Verslagje uit down under - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Verslagje uit down under - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Verslagje uit down under

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

03 Oktober 2011 | Australië, Jurien Bay

G'day mate,

Dit keer helaas geen spannende slangen en krokodillen verhalen, maar een verslagje van mijn eerste 3 weken werken.

Aangezien Jaap de auto nodig heeft voor zijn werk, hebben we besloten dat hij de auto voor 3 maanden mee neemt.
Ik ben op vrijdag 9 september uit Perth vertrokken.
Ik heb een kaartje voor de bus gekocht, en de bus vertrok al om 7 uur ’s ochtends.
Ik liep dus al vroeg met mijn backpack op mijn rug door Perth. En ik moet je zeggen zo’n ding is best zwaar!
Gelukkig was het maar 20 minuten lopen naar de bus.
Het was een bus rit van ongeveer 3 uur naar Jurien Bay.
Toen ik in de bus met een vrouw in gesprek raakte vroeg ze waar ik vandaan kwam.
Ik vertelde dat ik uit Nederland kom, en zij vertelde dat zij ook een Nederlands verleden heeft.
Zij is in Nederland geboren maar woont inmiddels al zo 20 jaar in Australië.
Na een gezellig gesprek kwam ik aan in Jurien Bay. Het dorpje waar ik de aankomende maanden verblijf om de bank rekening weer een beetje te vullen!

Ik ben naar het restaurantje gelopen, en werd daar hartelijk ontvangen door Bill en Coralea. (de eigenaar)
Na een korte rondleiding bracht Bill mij naar mijn accommodatie.
Ik heb een vakantie bungalow voor mij alleen.
Het is een leuk huisje, met een heerlijk 2 persoons bed, een goede douche, TV enz (niet slecht dus voor een backpacker!)
De locatie is ook echt geweldig.
Ik kan vanuit mijn achter tuin de zee zien!
Het restaurantje is slechts 10 minuten lopen vanaf mijn huisje.

De eerste dag heb ik een beetje het dorpje verkend, en heb ik wat boodschappen gedaan.
’s Avonds ging het echte werk beginnen.
Die avond was het niet echt druk, dus konden zei mij alles rustig uitleggen.
Het is een vrij simpele menu kaart met wat steaks, fish & chips, salades etc.
Binnen een paar dagen had ik alles goed onder de knie, en had ik het al goed naar mijn zin.
Ik werk ongeveer 6 tot 7 uur per dag.
’s Middags is de lunch van 12 tot 2 en ’s avonds is het diner van 6 tot 8 uur.
Tussendoor doe ik wat voorbereiding werkzaamheden.
Meestal staan we met 2 personen in de keuken.
Tijdens de lunch en diner, helpt een meisje mij met de salade op de borden doen, frites bakken etc.
Maar het is wel duidelijk dat ik de chef in de keuken ben.
Ik mag een beetje orders geven, en ik moet je eerlijk zeggen, dat bevalt mij wel. (Hahaha)

Op maandag is het restaurant gesloten, en dan ga ik meestal even wat boodschappen doen, en even naar een internet café.
Voor de rest is hier niet zoveel te doen in het dorpje.
De golfbaan valt een beetje tegen. Het is en slecht onderhouden baan met zand greens en slechte fairways.
En echt strand weer is het ook nog niet. De ene dag is zonnig en zo’n 25 graden, maar de andere dag is het weer bewolkt met soms een buitje.

Afgelopen week was ik die kangaroo biefstuk en fish & chips wel een beetje zat, en besloot ik maar eens een paar lekkere Hollandse kroketten te maken!!!
Nadat we klaar waren met werken, hebben we onder het genot van een biertje een lekker kroketje gegeten!
En die Aussies waren erg enthousiast over mijn Hollandse special.

Inmiddels woon ik ook al 3 dagen samen met een meisje uit canada!
Shannon is ook een backpacker, en komt hier ook voor een aantal maanden werken.

Verder heb ik het hartstikke goed naar mijn zin hier!
Het werk is leuk, en ik heb leuke collega’s.
Bill en Coralea zijn hartstikke tevreden over mij.
Ik blijf hier dus wel 3 maandjes werken, zodat ik weer wat geld heb gespaard om de laatste 2 maanden weer lekker rond te reizen!
Ik zal binnenkort wat foto’s maken van het restaurant en de prachtige omgeving.
Ik zal die bij mijn volgende verslag op de site zetten!

Aangezien ik hier in een het dorpje geen telefoon bereik met mijn oude provider, Heb ik voor de maanden dat ik hier werk een ander telefoon nummer, en dat is: +61488395578.

xxx Michiel.





  • 03 Oktober 2011 - 07:02

    Tiger:

    OK, now we're talking . . . . Chanon heet ze en ze kan alles zo lekker aangeven. Jij geeft de orders en zij voert ze uit. Je bent goed bezig, eindelijk :)

    Ik sms-te al eerder, jij doet nu wat ik 30 jaar geleden ook wel had willen doen. Ik ben jaloers op je in de goede zin van het woord. Ik vind dat je het top voor elkaar hebt.

    Het enige nadeel van jouw verblijf in down under is mijn hcp. Maar ja, dat is een minor detail.

    Ik weet niet of ik het nog ga redden, maar ik blijf proberen om nog een tripje te boeken voordat je weer naar het hoge noorden terugvliegt.

    Gr. T.

  • 03 Oktober 2011 - 10:57

    Maarten DeWit:

    goed om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt man!
    Geniet ervan , werken met inwoning en uitzicht op zee en vriendin. Je hebt de boel aardig op de rit man.

    Hartelijke groeten uit Leusden

  • 03 Oktober 2011 - 11:06

    Anneke:

    TOP dat je het zo naar je zin hebt op je werkplek. (Er gaat per slot van rekening een hoop vrije tijd in zitten:-)))
    Liefs van ons.

    XXXX

  • 03 Oktober 2011 - 12:16

    Bart En Chris Van Dr:

    Nou ik ben really flabbergasted. Wat ben jij tot veel in staat. Een allround backpacker die nu manager is in een restaurant. Maar ik ben wel blij voor je dat je het zo goed treft met je bazen. En je onderkomen met uitzicht op veel plezierige dingen (en mensen!). Houen zo Michiel. Kiss from Chris.

  • 03 Oktober 2011 - 12:40

    Erwin Van Kolfschoten:

    Heey michiel!

    Lekker bezig hoor. Goed om te horen dat papa het goed voor elkaar heeft!

    Ga je daar ook nog skydiven ofniet?
    ik heb het daar ook gedaan het was echt super tof!

    Succes verder daar hea. en zorg ervoor dat de kroketten op de menukaart komen te staan!

  • 03 Oktober 2011 - 20:13

    Bictor:

    Hee Chiel,

    mooi verhaal en goed dat je voor de komende 3 maanden werk hebt en lekker onder de pannen bent.
    Probeer nog wat te golfen want ik heb begrepen dat je volgend jaar weer met de competitie meedoet. Moet je wel in topconditie verkeren en weer een beetje baan-ervaring hebben. We...eh ze zullen je hard nodig hebben want ik heb voor volgende jaar bedankt. Ik ga nl 3 weken door de Himalaya van Nepal trekken. Ook niet verkeerd.
    Je begrijpt; het hele team in zak en as, maar misschien dat jij ze er weer uit kan trekken. Als je meer dan 2 flessen wijn per avond kan drinken, pas je er prima bij.

    Golf-groet van Bic.

  • 04 Oktober 2011 - 10:41

    Leo En Tiny:

    Hallo Michiel, dat zijn heel goede berichten die ik lees. Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt.
    Leuk werk en een prachtige omgeving en nog een leuk meisje als huisgenoot! Wie heeft het.
    Jaap heeft het ook naar zijn zin,heeft ook leuk werk en een goed onderkomen,jullie treffen het. Michiel het ga je goed en veel groetjes van ons.

  • 05 Oktober 2011 - 19:09

    Bep En Chris:

    De insiders weten het nog wel;
    Op het feestje in februari, waar Michiel tijdelijk afscheid nam van familie, vrienden en bekenden, had hij ons een reisje naar Oostende aangeboden. Omdat Bep volgende week weer aan haar voet geopereerd moet worden hebben wij dat reisje de afgelopen dagen ingevuld. Na de operatie kan ze een aantal weken moeilijk lopen en komt er van een uitstapje niks meer. We hebben prachtig weer gehad en zijn lekker uitgerust. Afgelopen weekend nog even met Michiel gesproken. Voor zijn golf maten ziet het er goed uit. De baan in Jurien bay is namelijk helemaal niks, dus hij zal zijn zijn handicap niet echt verbeteren. Trouwens gaat hij vanaf volgende week 7 dagen per week werken en heeft hij geen tijd meer om te golfen.
    Hij maakte zich wat zorgen om Jaap, de auto en de bijbehorende documenten. Ik begrijp dat zij elkaar ondertussen gesproken hebben, dus dat komt ook wel goed.

    Alles ziet er goed uit, volgende week maar weer even bellen.

    Liefs Pa en Ma

  • 09 Oktober 2011 - 20:13

    Opa En Oma:

    Hi lieve Michiel, wat heb je weer een leuk verhaal geschreven en wat fijn dat het je zo goed bevalt in de keuken, dat is wel een paar maandjes uit te houden en wat leuk dat je kroketten gemaakt hebt en dat de aussies ze lekker vonden
    we zijn benieuwd of je onze vorige reactie hebt ontvangen dat hebben we niet goed gedaan, we hebben het verstuurd op 30 september als reactie opjouw verslag van 24 februari, laatste uurtjes in nederland, we hopen dat je het nog terug kunt vinden, morgen schrijft oma weer een briefje, tot dan, liefs oma en opa

  • 30 Oktober 2011 - 08:58

    Oma De Wit:

    hoi manneke
    alles oke. het heeft even geduurd voor ik wat ben gaan schrijven. sorry hoor . alles nog naar je zin/? Bevalt het werk ook goed .Jeboft wel he dat je gauw weer wat gevonden hebt.Nu ga je even niet reizen heb ik begrepen. en met Jaap gaat het ook goed zeker?michel ik hoop dat je nog een paar hele fijnemaanden hebt veel liefs van Oma en een dikke knuffel oma dewit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Jurien Bay

Mijn eerste reis

1 jaar backpacken in Australia.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Thuis

22 Februari 2012

Laatste verslagje vanuit brisbane / taipei

16 Februari 2012

New-Zealand part 2

08 Februari 2012

New-Zealand part 1

23 Januari 2012

Verslagje uit down under
Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 77947

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: