorgereden naar het Nambung National Park om de Pinnacles te bekijken.
Dit zijn oer ouden van kalkstenen torens die wel zo’n 3 meter hoog zijn.
Na deze natuurlijke bezichtigingen zijn we even naar het strand geweest om een balletje te trappen en te genieten van het prachtige weer!
Op het strand hadden we gezelschap van een stel prachtige dames in bikini!!!
Maar je raad het al. Ben ik vergeten mijn camera mee te nemen.
Gelukkig had Jaap zijn camera wel mee, maar jaap is niet zo van het plaatjes schieten dus helaas moet ik weer wat mensen teleurstellen.

4 dagen voordat Dennis en Moreno weer naar het zon overgoten Nederland zouden vertekken kwamen we aan in Perth.
Nadat we 1 nachtje op een camping stonden, en er ’s nachts een enorme regenbui viel, waardoor de inhoud van de tent drijfnat was geworden, besloten we om in de stad naar een hostel te gaan.
De laatste 2 dagen zijn we lekker wezen stappen in de gezellige kroegjes en karaoke barretjes van Perth.

Op vrijdag 26 augustus hebben Jaap en ik Dennis en Moreno naar het vliegveld gebracht.
Na een emotioneel afscheid, want we hebben 3 fantastische weken met z’n vieren gehad, zijn we weer naar het hostel gegaan.

De volgende dag zijn Jaap en ik onze zoek actie naar een baan gestart.
We hebben ons ingeschreven bij een uitzend bureau.
Jaap kreeg binnen 30 minuten na zijn inschrijving al een reactie.
Jaap gaat aan de slag in de graan silo industrie.
Hij kan maandag al aan de slag.
Ik moest nog even geduld hebben, maar na 2 dagen kreeg ik ook een telefoontje.
Ik ga vanaf volgende week zaterdag aan de slag als chef-kok bij een restaurant/ bar in Jurien Bay. Dit dorpje ligt zo’n 200 km boven Perth.
De locatie is echt geweldig. 100 meter lopen naar het strand, en ook de golfbaan is lekker dichtbij.
Dus in mijn vrije uren hoef ik mij niet te vervelen!!!
Hopelijk kan ik hier 3 a 4 maanden werken, zodat ik weer wat geld heb om verder te reizen.

Ik probeer spoedig een verhaal van mijn werk ervaring te vertellen, en hopelijk word het net zo’n geweldig avontuur als de rest van mijn tijd in Australië!

xxx Michiel en Jaap.







  • 02 September 2011 - 09:44

    Arjan:

    Gefeliciteerd met je Job! Leuk zeg! Past ook wel een beetje in je "straatje". Blijven jij en Jaap wel bij elkaar? Of wordt de afstand te groot?

    Ben benieuwd!

  • 02 September 2011 - 09:56

    Michiel De Wit:

    De afstand is te groot, dus vanaf morgen scheiden onze wegen voor 3 a 4 maanden. Daarna gaan we weer samen reizen!

  • 02 September 2011 - 12:03

    Jopy:

    heel goed deze job
    maar heb je daar dan ook onderdak ? of moet je steeds op en neer rijden ik weet dat 200 km voor hun begrippen niet ver is maar toch!
    veel liefs Jopy

  • 02 September 2011 - 12:49

    Stef:

    Onze Chef!!! top man, goed voor je Engels!!! nu moet je wel.
    Suc6! gr stef

  • 02 September 2011 - 18:15

    Wllmn:

    Mooi dat je een baan gevonden hebt Michiel! Ik lees net dat dit wel consequenties heeft wat betreft je gezamenlijk verblijf met Jaap. Maar... het is maar voor een paar maanden, dan zien jullie elkaar weer.

    Enig id wat je precies moet gaan koken? Hoeveel sterren heeft het restaurant?
    Alvast een fijn weekend gewenst.
    Wllmn

  • 02 September 2011 - 21:45

    Kos:

    Hopelijk kom je leuke serveersters tegen!

  • 03 September 2011 - 05:38

    Michiel De Wit:

    Net afscheid genomen van Jaap. Was best emotioneel na zo lang samen reizen (snik snik)
    Jaap neemt de auto mee want die heeft hij nodig voor zijn werk. Ik heb accommodatie bij mijn werk, dus ik pak vrijdag de bus.

  • 03 September 2011 - 17:01

    Bart En Chris Van Dr:

    Geweldige mensen zijn altijd nodig en, krijgen ook een baan wanneer zij dat willen. Ongelooflijk. Meteen chef-kok. Ik denk dat dat jou heel goed zal afgaan.Maar blijven Jaap en jij wel wat afstand betreft bij elkaar, Jij zit op een toplocatie. Alle bewondering voor jullie!!!
    t. Chris.

  • 04 September 2011 - 11:03

    Peter Faber:

    super dat je het zo goed naar je zin hebt. Fijn dat je een job hebt gevonden om zo je verblijf te verlengen. Veel plezier met koken en het ontspannen na je werkzaam heden. Strand en golfbaan lekker dicht bij is super. gr peet

  • 04 September 2011 - 17:50

    Leo En Tiny:

    Michiel, dat is toch wat dat Jaap en jij uit elkaar zijn. Kan me voorstellen dat het even moeilijk was na zoveel maanden samen.
    In goede en slechte tijden.Maar het is goed zo.En zulke leuke jongens als jullie hebben snel weer nieuwe kontakten. Het komt goed. Jullie hebben beide werk naar jullie zin(hoop ik).Jaap belde vandaag en de omgeving zag er goed uit en heeft een goed onderkomen.
    De afspraak is dat jullie samen kerst vieren en dan weer verder gaan reizen. Doet me goed dat jullie dan weer samen zullen zijn.
    En ik ga er natuurlijk van uit dat je je reisverslagen naar ons blijft sturen.
    Van m'n lieve zoon hoef ik niet veel te verwachten op dat gebied! Heel veel succes met je nieuwe baan en ik hoop echt dat je het leuk gaat vinden en veeeeeel geld gaat verdienen.
    Lieve groetjes van ons.


  • 04 September 2011 - 20:44

    Chris En Bep:

    Zo kleine jongen, nog even en je staat helemaal op eigen benen.
    Deze week nog Frank vervelen en dan naar Jurien Bay.
    Alhoewel Frank op dit moment zorgt dat je volop lekkers te eten krijgt, biefstukken en zalmen heb ik begrepen.
    Mooi dat er Skyp is, afgelopen week 3 keer geskyp't, en elke keer een uurtje.
    Je laatste spaargeld is nu overgemaakt dus moet je nieuwe bronnen aanboren. Wij hopen dat je een fantastische tijd in Jurien Bay hebt en veel plezier hebt.
    En uuuuhh wel je verhalen blijven schrijven, ook al beleef je niets spectaculairs, Volgens mij is er altijd wel iets te vertellen.
    En hou wat contact met Jaap, ik hoop voor jou dat hij jullie auto eens mooi wast en oppoetst, kan je hem over 3 maanden verkopen in Melbourne kan je samen een witte kerst vieren.
    We skypen van de week nog wel een keer.

    Veel liefs,

    Pa en ma.

  • 07 September 2011 - 10:00

    Bijlsma:

    Ziet er goed uit Chieltje alleen dat afgrijselijke shirt niet meer doen.

  • 21 September 2011 - 18:44

    Bep En Chris:

    FF een update van onze kant.

    Voor alle geinteresseerden.
    Met Michiel en Jaap gaat het uitzonderlijk goed (volgens de laatste berichten).
    Zij zijn beide aan het werk en hebben het naar hun zin.
    Het grappige is dat zij beiden een ander telefoon nummer hebben en het niet weten van elkaar.
    Waar zouden zij zijn zonder hun ouders.
    Nu moet ik Michiel het nieuwe nummer van Jaap gaan vertellen en Jaap zijn ouders het nummer van Michiel.
    Het adres van waar Michiel op het moment werkt is:
    Sandpiper Bar.
    12 Roberts St.
    Jurien Bay 6516 WA.
    Ik zal Jaap even een sms je sturen dat hij de papieren van de auto op laat sturen naar zijn nieuwe adres.
    Hij rijdt namelijk zonder papieren rond, die liggen weer in Brisbane.
    Ik gebrijp dat Michiel in elk geval lekker aan het sparen is en dat zijn baas erg ingenomen is met hem.
    Hij heeft beloofd eerdaags een stukje op de site te plaatsen, ondanks dat hij geen spannende avonturen meer beleefd.

    Wij wachten vol spanning af

    Bep en Chris


  • 25 September 2011 - 10:20

    Opa En Oma:

    Lieve Michiel. Hoe gaat het met jou en natuurlijk ook of het werken als kok je weer bevalt? Is het eten ongeveer hetzelfde dan in Holland.? En zijn de mensen waarmee je werkt aardig?, want dat is natuurlijk ook prettig. En natuurlijk heel belangrijk ,net als het werk. Heb je al nieuwe vrienden kunnen maken?" ook heel belangrijk"Slaap je weer in je tent of heb je onderdak van je baas gekregen?Lieve Michiel, heel veel succes in je werk en natuurlijk je hobby's Veel liefs van opa en oma.

  • 25 September 2011 - 15:12

    Dennis:

    Hee Maik!

    Mooi verslagje nog even! Lukt het allemaal een beetje op je werk? Je eerste hole-in-one ook al geslagen daar...?
    Ik heb Jaapie ook nog even gesproken vorige week ofzo. Het ging goed met hem dus hopelijk ben je zo weer een beetje gerust gesteld. Ajax kon gister trouwens niet winnen van twente. Ze waren wel de hele wedstrijd beter alleen 5 minuten voor tijd kreeg twente nog even één kansje en die zat er natuurlijk in 1-1. De 2-0 van ajax werd ook nog eens afgekeurd voor buitenspel (wat serieus op 2 meter geen buitenspel was!). Maar maak je daar voor de rest maar geen zorgen over want aan het einde van het jaar staan wij gewoon samen het kampioenschap te vieren!

    Veel plezier en succes nog daar!
    Groeten Dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

1 jaar backpacken in Australia.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Thuis

22 Februari 2012

Laatste verslagje vanuit brisbane / taipei

16 Februari 2012

New-Zealand part 2

08 Februari 2012

New-Zealand part 1

23 Januari 2012

Verslagje uit down under
Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 77947

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: