G'day mate - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu G'day mate - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

G'day mate

Door: michieldownunder

Blijf op de hoogte en volg Michiel

28 Februari 2011 | Australië, Sydney

De 1e dagen in downunder.

Na een lange reis van ongeveer 43 uur ben ik aangekomen in Sydney.
De 1e avond hebben we meteen een barbie (BBQ) gehad.
Onder het genot van een biertje en/of een glas goon( backpackers wijn) lekker zitten eten.
Na een korte en warme nacht zijn we zondag ochtend vroeg vertrokken richting de Blue Mountains.
Dit was een geweldige trip in een prachtig natuurpark!
Onze taxi chauffeur ‘’Aussie Jim’’ bracht ons naar dit park. Tijdens de rit vertelde hij ons alles over deze streek.
We hebben zo’n 5 uur door het park gereden en gewandeld.

Vandaag hebben we een cruise door Sydney harbour gedaan.
Lekker met 28 graden op een boot de haven bezichtigd.
Wederom als lunch een heerlijke hamburger van de BBQ!!!

Morgen gaan we alle zaken regelen zoals een Australische bank rekening openen, tax file NR aanvragen etc.

Overmorgen staat er een leuke surf trip op het programma!

Ik blijf in ieder geval tot zondag in Sydney, en dan zien we wel of hier ik nog langer blijf, of dat ik m’n backpack pak en ergens anders heen ga.

Ik geniet van alle leuke reacties van jullie!

xxx Michiel.

• 28 Februari 2011 - 08:24

Hey Mate:

We waren al ongerust omdat we niets meer van je gehoord hadden. Maar, je hebt je draai gevonden, zie ik. Hier sneeuw en regen en Ajax-PSV 0-0. De club uit Rotterdam-Zuid won met 5-1 van FC Groningen. Kortom, ook al is het weer K, mijn weekend kan niet meer stuk.

Veel plezier in de golven maar denk eraan, daar zwemmen wel Great White's . . . .

Tiger.

• 28 Februari 2011 - 08:32

Johan:

Chieltje, let je wel op dat er niet teveel van de BBQ gegeten wordt?
    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen, temperaturen waar je jaloers op kan zijn (hier +1,5 vanmorgen....)
    Geef even je bankrekeningnr door dan zorg ik dat Henry Companger je
    nog even voorziet van extra cash.
    Hij heeft wat goed met je te maken, was weer de grootste dissonant in de topper tegen Hulshorst. Gelukkig greep coach dit keer wel in en werd hij gewisseld.
    Omstreeks half maart is de platte kart besteld, ben je even op de hoogte en kan je hiermee rekening houden met de planning.
    Surfse overmorgen en nogmaals let op de BBQ! Visje op z'n tijd is ook lekker (en gezond)......

Tot snel Mate,

x

• 28 Februari 2011 - 08:52

Bart En Chris Van Dr:

Bart en ik waren een paar jaar geleden in Sydney. Joen (onze jongste zoon) woonde en werkte daar destijds. Een heerlijke stad. Die gigantische brug vlakbij het Operahouse. Ga je hem beklimmen? Je moet eerst gekeurd worden of je geen hartafwijking hebt. Nou dat is niet overdreven!
    Dag Michiel.

• 28 Februari 2011 - 09:06

Jan En Femmie:

Mooie foto's man. In ieder geval een goed begin van je reis.
    En Ajax heeft nog steeds een (theoretische) kans op het kampioenschap. Maar maak je daar niet druk om, je hebt nu zoveel andere leuke (want laten we eerlijk zijn, Ajax is niet leuk) dingen voor de boeg. Veel su

• 28 Februari 2011 - 09:07

Jan En Femmie:

cces met je verdere expeditie. En geniet er van met volle teugen.
    Hou ons op de hoogte.
    Hartelijke groetjes

• 28 Februari 2011 - 09:13

Stef:

Mooie foto's man! wie is die blonde schone??? zijn er al kleine dewit'jes in de maak? wie weet wat er allemaal gebeurt in dat broeierige weer. mooi polotje trouwens! hier gaat het leven gewoon door. Ling maakt schoon en ik kijk voetbal(liefst liggend op de bank), Ajax tactisch gespeeld op de 0-0. Twente punten laten liggen. onderin is er zowaar weer hoop voor Feyenoord & Willem II. Wel jammer dat je er straks niet bij bent op het Museumplein! Wellicht dat Arjan wel mee wilt. Oke gozer, blijf lekker je verhalen posten! we skypen, sms'en, mailen, etc...

Grtz from Holland

• 28 Februari 2011 - 10:11

Jaap&Ilonka:

En wij maar denken dat je in Australië zou gaan werken ;-) Maar wat een gaaf begin, Michiel! We zien dat je ook al aardig wat belangrijk Engels oppikt: goon - goedkope Australische wijn (betekent ook sukkel of idioot, trouwens) Mooie foto's, geniet er maar van, man, je hoort nog van ons...

• 28 Februari 2011 - 10:28

Heidie:

Hoi Chiel,

Super om te horen dat je het zo naar zin hebt.
    Kan ook niet anders als ik de foto's zie.
    En dit is nog maar het begin!!
    Het heeft hier de afgelopen 2 dagen onafgebroken geregent, dus dat mis je weer.
    Vandaag is het koud mistig saai weer, gatver ik verlang naar de zomer.
    Geniet van alles wat Australie je biedt!!
    xxx Heidie

• 28 Februari 2011 - 13:43

Ernesto Hoost:

Chiel, ouwe calorieenbunker!!!

Vang een haai voor me overmorgen!!!

Love you!

-x- Bun

• 28 Februari 2011 - 14:15

Anneke:

Nou, dat is zeker niet stilzitten!!!
    Mooie plaatjes! Ben stiekum wel een beetje jaloers;-)
    Hier is het grauw en grijs.....
    XXXX An.

• 28 Februari 2011 - 14:30

Rick En Ivon:

Hoi Chiel, we zien dat je ook al muzikaal aan het worden bent met hoe heet zo''n lange pijp ook weer, een toedeledokie of zo,maar valt niet mee zeker om er geluid uit te krijgen en mooie plaatjes verder, we zijn jaloers, lekker temperatuurtje daar, geniet er maar lekker van en leuk om je te volgen zo

xxx Rick en Ivon

• 28 Februari 2011 - 16:17

Wllmn:

Hé Michiel! Ongelooflijk dat je nu aan de andere kant van de wereld bent. Ik ben heel benieuwd waar je straks naar toe gaat. Hou je haaks.
    Wllmn

• 28 Februari 2011 - 16:59

Realist:

Stop met foto's maken, stop met Australie bezichtigen, stop met dat stomme backpacken, je hebt gewoon de ware al gevonden en dat na 1 dag.
    Wat schuilt er allemaal toch achter dat gele bordje. Laat je het ons weten?
    Henkes was ruk overigens afgelopen zaterdag!

• 28 Februari 2011 - 18:09

Arjan:

Chiel!

Neem die vrouw mee naar huis, en kom hier weer voetbal kijken. Gaan we samen met Budel naar het museumplein!! :)

• 28 Februari 2011 - 20:24

Victor:

Hee Michiel, ziet er goed uit man. Mooie foto's. Heerlijk die lekkere temperatuur en alle goede vooruitzichten. Heel jaloers. Hier overigens ook wel aardig warm, als je binnen blijft en de open haard aan doet ! Tsjonge jonge, het wordt hier steeds erger. Ik denk dat de wereld vergaat !! De wetenschappers zitten er helemaal naast hoor; de wereld warmt helemaal niet op. In tegendeel.

• 01 Maart 2011 - 11:29

Tiger:

Hey mate, die foto's had ik nog niet gezien. Ik zeg idd, kom maar terug, missie geslaagd. Weg met dat gele bord en enteren die zaak.
    En wat zie ik, het zal weer niet zo zijn. Chielmans op de golfbaan. Heb je ze daar al laten vliegen met je gehuurde setje?
    Gr. Tiger

• 02 Maart 2011 - 11:48

Kos:

Als die chick met dat gele bord ook in sidney blijft moet je ook blijven!!!! Ga er voor "mate"