Verslagje uit down under - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Verslagje uit down under - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Verslagje uit down under

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

31 Oktober 2011 | Australië, Jurien Bay

G'day mate,

Hier weer een berichtje uit down under.
Ik ben nu zo’n 2 maanden aan het werk, en het bevalt hartstikke goed!

Inmiddels ben ik in deze 2 maanden gepromoveerd van kok tot head chef!
Ik vroeg mijzelf laatst af hoe dat toch mogelijk is.
In Nederland ben ik in 26 jaar nooit verder gekomen dan koekenbakker en in Australia ben ik al binnen 2 maanden head chef.
Het deed mij denken aan een uitspraak van Louis van Gaal……………….
En ik dacht bij mezelf: Zijn die Hollanders nou zo dom, of zijn die Aussies zo slim!!!

Ook het dagelijks leven bevalt me prima hier!
Ik heb laatst op mijn vrije dag, gegolft met mijn baas.
’S Ochtends vertrokken we al om 07:30 omdat die golfbaan zo’n 90 minuten rijden is.
Ik heb Bill nog nooit iets anders zien drinken dan bier.
Dus uiteraard ging er een koelbox mee naar de golfbaan, en stonden wij al om 9 uur met een biertje in de hand, op de 1e tee!!!
Bill is een geboren Nederlander maar hij heeft er maar 3 maanden gewoond.
Hij spreekt dus maar een paar woorden Nederlands.
Het opvallende van alle (Nederlandse) Aussies is, dat het niet uitmaakt hoe lang ze al in Australië wonen en amper Nederlands spreken, dat de Nederlandse woorden die ze kennen scheldwoorden zijn.
Laatst liet Bill een bord met eten vallen, en ik hoorde ineens GVD.

Als hij wat aan mij vraagt, is het meestal……. (He kaaskop).
Als ik dan zeg dat hij ook een Hollander is, dan zegt hij: Fuck off your stupid dutchy!

Over talen gesproken, mijn Engels zit duidelijk in de lift!
Na een half jaar alleen maar met Hollanders gereisd te hebben, praat ik nu al 2 maanden alleen maar Engels.
Mijn collega’s zeiden laatst dat ik al aardig Engels spreek, maar dat ik nog wel moet werken aan mijn Aussie accent!
Als je echt Australisch wilt praten wat ze hier doen, moet je gewoon in elke zin fuck zeggen!
Ongelofelijk hoe vaak die gasten dat hier zeggen. Soms wel 2 a 3 keer in 1 zin.

Aangezien de zomer in aantocht is heb ik mijn langen broek maar weer diep in mijn backpack verborgen.
Op dit moment is het hier elke dag tussen de 25 en 30 graden.
En met een lekker briesje van zee, is het dus prima uit te houden!
Wel zijn er hier ongelofelijk veel vliegen, Als ik naar mijn werk loop zitten er wel zo’n 20 fucking vliegen op mijn lijf.
Maar ja, als ik dan het weer bericht uit Holland hoor, dat het koud, nat en herfst is, moet ik die vliegen maar voor lief nemen!!!

xxx Michiel.






  • 31 Oktober 2011 - 07:31

    Tiger:

    Hey Michiel, ik ben benieuwd of je nog Nederlands praten kan als je terugkomt. Als je terugkomt . . . .

    Ik zeg: met dat lekkere weer daar zou ik het wel weten. Zeker als je nog promotie hebt gemaakt met de snelheid waarmee wij hier van onderbroek wisselen. Over onderbroek gesproken, hoe is het met je Canadese chickkie? Daar hoor ik nou ff niets meer over. Bakt ze je worstjes nog wel lekker bruin en zo?

    Nou, ik hoop dat je binnenkort een paar foto's van jullie opstuurt, zo'n gezellig zitten op de bank-foto of zo. Zou leuk zijn.

    Ik begrijp overigens dat jouw baas, net zo als alle echte Australische mannen, nog meer bier drinken dan jouw gemiddelde Ajax-vrienden? Zal een lekker zootje zijn.

    Over zootje gesproken. Gistermiddag besloot ik weer eens een wedstrijd van Feyenoord te bestellen bij Eredivisie Live. Heb ik net m'n bestelling geplaatst, staan ze al met 1-0 achter. Binnen het kwartier was het al 3-0 en uiteindelijk wordt het 6-0. Niet dat Groningen nou zo vreselijk goed speelde, maar Feyenoord was werkelijk helemaal K. Ik vraag m'n 5 eurootjes terug.

    Bak ze verder.

    T.

  • 31 Oktober 2011 - 08:22

    Henco En Jenny:

    Hallo Head Chef,

    Gefeliciteerd met je promotie, staat altijd goed op je cv. Als het ook nog extra zakgeld opleverd dan is het helemaal top. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Het is echt herfst in Nederland, vandaag niet koud, maar 25 tot 30 graden klinkt een stuk beter. Henco en ik zijn in okt. 2 weekjes naar Spanje geweest en hebben daar ook 30 graden of meer gehad. Was dus best ff wennen toen we terug kwamen in iets van 15 graden.

    Michiel nog 116 dagen, blijf vooral genieten.
    Liefs
    Henco en Jenny

  • 31 Oktober 2011 - 12:18

    Jopy:

    lieve Giel
    wat fijn dat je het er zo naar je zin hebt en ja hier is het herfst en bij jou word het zomer maar nu is het buiten op mijn balkon ook 19 graden dus maar even met de laptop op schoot om te reageren van morgen heb ik je moeder nog gesproken dus dan hoor ik ook wat meer, lekker he als ze de klok een uur terug zetten en ach ook ik liep met hond om kwart voor zes op de straat .
    je kunt zeker wel speculaas en pepernoten maken daar heb je toch voor die aussies nog wat van sinterklaas ik moet er even nog niet aan denken dat het jaar alweer haast voorbij is maar ja zo is het . lieve Giel geniet maar nog lekker en werk ze nog.
    Liefs Jopy

  • 31 Oktober 2011 - 15:51

    Arjan:

    Chiel!

    Ik ben zo blij om jouw weer eens aan het werk te zien! En wat mij helemaal blij maakt is die leuke blonde griet in de keuken!

    Wanneer kunnen we een kleine chiel verwachten? Of is dit nog niet aan de orde, gaan jullie eerst trouwen? ;-)

    Gr.

    P.s. Ajax word gewoon weer kampioen hoor! AZ word na de winterstop toch niks!

  • 31 Oktober 2011 - 19:08

    Truus.:

    Hoi Michiel,wat leuk om je verhalen te lezen.Fijn dat je,het je zin hebt.
    Vandaag,is Willemien 50 geworden.
    Er hangen vlaggetjes en er zit een oud wijf voor de deur.Het feest hebben we al gevierd.Geniet er nog maar lekker van.
    Groetjes.André en Truus.

  • 01 November 2011 - 14:14

    Anneke:

    Fuck zeg; wat een heerlijk verhaal weer!
    :-))))

    Liefs,
    An en Ruud.
    XX

  • 01 November 2011 - 21:51

    Kos:

    Wij staan boven de joden!

    Lekker chieltje, goed bezig aan het werk! Het 6e staat ook weer op de rit!

  • 02 November 2011 - 20:11

    Oma En Opa:

    Lieve Michiel. Wij vinden je verhalen erg leuk. Je schrijft het ook zo leuk. Als ik achter de computer zit moet ik goed nadenken om iets te schrijven. Wij beleven toch niets meer.Elke dag is een beetje hetzelfde. Maar wij genieten wel van jouw verhalen.Het is heel leuk dat je het zo goed met je baas kan vinden. Het is ook fijn en nuttig dat je op deze manier goed engels leert spreken. Met engels kan je bijna overal terecht. Hoe woon je nu? Heb je een huis of kamer of nog in de tent? Heb je al vrienden waar je af en toe mee uitgaat? Veel plezier met je werk en het uitgaan niet te vergeten. Dag lieverd. liefs van opa en oma.

  • 02 November 2011 - 23:51

    Bun:

    Heb je dat chickie op foto 3 al even flink aan d'r vlek gelikt?

    Moest ik van Henny vragen...

    -x- Bun

  • 10 November 2011 - 10:50

    Bep En Chris:

    Was ff lekker om te bellen en te horen dat het goed gaat.
    Hoe was het golfen afgelopen maandag?
    Heeft je baas al aanvaardt dat aan de andere kant van de wereld ook (beter) gegolfd wordt.
    Je nichtje, katinka, zit inmiddels ook in down under, ergens in Alice Spring.
    Hier begint het echt winter te worden, koud en triest weer.
    Ok, geniet ervan en we spreken elkaar vlug.
    Liefs Pa en Ma

  • 12 November 2011 - 21:07

    Leo En Tiny:

    Hoi Michiel, hier een wat late reactie. Dat kan zomaar eens gebeuren.
    Wat goed dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. En wat woon je mooi, van zo'n uitzicht op je werkplek kan je alleen maar dromen.
    En goed geld verdienen is natuurlijk ook belangrijk. Het duurt nu niet eens zo lang meer dat Jaap naar je toe komt en jullie weer verder gaan reizen. Ik ben heel benieuwd wat jullie gaan doen. Hij heeft het nog steeds erg naar zijn zin en werkt 6
    dagen in de week wat hij niet erg vind. Hij heeft er ook leuke kontakten, dus dat zit wel goed.
    Michiel zet hem nog even op en voor je het weet hebben jullie weer vakantie. Heel veel groetjes van ons.


  • 17 November 2011 - 21:34

    Realist:

    leuk toch zo een opmerking van Bun, hij droomt van iets en gaat het aan jou vragen.....
    Sandra is binnenkort vrij vrouw, Bun heeft zich op een zaterdagavond vergrepen aan de schoonmoeder van Sandra's beste vriendin, in een steegje nog wel.
    Doe goed je best, werk je de pleuris, dan kan je in NL uitrusten, toch geen baan te krijgen in deze recessie

  • 26 November 2011 - 12:57

    Hans En Marja:

    Hoi Chiel,

    Beter laat dan nooit (gelezen). Lekker voor je dat je het zo naar je zin hebt en het daar zomer wordt. Wij zijn bijna aan Sinterklaas toe en ons mag ie meenemen naar Spanje....... We zijn altijd jaloers als we jouw enthousiaste verslagen lezen. Een soort vrijheid, blijheid die wij niet kennen. Geniet ervan. Denk je erover om daar te blijven c.q. terug te keren? Kom in elk geval dan eerst nog een biertje en bitterballetje halen (ben je overigens afgevallen? Dat lijkt zo op de foto's).

    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Jurien Bay

Mijn eerste reis

1 jaar backpacken in Australia.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Thuis

22 Februari 2012

Laatste verslagje vanuit brisbane / taipei

16 Februari 2012

New-Zealand part 2

08 Februari 2012

New-Zealand part 1

23 Januari 2012

Verslagje uit down under
Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 77970

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: