Als je m'n stem wil horen...................... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Als je m'n stem wil horen...................... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Als je m'n stem wil horen......................

Door: michieldownunder

Blijf op de hoogte en volg Michiel

04 Maart 2011 | Australië, Sydney

G'day mate,

Woensdag is in Australië de herfst begonnen.
Daar is overigens nog maar weinig van te merken! (volop zon en 30 graden)

Als je mijn stem wil horen of mij een brief/kaart wil sturen, hier is mijn telefoon nummer en postadres!
Tel NR: +61410137627. (het is bij mij 9 uur verder, dus als je mij om 4 uur in mijn nacht belt ben ik of dronken of ik lig te slapen hahaha.

Postadres:
C/- Australian Backpackers
Michiel deWit # 7230
2/220 William Street
Woolloomooloo
Sydney NSW 2011

Nu een verslagje van mijn gebeurtenissen.

Woensdag heb ik mijn nieuwe sport ontdekt!
We zijn wezen surfen.
Na wat instructies mochten we onze kunsten vertonen in het water.
Het is echt vermoeiend om elke keer met een positief gevoel een stuk de zee in te pedellen, met het idee dat je toch weer kopje onder gaat.
Na 30 pogingen ging het 1 keer goed.
Ik voelde me meteen een echte surfer.
Aangezien ik de volgende 20 keer weer van alle kanten van m’n bord viel werd het tijd om te lunchen.
Na wat privé instructies van onze surf instructeurs, begon ik het steeds beter onder de knie te krijgen.
Tegen het eind was m’n techniek een stuk verbeterd.
Het laatste uurtje ging het echt goed (zie foto!)

Toen we terug kwamen in het hostel kwam ik tot de ontdekking dat ik m’n laatste schone onderbroek die ochtend had aangedaan.
Aan het werk dus!

Gisteren zijn we met 10 man naar het strand geweest.
Vanaf Sydney harbour was het een half uurtje met de ferry en we kwamen bij Manley. Dit is een leuk plaatsje met een gezellige boulevard en een lekker strandje.
Bij terugkomst in ons hostel heb ik samen met een meisje voor 15 man spaghetti gemaakt.
Het was heerlijk, dus we hadden weer een goede bodem gelegd voor een lange avond!

Aangezien Sydney verschrikkelijk duur is, blijf tot maandag in Sydney en dan vertrek ik samen met een jongen naar Tasmanië!
We gaan daar kijken of we wat kunnen werken, of wooff’en (werken bij een boer voor kost en inwoning.
Ga in Tasmanie ook meer aan m’n Engels werken, maar zolang ik een hamburger bij de MAC kan bestellen gaat het nog allemaal prima!!!

xxx Michiel.

  • 04 Maart 2011 - 07:45

    De Straatjes:

    Lieve Chiel, ik lees met veel plezier je verslagen. Wat heb je al veel gedaan en gezien. Voor wat het surfen betreft: bij thuiskomst wacht een prachtige surfset op je tiptop voor elkaar. Af te halen bij de Straatjes. Ooit was Gert een surfboy! Ben benieuwd waar je in Tasmanie terecht komt en wat voor werk je gaat doen. Liefs van ons allenxx

  • 04 Maart 2011 - 09:03

    Wllmn:

    Hoi Michiel,
    Wat schrijf je mooi over je belevenissen.
    Woensdag is hier de (metereologische) lente begonnen. Daar is op dit moment niets van te merken, mistig en koud is het buiten.
    Fijn dat je al iemand gevonden hebt om samen mee op te trekken. Veel plezier nog in Sydney dit weekend. Alvast een goede reis naar Tasmanië. Succes met het vinden van een baan.
    Wllmn

  • 04 Maart 2011 - 10:26

    Stef:

    Hey gozert, jij surfen.....dat gaat volgens mij niet samen. maar leuk weer wat van je te horen. Ajax staat in de Bekerfinale! met maarliefst 5-1 werd RKC verslagen! Hier scheen gisteren ook heerlijk het zonnetje echter is het dan zo'n 25 graden kouder. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben(waarsch Bep ook) is hoe jij je vieze boxertjes hebt gewassen? Je komt straks echt terug als een volledig zefstandige Surfdude! haha

    Good luck in Tazmania!

    grtz. Stephan

  • 04 Maart 2011 - 10:35

    Bart En Chris Van Dr:

    Je bent wel jaloersmakend bezig. Die temperatuur alleen al. Het is hier nog zo bar koud en over luttele weken begint het voorjaar. De natuur trekt zich niet zo heel veel aan van de kou. Sneeuwklokjes bloeien op tijd en dat is een heerlijk gezicht dan weet je gewoon: er gebeurt iets, heus. Onze hond moet geschoren worden, maar met die kou lijkt me dat niet zo raadzaam, even uitstellen dus. Ik ga je ook een kaart sturen. Is altijd leuk om post te ontvangen.
    Liefs van ons,
    t. Chris.

  • 04 Maart 2011 - 16:10

    Johan:

    Wat klonk je stem heerlijk, ik kan weer slapen vanavond......

    Jij en surfen, die combi had ik niet durven dromen. Laat je nu ook je haar groeien?

    We spreken elkaar tijgert!

    xxx

  • 05 Maart 2011 - 09:52

    Pessimist:

    Was het meisje niet onder de indruk van je in de keuken nu je met een jongen naar Tasmanië gaat?
    Kun je op foto 1 even aanwijzen op welk meisje je verliefd bent?

  • 05 Maart 2011 - 17:54

    Ons:

    he michiel
    Zo te lezen heb jij je draai wel heel snel gevonden, fijn voor je man, leuk om al je belevenissen en avonturen te lezen, en wat een machtig lekker weer daar.Ik moet je de groeten doen van Len en zeggen dat hij lekker bij ajax/az zit zondag. maar kerel geniet van je reis naar tasmanie en we blijven je volgen, liefs ons

  • 06 Maart 2011 - 20:50

    Bep En Chris:

    Hoi lieverd even een berichtje van je moeder super wat je allemaal beleefd daar ik denk dat Tasmanie ook geweldig is.ik kijk uit naar morgen als we weer gaan skypen kan ik je even zien (controlle haha) goeie reis en veel plezier dikke kus Mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

1 jaar backpacken in Australia.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Thuis

22 Februari 2012

Laatste verslagje vanuit brisbane / taipei

16 Februari 2012

New-Zealand part 2

08 Februari 2012

New-Zealand part 1

23 Januari 2012

Verslagje uit down under
Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 77986

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: