De 4 musketiers - Reisverslag uit Perth, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu De 4 musketiers - Reisverslag uit Perth, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

De 4 musketiers

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

24 Augustus 2011 | Australië, Perth

G'day mate,

Ga er maar eens goed voor zitten, want we hebben weer het 1 en ander meegemaakt!

Op zaterdag 6 augustus stonden Jaap en ik om 3 uur ’s nachts op het vliegveld om jaap zijn vrienden, Dennis en Moreno op te halen.
Gelukkig kwamen ze op tijd en konden we weer snel ons mandje in…… althans dat dachten we.
Na een tijdje wachten op de koffers bleken die nog niet in Darwin te zijn.
De volgende dag zijn we weer naar het vliegveld gereden, maar tevergeefs.
De vrouw van de vliegtuig maatschappij gaf ons een telefoon nummer waar we naar toe moesten bellen.
We hebben de hele dag proberen te bellen, maar verder dan een irritant muziekje en een bandje dat 3 uur lang zei, dat we nog 1 momentje geduld moesten hebben kwamen we niet.
Toen hebben we het telefoon nummer gebeld voor het bestellen van tickets, en warempel kregen we binnen 5 minuten iemand aan de lijn.
Zei vertelde ons dat ze ons niet kon helpen en dat we het andere nummer moesten blijven proberen.
De volgende ochtend wederom naar het vliegveld gegaan, en toen was er goed nieuws dat Moreno zijn koffer er was.
Alleen was de koffer van Dennis nog steeds spoorloos.
Weer de hele dag het service nummer gebeld maar weer niemand die opnam.
De volgende ochtend voor de 3e dag naar het vliegveld gegaan, maar weer niemand die ons kon helpen.
We besloten om Darwin te verlaten omdat we anders te ver achter raakte op ons schema.

Onze eerste attractie was de jumping crocodile cruise!
Toen we zaten te wachten om de boot op te gaan, kwam er een vrouw langs met een slang (python van bijna 2 meter lang) in haar nek.
Zij vroeg ons of wij misschien ook even de slang wilde vasthouden???
Jaap en Dennis moesten plotseling allebei naar het toilet.
Moreno en ik vonden het wel gaaf dus kregen wij een slang in onze nek!
Daarna was het tijd om de boot op te gaan.
We zaten nog geen 5 minuten op de Adelaide River en de eerste krokodil kwam al aan zwemmen.
1 van de meiden die op de boot werkte deed een lekker biefstukje aan een stok en hield het boven het water. En wat er toen gebeurde was wel een beetje spannend, maar fantastisch om te zien. De krokodil springt uit het water en probeert het stuk vlees te pakken te krijgen!
Op een gegeven moment kwam Hannibal ook even buurten. Dit is 1 van de grootste krokodillen in dit gebied en hij is 6 meter lang!!!
Echt ongelofelijk wat een beest. En als zo’n gevaarte een halve meter langs de boot zwemt houd je, je adem wel even in.
De zeearenden die rond de boot vlogen, zagen het vlees ook hangen en af en toe gooide 1 van die meiden een stukje vlees in de lucht zodat die roof vogels ook een hapje kregen!
Na 1 uurtje genieten van dit spektakel kwamen we weer aan wal en gingen we weer verder.

We zijn naar het Litchfield National park gereden.
Dit park ligt ongeveer 300 km ten zuiden van Darwin.
Het is iets kleiner dan het Kakadu park, maar ik vond het nog mooier dan Kakadu!
Er zijn prachtige meertjes en watervallen waar je kunt zwemmen.
Aangezien het nog steeds 32 graden is, konden we hier lekker wat verkoeling zoeken.
Na 2 dagen genoten te hebben van de prachtige natuur in dit park, gingen we op weg naar Broome.
Broome ligt in het noord westen van Australië.
Het was dus weer een behoorlijke lang rit die we te gaan hadden (2000 km)
Na 2 ½ dag kwamen we aan in Broome.
Aangezien er dat weekend paarden races waren was het behoorlijk druk.
We zijn een halve dag bezig geweest om een camping te vinden want de meeste waren volgeboekt.
Nadat we eindelijk een camping vonden hebben we hier ons kamp voor 2 dagen neer gezet.
We hebben in Broome wat door de stad gewandeld en we zijn een dagje naar het strand geweest.
Ook hebben we een voetbal aangeschaft, dus als we op een strand zijn komt de bal meteen tevoorschijn en kunnen wij aan de Aussies onze techniek ten toon spreiden!!!

Na 2 dagen zijn we weer vertrokken.
Aan de westkust van Australië wonen ongeveer 1,5 miljoen mensen waarvan er 1 miljoen in Perth wonen.
Dus echt grootte steden komen we de aankomende 2000 km niet tegen.
Toen we na een paar uurtjes rijden door de middle of nowhere plotseling de auto een vreemd geluid hoorde maken, bleken we een klapband te hebben.
Toen we gingen kijken, zagen we dat de hele band kapot was.
Er zat niets anders op, om de hele auto weer leeg te halen, en het reserve wiel tevoorschijn te toveren.
Na een korte pitstop konden we weer verder!
De volgende ochtend zagen we dat het reserve wiel wel wat extra lucht kon gebruiken. Toen we bij een tank station de band op wilde pompen zagen we dat er in 1 van de andere banden ook een dikke scheur zat.
Het was eigenlijk onmogelijk om op deze banden verder te rijden.
Bij het tankstation vertelde ze ons dat er in dit dorpje geen banden te krijgen zijn.
We moesten verder rijden naar het volgende dorpje. Dit dorpje lag 60 km verder.
Wij met een snelheid van maximaal 40 km p/h naar het dorp gereden.
Aangezien we de stukken rubber van de band zagen vallen, en de auto steeds iets schever hing, kregen we het behoorlijk benauwd of we het dorpje wel zouden halen.
Gelukkig is het ons gelukt.
We zijn naar een tyre centre gereden en gevraagd of ze nieuwe banden voor ons hadden.
Ze hadden wel nieuwe banden voor ons, maar de prijs viel ons behoorlijk tegen $120,- per band.
Gelukkig zijn Dennis en Moreno zo aardig en delen we de kosten met z’n vieren.

Aangezien we onze tent op een camping naast een golfbaan hadden gezet, en we deze dag toch al genoeg geld hadden uitgegeven, besloten we te gaan golfen om toch nog iets van de dag te maken.
Voor slechts $10,- p.p. speelde we op een prachtige links course.
Prachtig uitzicht over de zee!
Alleen de greens waren van een slechte kwaliteit en al heel gauw begonnen Dennis, Moreno en Jaap op echte golfers te lijken………… Slechte greens, weer wind tegen, weer een ongelukkig bounds.
Maar voor de rest was het wel gezellig hoor, en was hun 1e ervaring met het kleine witte balletje er 1 om nooit meer te vergeten.

De volgende ochtend zijn we weer vroeg vetrokken richting Coral Bay.
Na een paar uurtjes rijden zagen we een auto achter ons rijden, en verscheen erop een bordje met in rode letters de tekst ''stop police''
Gelukkig hadden wij niet te hard gereden en bleek het om een gewone controle te gaan.
Toen oom agent een rondje om de auto liep en de banden inspecteerde, zei hij dat we een knappe auto voor een stel backpackers hebben!
Jaap vertelde hem, dat we net 1 dag ervoor een stel nieuwe banden hadden gehaald. Uiteindelijk waren we dus wel opgelucht, want met die met oude banden hadden we denk ik wel een bekeuring gehad, dus zoals Johan Cruijff zou zeggen ''ieder nadeel heeft zijn voordeel''

In Coral Bay aangekomen, hebben we snorkel spullen gehuurd omdat we de volgende dag wilde genieten van de vissen en het rif.
Het avond programma hebben we zoals zo vaak ingevuld met het spelen van het kaartspel shithead.
Shithead is een echt backpackers spel, dus uiteraard moesten Dennis en Moreno daar ook aan geloven.
De volgende ochtend zijn we al vroeg naar het strand gegaan.
Het mooie van de westkust is, dat je geen dure toertjes hoeft te boeken. Je kunt gewoon met je snorkel spullen het water in lopen, en binnen 10 meter vanaf het strand ben je al bij het rif.
Wederom was het geweldig.
De volgende dag hebben we een tochtje met een boot gemaakt.
Deze boot heeft een glazen bodem dus we hadden een schitterend uitzicht over het rif!
Na dit tochtje zijn we naar Shark Bay gereden.
We waren hier nog geen 5 minuten en we zagen de 1e haai al zwemmen.
We hebben hier wat rond gewandeld op het strand en genoten van de prachtige uitzichten!
De volgende bestemming was Monkey mia.
Hier hebben we een camping gezocht.
De volgende ochtend stonden we vroeg op omdat er om 7 uur dolfijnen naar het strand komen.
Die dolfijnen worden daar gevoerd, dus al gauw zaten er een stuk of 8 dolfijnen te wachten op een lekker visje.
We konden daar in het water staan, dus toen die beesten gevoerd werden zwommen ze zo’n 2 meter langs je voeten.
Op de camping hebben ze ook een tennisbaan dus ’s middags hebben we lekker een potje getennist.

Nog 1 weekje reizen en dan arriveren we in Perth.
Dennis en Moreno gaan dan alweer naar huis, en Jaap en ik gaan dan opzoek naar een baantje.

Hopelijk hebben jullie weer genoten van het verslag, en ik zie alle leuke reacties graag weer tegemoet!

xxx Michiel, Jaap, Dennis en Moreno.

• 24 Augustus 2011 - 07:50

Tiger:

Leuk man, je maakt er echt iets van. Ik kan mij niet voorstellen dat jij na al die omzwervingen, croco's, slangen en avonturen, bij terugkomst in Nederland weer bij Beppie op de bank kruipt. Maar goed, zoals je zei, de centjes zijn straks natuurlijk gewoon op.
    Nu eerst een leuk joppie vinden in een mooi golfresort in Perth en Tiger komt met een campingvluchtje ff buurten voor een paar rondjes golf.
    Hou je haaks en succes op banenjacht!

• 24 Augustus 2011 - 08:10

Ute:

Ha die Michiel,
    Wat een prachtig verhaal van jullie! En wie maakt er van die mooie foto's? Ben jij dat? Ziet er echt geweldig uit! Heel veel plezier verder en succes met zoeken van werk!

• 24 Augustus 2011 - 08:20

Anneke:

Heerlijk verhaal weer!!! Pffff....ik zie het al, een maand wordt veel te kort voor Katinka!!;-)
    Veel liefs van ons uit Amersfoort!
    Ruud en An.
    Xxxxxxxx

• 24 Augustus 2011 - 11:33

Jopy:

lieve michiel
    wat een practige foto's van onderwater
    en wat een pech met die banden
    vorige week heb ik bij je ma gezien op de atlas waar je zat je kunt je mooi volgen maar wat een kilometers daar zou ik gek van worden gelukkig dat jullie het zo naar je zin hebben met zijn vieren ik hoop dat je gauw een baanje dat je leuk lijkt vind.
    je verslagen zijn geweldig ik geniet ervan. heel veel liefs jopy

• 24 Augustus 2011 - 11:33

Mascha:

Hi Chiel!
    Wat een heerlijke avonturen beleven jullie toch! Mooie foto's ook! Je mist niets aan Nederland zelf, want de zomer is hier ver te zoeken... Gelukkig ontvlucht ik NL ook over een weekje. Geniet van je tijd daar!!
    xxx

• 24 Augustus 2011 - 11:56

Henco En Jenny:

Ha 4 musketiers,

Wat beleven jullie veel zeg. Zijn jullie je wel bewust van het feit dat jullie enorme bofkonten zijn ?? Prachtige foto's en een prachtig verhaal.
    Geniet!!!!

Liefs Henco en Jenny

• 24 Augustus 2011 - 13:59

Rick En Ivon:

Hi Chiel nog bedankt voor je lieve kaartje, en wat beleven jullie daar toch veel echt super en wij snappen dat dit reis van je leven is,geniet er lekker van want hier is de zomer letterlijk in het water gevallen.Dikke kus van de Budeltjes

• 24 Augustus 2011 - 14:06

Bun:

Mooie avontuurtjes weer natnek!

Henry vroeg me of ik wilde vragen of jij hem niet die foto van die waterval kon sturen...

-x-

• 24 Augustus 2011 - 15:22

Maaike Zus Van Jaap:

Bedankt michiel, voor dit reisverslag vind het weer erg leuk om doormiddel hiervan op de hoogte te zijn van jullie avonturen. have fun. groeten

• 24 Augustus 2011 - 16:22

Pessimist:

ik heb zo genoten van het verhaal dat ik er maar niet aan ben begonnen: hou toch eens op met die ellenlange lulverhalen, kom eens ter zake.
    Bun heeft nog een zeer mooie foto van Sandra die hij als vb best wil mailen van hoe het nou moet. Daarnaast staat zuslief ook nog steeds als bunny op de geovelige plaat met een decollete tje, zo moet het. Vertel me nou eens wat daar zo moeilijk aan is!!!!???
    Een vrouwelijke croc, een vrouwelijke slang, een vrouwelijk zeearend, zeg het maar.....

• 24 Augustus 2011 - 19:09

Leviene :-):

Godsklere Michiel!!
    Wat maak je een hoop mee, gewéldig!
    Die slang staat je ook goed, net als je stoppels, stoer man!! Kom je ooit nog eens terug naar C-wolde city? Hier hebben we geen krokodillen en haaien, maar wel..... eeeeeehhhh, eeeeeehhh, eeeeeeeeeeeeehhhhh, nou ja.... niks eigenlijk :-(
    Wel een beetje weinig romantiek in je verhalen... geen lekkere, leuke, mooie aussie chickies?

• 25 Augustus 2011 - 13:51

Sabina (zus Moreno):

Hoi Michiel,
    Wat een leuk verslag om te lezen! En wat hebben jullie de afgelopen weken veel gedaan en beleefd! Toevallig was er vorige week een programma op NGC over zo'n krokodillensafari, dus ik kan me er nu iets bij voorstellen. Gaaf hoor! Goede reis nog verder en zet mijn broertje maar veilig op het vliegtuig!
    Groetjes, Sabina

• 25 Augustus 2011 - 19:27

Opa En Oma.:

Lieve Michiel en kornuiten. Wat heb je weer een enig verslag geschreven! Wij hebben genoten zoals altijd van je verhalen. En heel erg bedankt voor de kaart die je aan ons stuurde. Wij waren er zo heel erg blij mee, dan ben je opeens zo heel dicht bij ons. Wat een gezeur met die bagage van de vriend. Dat zijn vervelende dingen hoor. Maar de reis die jullie daarna maakten heeft denk ik, veel goed gemaakt. En wat een prachtige film heb je weer gemaakt, Wij raken er gewoon niet over uitgepraat, dat jij "Onze kleinzoon" deze mooie dingen meemaakt. Wij zijn erg trots op je hoor. En wij genieten met je mee. Dag lieve Michiel en vrienden. Een dikke kus van opa en oma.

• 26 Augustus 2011 - 11:56

Oma De Wit:

lieve michiel
    wat geweldig zeg . Geniet er maarvan hoor. Jullie zien toch echt veel. Enlieve schat bedankt voor de leuke kaart. Ik ben er heel blij mee. Nog heel veel fijne reizen he .DE groetjes van oma de wit voor jullie viertjes .En een dikke pakkert
    goede reis . michiel heel veel liefs van Oma. IK mis je wel .

• 27 Augustus 2011 - 10:44

Hans En Marja:

Hoi Chiel,

We zitten elke keer weer op een reisverslag te wachten. En deze is echt super. Wat een verhaal en wat een prachtige foto's. We zijn blij dat we zo je koppie nog eens kunnen zien. Ook al ben je al een half jaar weg, uit het oog maar niet uit het hart.
    Liefs, Hans en Marja

• 27 Augustus 2011 - 11:48

Bart En Chris Van Dr:

Overweldigd door je reisverhaal zijn we. Ongelooflijk wat jullie meemaken. Dit vergeet je (gelukkig) nooit meer! Bart en ik zijn momenteel in NY. Gelukkig de computer mee, zodat ik bij blijf. Er wordt hier bijzonder zwaar weer verwacht. M.i.v. 17.00 vanmiddag. Geen openbaar vervoer, winkels gaan niet open. Het is nu nog de stilte voor de storm. Baseballwedstrijd afgelast, jazzconcert afgelast en nog veel meer dingen die we gepland hadden. We wachten af.
    Blijf genieten, vind een job, zodat je langer kunt blijven.
    Liefs van ons, Chris.

• 27 Augustus 2011 - 21:07

Leo En Tiny:

Hallo twee eenzame musketiers. De jongens zijn weer goed aangekomen in holland. Ik heb Dee gesproken en hij heeft het geweldig gehad. Hij komt woensdag zijn foto's laten zien. Wat zijn wij blij dat het zo goed gegaan is met 'z'n vieren want jullie kenden elkaar niet. Je moet het altijd maar weer afwachten.Ik wilde jou net voorstellen om Jaap weer even te barbieren maar Dee heeft het al ge daan en hij is dus ook kaal. Ze herkenden hem niet op Schiphol. Maar het zal weer vreemd en stil zijn nu ze weg zijn.
    We vonden het verslag weer geweldig en wat hebben jullie weer veel gezien en meegemaakt. We wensen jullie veel succes met het vinden van werk en hopen van harte dat het likt.
    Veel lieve groetjes van ons.

• 07 September 2011 - 09:59

Bijlsma:

Graag geen foto's in dat lelijke shirt