Verslagje uit down under - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu Verslagje uit down under - Reisverslag uit Jurien Bay, Australië van Michiel Wit - WaarBenJij.nu

Verslagje uit down under

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

06 December 2011 | Australië, Jurien Bay

G'day mate,

De zomer is hier nu echt begonnen!
2 weken geleden hadden we al een paar 30+ graden dagen.
En het is nu al een week lang, elke dag minimaal 32 tot maximaal 37 graden!
In mijn pauzes lig ik dus lekker op het strand en neem ik een verfrissende duik in de Indian Ocean!

Toen ik van de week in mijn zomerse outfit door de supermarkt liep was ik een beetje verbaasd toen ik allerlei kerst artikelen zag liggen……
Ik dacht, is het niet een beetje vroeg voor kerst, ik loop hier in mijn korte broek, en het is veel te warm voor kerst.
Maar toen ik op mijn horloge zag dat het al begin december is werd het me duidelijk dat het al over 3 weken kerst is!
Deze kerst voor mij dus geen sneeuw en kou maar STRAND, BIER en BBQ!!!

Volgende week begint hier de zomer vakantie dus dan wordt het echt top drukte op het werk.
We merken nu al met het mooie weer dat het steeds drukker wordt.
Afgelopen weekend had ik het wel even zwaar in de keuken.
Het was zaterdag avond 19:30, lekker druk in het restaurant en toen viel plotseling alle stroom uit.
Er zaten nog ongeveer 25 mensen te wachten op hun eten.
Gelukkig koken we op gas, maar ik zag geen hand voor ogen in de keuken.
Maar aangezien koken gevoel is, kon ik die laatste gerechten nog wel maken.
Maar alle andere apparatuur, zoals de afzuigkap werkte het niet meer. En het is al zo warm in die keuken, maar toen was het nog 3x zo warm.
Daarna alle rotzooi laten liggen, en lekker een paar koude biertjes gedronken!
Na 4 uur hadden we weer stroom, en de volgende dag hebben we alle rotzooi opgeruimd.

Ook heb ik afgelopen maand weer 2 keer gegolft.
Het was wederom vroeg aan de drank en erg gezellig.
Mijn nivo is niet echt om over naar huis te schrijven.
3 weken geleden had ik 105 slagen nodig voor 18 holes.
Ik was laatste geworden, en Bill vertelde mij dat ik de NAGA had gewonnen.
Ik vroeg hem wat de NAGA is, en toen zei hij ''not a golfer asshole''

Bill en Coralea waren laatst een paar dagen naar Perth geweest, en toe ze terug kwamen hadden ze een pak echte Hollandse speculaasjes voor mij meegenomen.
Bill had ze in een klein winkeltje gevonden en dacht dat ik dat wel lekker zou vinden!
Ik vertelde hem dat ik gek ben op speculaasjes en dat ik ze de volgende ochtend lekker op een witte boterham zou doen.
Ze verklaarde me voor gek dat ik koekjes op mijn boterham doe!!!
Ook had ik laatst een arretjes cake gemaakt.
Ik vroeg aan 1 van die gasten hier of hij een stukje wilde.
Hij vond het heerlijk, en hij vroeg hoe het heet.
Ik vertelde hem dat wij het arretjes cake noemen……. It’s not a fucking cake mate, it’s a biscuit!!!
Dus elke keer als hij er is hebben weer een discussie of het wel of geen cake is, dus we noemen het nu maar Dutch cake.

Laatst waren er een paar Hollandse gasten in de zaak.
Heerlijk om even Nederlands te kunnen praten.
Maar nadat ik ongeveer 30 minuten met die mensen had staan praten, kwam Bill naar ons lopen, en zei: Wij proberen Michiel zijn Engels een beetje te verbeteren, en nu staan jullie al een half uur Hollands tegen hem praten!

Gisteren ochtend ben ik even gezellig met Shannon op stap geweest.
We mochten de auto van Bill en Carolea lenen.
We hebben wat rond gereden in de omgeving, en gezellig wat gedronken op een terrasje aan de zee.
Daarna zijn we naar de lobster fabriek geweest en kregen daar een rondleiding.
Na de rondleiding bestond onze lunch uit een heerlijke verse kreeft!!!

Ondanks dat ik me hier prima vermaak, had ik laatst wel 1 van mijn moeilijkste aussie dagen, omdat mijn beste vriend in het wel bekende bootje stapte.
Op die momenten wil je toch wel graag in Nederland zijn.
Maar helaas is dat nog niet mogelijk, want mijn Australië cirkel is nog niet helemaal rond.
Ik blijf hier nog 1 maandje werken en dan ga ik nog 6 weekjes lekker reizen.
Voor de mensen die mij missen, nog 79 dagen en dan kunnen jullie me ophalen van Schiphol!
Johan Henkes vertelde mij laatst dat hij al streepjes op zijn muur aan het zetten is.
Nog even geduld vrienden!!!

xxx Michiel.

  • 06 December 2011 - 12:33

    Kos:

    Chicky! het lek bij het 6e is ook boven

  • 06 December 2011 - 12:36

    Arnold:

    Hey Jood,

    Je hebt het allemaal weer goed voor elkaar. Als backpacker in zo'n huisje wonen met z'n leuk huisgenootje.
    Beetje genieten van de zon, af en toe in een pan roeren. Goed bezig. Fijne kerstdagen!!

    Gr. Arnold

  • 06 December 2011 - 12:40

    Tiger:

    Ik streep de lange donkere dagen weg. Moet ik weer lid worden op Harderwold en mij aanmelden voor de competitie? Dat vraag ik mij af, zo'n 79 dagen voor het grote moment.

    Veel plezier op vakantie met Shannon.

    T.

  • 06 December 2011 - 12:46

    Johan:

    En zo is het, nog 78 nachtjes.....

    x

  • 06 December 2011 - 15:51

    Arjan:

    Chiel!!!

    Ik ben vorige week bij je ouders geweest, en heb daar een aantal filmpjes gekeken met jouw fantastische camera en presentatie werk! Zag er goed uit!

    Wat betreft je terug komst. Dit is allang geregeld!

    Nog even 2 puntjes. De trouwerij van Stephan was erg leuk! Hij was meer dan ontroerd van je filmpje! Ook dit zag er goed uit.

    Even een vraagje onder de mannen: Jij gaat met Shannon op stap, gaat een drankje drinken, lucheén etc. Maar waar was de LIEFDE?? Dit is natuurlijk ook wel erg belangrijk!

    Gr. Maxi Bunt

  • 06 December 2011 - 16:29

    Tjalling:

    Hee Michiel,

    Wordt je nu steeds kaler of ligt dat aan je fototoestel?
    Hier alles OK, 6 graden, regen, donker, brrrr!
    Gisteren is de competitie-indeling bekend geworden; de Haar, de Zaanse, Dronten en ANWB...

    Geniet er nog 79 dagen van, voor je het weet is het weer voorbij!!!!

    Groeten,

    Tjalling

  • 06 December 2011 - 20:06

    Ger:

    It sounds like you are having a wonderful time...Dad and I really enjoy reading your 'stories' and photos. How is Jaap doing? Are you guys going to join up again?
    Everything okay here in Brisbane and Dad doing reasonably well.
    groetjes...ger and Dad..

  • 06 December 2011 - 22:15

    Optimist:

    Buidel in het bootje, Chieltje in het bootje....Ik zou Shannon gewoon doen! Niet teveel praten, gewoon actie! Met wie is Buidel dan getrouwd?
    Zou Henkes willen streepjes op de muur zetten, denk je nou echt dat Lotte dat pikt? Jij weet beter Chiel!

    Al met al heb je woord gehouden, eindelijk een chickie op de gevoelige plaat, ik ben enorm trots op je. -xxx-

  • 07 December 2011 - 00:18

    Maarten De Wit:

    Michiel,
    Ziet er goed uit man.
    Lekker happen uit die kreeft mooi weer , this hier koud op het ogenblik 1 graad boven nul.
    Geniet ervan man

    groetjes uit Leusden

  • 07 December 2011 - 07:13

    Oma De Wit :

    Lieve Michiel
    Eindelijk weer eens eenberichtje van oma
    Wat leuk dat je mij een smsje stuurde Heb je de mijnen ook ontvangen? Het gaat wel goed daar als ik het zo lees .Gelukkig maar want het duurd nog even voor je naar huis komt.Ik zie er echt naar uit om je weer te zien schat. Nog veel liefs van oma de wit eneen dikke pakkerd en de groetjes aan Jaap.

  • 10 December 2011 - 12:11

    Hans En Marja:

    Hoi Chiel,

    Lekker genieten in de zon, kreeftje erbij en een leuke meid. Wat wil je nog meer? Hoewel wij je graag weer eens willen zien/spreken, zouden we ons voor kunnen stellen dat je er nog een poosje aan vast plakt. Maak er nog een supermooie tijd van en laat ons maar lekker jaloers zijn.

    Groetjes,
    H&M

  • 11 December 2011 - 13:28

    Leo En Tiny:

    Hoi Michiel, dat klinkt allemaal weer als een klok dat verslag van jou.
    Ik heb Jaap net gesproken en begreep dat hij nog andarhalve week werkt en dan richting jou gaat.
    Ik zou graag willen dat als jullie weer samen zijn dat je een foto van hem maakt en hem hierop plaatst. Ik heb hem al ruim 3 mnd niet gezien, dat kind van me.
    En nu gaat hij nog weer verder reizen naar Thailand. Maar hij heeft gelijk hij is in de buurt! Michiel succes met alles waar je mee bezig bent.
    Lieve groetjes van ons.

  • 11 December 2011 - 21:09

    -Opa En Oma:

    Lieve Michiel. Allereerst heel erg bedankt voor die leuke kaart die jij aan ons gestuurd hebt. Je kon er goed op zien hoe groot Australie" is.De mensen waar bij je werkt zullen je missen als je weggaat. En juj zal hen ook missen. Zij lijken mij heel erg aardig , zoals jij over hen schrijft. Mijn moeder deed vroeger ook wel eens speculaasjes op ons brood voor tussen de middag , als wij overbeven op school, dan waren ze helemaal zacht geworden, maar toch lekker hoor. Wij hopen dat je weer aardige mensen treft en leuk werk.Maar wij vinden het allemaal erg fijn om je weer te zien hoor!Het begint hier aardig koud te worden, hoe is het nu bij jullie? Michiel nog heel erg bedankt voor de kaart die je stuurde. Je schrijft altijd erg leuk. Dag Michiel, veel liefs en een dikke kus van opa en oma.

  • 12 December 2011 - 20:33

    Wllmn:

    Mmmmm arretjescake. Loeivet maar zo lekker. Staat het nu standaard op het menu bij jullie?

    Goed te lezen dat je je nog steeds prima vermaakt daar aan de andere kant van de wereld. Heel benieuwd hoe je Kerst in de zon gaat vinden.

    Veel plezier!
    grtn
    Wllmn

  • 23 December 2011 - 13:53

    Anneke:

    Hey bikkel!!!!

    Langs deze weg ook even: VAN HARTE GEFELICITEERD!!
    Vanmorgen waren paps en mams hier, en begreep dat je onze kaart nog niet had gekregen:-(
    Ook hoorde ik van je skydive, vanmorgen! Wat een super-kado!! Zal wel fucking machtig geweest zijn!!;-)
    We zullen straks een goeie neut op je nemen, prosit!
    Ook wensen we je natuurlijk fijne feestdagen en een knallend uiteinde!!

    Veel liefs,
    Ruud en Anneke.
    XXXXXXXXXXXX


  • 23 December 2011 - 20:53

    Oma En Opa:

    Dag Michiel, gefeliciteerd met je verjaardag, we hopen dat je een leuke dag gehad hebt en nog zal hebben, heel veel liefs van ons en over twee dagen kerstfeest vieren, vreemd zo in de warmte hoor.
    Oma en Opa.

  • 30 December 2011 - 20:58

    Opa En Oma:

    Lieve Michiel. Nog even een briefje in het oude jaar, Gaat alles nog steeds goed met je? Hoe is het weer bij jullie? Het is bij ons nog niet echt winter hoor. De kerst is achter de rug en morgen het nieuwe jaar in. Heb jij een gezellige kerst gehad? Wij zijn 2e kerstdag bij Carla en Maarten geweest. Wij worden elk jaar uitgenodigd en ook de ouders van Carla. Dat is natuurlijk erg gezellig. En nu naar oud en nieuwjaar De oliebollen liggen al klaar. Hebben ze in Australiee ook oliebollen? En ga jij ze bakken? Het is nog niet echt winter hier. Niet erg koud en geen sneeuw. Hoe is het weer bij jullie? Liev schat , wij wensen jou een goed einde van dit jaar en natuurlijk een heel goed en gelukkig 2011 toe. Nog heel veel geluk en plezier. Veel liefs van opa en oma.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Jurien Bay

Mijn eerste reis

1 jaar backpacken in Australia.

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2012

Thuis

22 Februari 2012

Laatste verslagje vanuit brisbane / taipei

16 Februari 2012

New-Zealand part 2

08 Februari 2012

New-Zealand part 1

23 Januari 2012

Verslagje uit down under
Michiel

Actief sinds 28 Jan. 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 77969

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 01 April 2015

Australia part 2

24 Februari 2011 - 23 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: