Great barrier reef & kakadu park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Great barrier reef & kakadu park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Great barrier reef & kakadu park

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

02 Augustus 2011 | Australië, Darwin

G'day mate,

Het heeft even geduurd, maar hier is dan weer een nieuw verslag van onze reis!

Toen Jaap en ik in Cairns waren, zeiden we tegen elkaar dat een bezoekje aan het great barrier reef niet mocht ontbreken, tijdens onze trip.
Wij een tour geboekt, en de volgende dag gingen we snorkelen op het prachtige great barrier reef!!!
’s Ochtends werden we al om 7 uur opgehaald.
De rit met de bus naar Port Douglas duurde ongeveer 1 ½ uur.
Daar aangekomen gingen we met een groot motor jacht naar het rif.
Toen we na een tijdje varen aankwamen kon het feest beginnen.
Nadat we een pak aandeden en de flippers en snorkel hadden gekregen konden we gaan snorkelen.
Wat we daar zagen is moeilijk te beschrijven.
Het is net als op tv alleen dan nog 10x zo mooi.
Al die prachtige gekleurde vissen, het koraal, zeeschildpadden enz.
Je moet hier gewoon zelf geweest zijn om te zien hoe mooi het is!!!
Toen we met de boot terug gingen zagen we ook nog een paar walvissen!
Na een lange dag kwamen we ’s avonds terug in Cairns en zijn we maar even uit eten geweest bij 1 van de bekende pizza ketens.
Aangezien het op dinsdag altijd cheap tuesday is en de pizza’s $5,- kosten eten we geregeld pizza.

Nadat we 2 weken in Cairns hebben gezeten zijn we weer vertrokken in zuidelijk richting.
Omdat we 21 juli met Frank en Erwin naar Darwin gingen moesten wij nog 12 dagen wachten omdat die jongens aan het werk waren op een courgette boerderij.
In die tussen tijd hebben Jaap en ik gekampeerd in verschillende National parks.
Die campings zijn lekker goedkoop, want Cairns is hartstikke leuk maar het leven in een stad is een stuk duurder.
Toen we in een National park stonden, stond er plotseling een kasuaris naast ons. Een kasuaris is een soort struisvogel met een blauwe kop. Deze beesten kunnen soms agressief worden.
Er staan ook overal borden dat je ze niet mag voeren, maar de Aussies die ook op deze camping stonden voerde die beesten dus bleven ze maar terug komen.
Deze beesten kom je alleen nog maar tegen in het tropische gebied in Queensland.
De volgende dag zijn we naar het Murray falls National park gegaan om daar te kamperen.
We hadden ‘kamp Holland’ neergezet, 100 meter vanaf een prachtige waterval.
Aangezien ze op deze campings geen of alleen koude douches hebben, en het was al weer een dag of 5 geleden dat de we een douche hadden gehad, besloten we om maar even 9 holes te gaan golfen.
Als je afslaat zitten er soms we 10 kangaroos toe te kijken.
Deze beesten lopen hier gewoon door de baan!
Na het golfen een heerlijke warme douche genomen, dus we konden er weer een paar dagen tegenaan!

Op 21 juli hebben we Frank en Erwin opgehaald en zijn we begonnen aan de lange rit naar Darwin.
Het was 2500 km vanuit Townsville naar Darwin.
Als je naar Darwin gaat rijd je dwars door de outback van Australië.
Het enige wat je ziet is kale vlaktes met af en toe een boompje, en je rijd op een weg waarvan het einde nooit in zicht komt.
Om de 500 km kom je eindelijk een klein dorpje tegen waar wat Aboriginals wonen en waar een benzine pomp is.
In deze dorpjes is weinig te beleven, dus het is tanken, voor bijna $2, - per liter en gauw weer doorrijden.
Het is ook erg stil op deze wegen. Heel af en toe kom je een auto tegen of er dendert een road train voorbij.
Een road train is een gigantische vrachtwagen van wel 53 meter lang!
De temperaturen in de outback kunnen behoorlijk verschillen. Overdag is het zo’n 27 graden, terwijl het ’s nachts rond het vriespunt is.
Dus na het eten was het een kamp vuurtje maken om ons een beetje op te warmen en daarna maar snel onder de wol.
Dat was die nachten dus behoorlijk koukleumen in ons tentje!!!

Na 3 ½ dag arriveerde we in Darwin.
Darwin ligt helemaal boven in de northern territory.
Het is hier elke dag tussen de 30 en 35 graden (het hele jaar door)
Ze hebben hier wel 2 verschillende seizoenen het natte en droge seizoen.
Tussen november en maart vallen hier elke dag korte maar hevige regenbuien en is de luchtvochtigheid erg hoog.
De rest van het jaar is het volop zon en droog.

Na 2 dagen Darwin, zijn we met Frank, Erwin en 2 Nederlandse meiden naar het Kakadu National park geweest.
Dit park is het grootste National park van Australië en in dit park is ook de film Crocodile dundee opgenomen.
Toen we die volgende ochtend wakker werden en een rondje liepen over de camping zagen we plotseling een krokodil van ongeveer 3 ½ meter liggen.
Deze beesten liggen hier gewoon 30 meter van ons tentje, lekker te zonnen en te wachten op een lekker hapje!

’s Middags hebben we een wandeling door een regenwoud gemaakt.
Ook kwamen we langs een riviertje waar we nog meer krokodillen zagen.

De volgende dag hebben we een wandeling van 12 km gemaakt.
Aangezien we hier niet zoveel aan sport doen was het behoorlijk zwaar.
De eerste 6 km was ook nog berg op, en als het dan 30 graden is valt het leven van een backpacker niet altijd mee!
Maar toen we boven op de berg stonden was het uitzicht zeker de moeite waard!
Tijdens de laatste 6 km kwamen we langs bergen waar de Aboriginals duizenden jaren geleden rots tekeningen maakte.
Wij hebben deze tekeningen dus maar even bezichtigd.
In het Kakadu park heb je wel veel last van vliegen en muggen.
Dus als we ’s avonds gegeten hadden was het snel de tent in, vroeg slapen, en op tijd weer op.
Na 4 dagen Kakadu zijn we weer terug in Darwin, want aankomende zondag komen de vrienden van Jaap.

De planning is om met hun in 3 weken de west kust te reizen met als eind bestemming Perth.
Het volgende verslag komt uit??? En wanneer???

xxx Michiel en Jaap.

• 02 Augustus 2011 - 04:57

Wllmn:

hoi Michiel en Jaap! Heerlijk weer even te lezen hoe het met jullie beiden gaat. Geen moment verveling! Die Kasuaris ziet er idd gevaarlijk uit...brrr.
    Veel plezier straks met de vrienden van Jaap er bij!
    Grtn Wllmn

oh ja.. ik weet niet of t de bedoeling is maar een aantal van je laatst geplaatste foto's staan dubbel in je fotoboek.

• 02 Augustus 2011 - 06:55

Chris Van Driel:

Jaap en Michiel,
    Good Heavens, wat jullie allemaal zagen en zien. Het is ongelooflijk. En het fijne is - als jullie terugkomen- kan niemand jullie herinneringen wegnemen. Rijkdom heet dat.
    De omgang op korte afstand van casuaris, krokodil e.d. doen mij enigszins
    sidderen. Jullie reageren daar behoorlijk koel op, krijg ik de indruk.
    xxxChris.

• 02 Augustus 2011 - 10:07

Stef:

ziet er goed uit man! mooi om alle avonturen te lezen! hier in NL is het nu ook ff mooi weer, maar dat houdt alweer snel op. zelf maak ik er toch weinig van mee, zit van 08:00 tm 20:30 in mn showroom... ik ga je ff bellen in de loop vd week. grtz.

• 02 Augustus 2011 - 13:32

Leviene:

Ha Michiel!
    Man wat maken jullie een hoop mee! Ontzéttend leuk om te lezen. Hou die krokodillen aub op tenminste 100 meter afstand!!! Eng gedoe ;-)

Heel veel plezier met het vervolg van de reis! Groeten, Leviene

• 02 Augustus 2011 - 14:17

Jopy:

Lieve Michiel en Jaap
    Het is geweldig wat jullie daar zien ik hoop dat er nog veel meer te kijken valt wat een enge beesten allemaal blijf je wel een beetje uit de buurt geniet er van eet en drink lekker entot het volgende verslag
    Liefs Jopy

• 02 Augustus 2011 - 15:52

Pieter:

Hey Kerel(s)
    Echt mooie foto's, zie je wel dat er nog meer is als alleen Zeewollywood!! Hier gaat alles lekker en we genieten met volle teugen van onze kleine meid!

Groetjes en gedraag je daar een beetje(geen krokodillen pesten ofzo)

• 02 Augustus 2011 - 19:15

Realist:

Die 2 NL dames niet fotowaardig?
    Je bent nu maanden weg en de enige vrouwen die ik heb gezien waren 2 standbeelden waar jij tussen poseerde! Dit kan niet langer!
    Ik heb je retourticket op komende vrijdag gezet, zaterdagochtend komen we je halen op Schiphol.
    Gaan we hier wel vrouwen schieten

• 02 Augustus 2011 - 19:16

Bert Vork:

Ha Michiel,

goede verhalen en ik kan mee een bijna levendige voorstelling van e.e.a. maken. Goed dat je ook nog gegolft hebt, want die skills moet je toch bijhouden. Aan verhalen aan de gar heb je dadelijk helemaal geen gebrek en je zult het redelijk simpel vinden hier. Geniet ervan en blijf die verslagen maken.
    Groet en beter een backpack op je rug dan .....

• 02 Augustus 2011 - 20:24

Leo En Tiny:

Ha die Jaap en Michiel
    Het ziet er weer allemaal prachtig uit.
    Wat een land en wat een natuur.
    Nog even en Mor en Dennis zijn er.
    We hopen dat jullie een mooie tijd tegemoet gaan. Ze hebben er zin in.
    Doe voorzichtig en bereid je goed voor.
    (al twijfel ik daar niet aan).
    Wij nemen dit jaar genoegen met een weekje Ameland, minder spannend maar ook leuk!
    Heel veel lieve groetjes van ons.

• 03 Augustus 2011 - 06:52

Arjan:

Chiel,

Je had me al het één en ander over de telefoon verteld, maar met die foto`s erbij zit het er toch wel anders uit! Gaaf....!! Als ik naar je Golf houding kijk, zit dat wel goed. Maar hoe is het met je tennisvaardigheden? Volgend jaar moeten we natuurlijk wel kampioen worden!

Maak er nog iets moois van! En tot ooit!

Gr. Arjan

• 03 Augustus 2011 - 13:11

Bep En Chris:

He Chiel en Jaap,

Even een berichtje van ons,Maandag lekker bijgekletst samen, je vader vond het jammer dat hij er niet was. maar ik heb hem even bij gepraat,jullie vermaken je nog prima zo te horen.Harstikke gave fotos weer. wij pendelen een beetje op en neer, maar ik kreeg gisteren te horen in de kliniek dat ik elke dag therapie moet minimaal twee weken best wel lastig elke dag naar Naarden, ik ga dan alleen want Kobus die eigenwijze tekkel kan niet alleen zijn hij blaft da n constant heel vervelend voor de buren. maar voor de rest gaat alles goed hier. Ik hoop dat de planning zoals jullie die in je hoofd hebt een beetje uit komt,als die vrienden van Jaap Zondag komen, dat jullie dan de westkust langs trekken,maar zoals je Maandag al zei plannen is heel moelijk,als Backpacker ook wel heel avondtuurlijk elke dag wat anders.Nu jongens heel veel plezier met elkaar en we horen weer van jullie.

Dikke kus je moedertje ha,ha. Bep en Chris.

• 03 Augustus 2011 - 20:18

Oma Den Opa:

Lieve Michiel. Dit briefje schrijf ik in Son en Breugel. Ik ben met tante Chris op vacantie in het huis van Gwendolyn en Guus . Zij zijn ook met vacantie ,en als zij weg zijn mogen wij in hun huis. Het is hier een heel mooie omgeving. Heel veel bossen en leuke dorpen en plaatsen in de omgeving, dus leuk winkelen en veel wandelen met de hond van tante Chris naar het bos. Ben je nog samen met je vriend?Zijn jullie nog leuke plaatsen tegen gekomen?Dag Lieve Michiel .Veel liefs van tante Chris en oma en de hond Tobias,

• 05 Augustus 2011 - 03:45

Michiel:

vrienden, ik geniet weer volop van jullie leuke reacties!!! ga zo door!
    zal uiteraard weer flink mijn best doen om weer een leuk verslag te maken!
    xxx Michiel.

• 05 Augustus 2011 - 21:26

Oma En Opa:

hallo Michiel, wat heb je weer een hoop beleefd en we vinden dat je heel boeiende verhalen schrijft, het is bijna niet voor te stellen dat dit voor jou werkelijkheid is.
    oma is nu een weekje weg met tante Chris, 6 augustus is ze weer thuis.
    we zijn benieuwd naar je volgende verhaal en wensen je heel veel succes verder en doe de groeten aan Jaap.
    liefs Opa en Oma .

• 06 Augustus 2011 - 11:41

Oma De Wit :

eindelijk weer wat van jullie gehoord he. geweldig jongens. leuk dat jullie andere vrienden erbij hebben .Gezellig toch. wat prachtige reis zeg Genieten jullie er maar van hoor .Het is immers zo voorbij. heel veel liefs en een prachtige reis verder van oma de wit een dikke pakkert voor allemaal .oudoe.

• 06 Augustus 2011 - 13:53

Bun:

Goed bezig Chiel!

I love you!

-x-

• 07 Augustus 2011 - 16:54

M:

chiel,

rotterdam heeft na een zeer moelijke overwinning heel eventjes mogen ruiken aan de eerste plaats. Maar onze jongens zijn daar ruimschoots voorbij gegaan. het was een makkie in doetinchem!!

WIJ STAAN BOVENAAN, WIJ STAAN BOVENAAN

• 10 Augustus 2011 - 16:46

Henco En Jenny:

Ha Michiel en Jaap,

Beetje late reactie, maar dat komt omdat je verslag binnenkomt op een "oud" mailadres. Heb zojuist de nieuwe ingevuld. We hebben weer gesmuld van jullie belevenissen in 1 woord geweldig. Jullie hebben er bijna een half jaar opzitten en dus nog een half jaar te gaan. Geniet ervan!!! Volgens mij hebben jullie thuis wel een jaar nodig om alle indrukken te verwerken.

Veel plezier met z'n allen.
    Liefs Henco en Jenny

• 21 Augustus 2011 - 06:53

Senior:

dit jaar gaan we voor de nog missende prijs in onze kast: de beker. Gister eenvoudig begonnen: 5-1. Henkes liep gelijk al weer op zijn teentjes, nivo was te hoog voor hem, na enkele minuten fakete hij een knieblessure.
    We missen een echte leider met technisch en tactisch inzicht.
    Kom dus op tijd voordat we uit de beker liggen